2022-06-26, 17:08
Medlem
Hej.

Tidigare idag fick jag plötsligt ont i bröstet. Det är som en bultande smärta som ligger och trycker. Smärtan förvärras när jag tar djupa andetag och när jag ligger ner. När jag böjer mig framåt gör det också väldigt ont.

Vad kan detta vara? Har ingen feber eller något, men känner mig lite trött.
Citera
2022-06-26, 17:10
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Hej.

Tidigare idag fick jag plötsligt ont i bröstet. Det är som en bultande smärta som ligger och trycker. Smärtan förvärras när jag tar djupa andetag och när jag ligger ner. När jag böjer mig framåt gör det också väldigt ont.

Finns 2 alternativ.. Skapa en tråd på Flashback eller kontakta sjukvården ???

Nu vart det Flashback det mindre smarta alternativet om det är allvarligt.

Kanske ringa 1177 ?

Tänk till för faen.
Citera
2022-06-26, 17:10
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Hej.

Skulle lita mer på 1177 än på Fb när det gäller den typen av frågor.
Citera
2022-06-26, 17:12
Medlem
Adelsdams avatar
Ring 112 om något av följande stämmer för dig:

Du har en stark, tryckande eller krampartad smärta i bröstet som inte försvinner inom 15 minuter.
Du har en obehaglig känsla i bröstet som varar i mer än 15 minuter och som du inte vet vad den beror på.
Du har ont i bröstet och känner dig samtidigt andfådd, illamående, kallsvettig eller har oregelbundna hjärtslag.

Ring telefonnummer 1177 om du har ont i bröstet. Då kan du få hjälp att bedöma symtom eller hjälp med var du kan söka vård.

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/hjarta-och-blodkarl/ont-i-brostet/
Citera
2022-06-26, 17:31
Medlem
fiskbullen.s avatar
Hade samma problem när jag käkade elvanse.

Ring 112

Men det kan även vara panikångest.
Går det över ring till 1177.
Citera
2022-06-26, 17:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Det är inte så att du lider av ångest?
Citera
2022-06-26, 17:54
Medlem
Känns överdrivet att ringa 112. Det har dock blivit värre nu så får väl ringa 1177. När jag sitter still och tar det lugnt dämpar smärtan av men när jag är uppe och går runt blir skiten värre.
Citera
2022-06-26, 18:04
Medlem
Hjärtmuskelinflammation?

Men tror mer på låsningar i ryggen eller något.
Senast redigerad av blaha95 2022-06-26 kl. 18:06.
Citera
2022-06-26, 18:06
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Hej.

Precis så kan jag få när jag har lite låsningar i bröstryggen
Citera
2022-06-26, 18:21
Medlem
Citat:
Känns överdrivet att ringa 112. Det har dock blivit värre nu så får väl ringa 1177. När jag sitter still och tar det lugnt dämpar smärtan av men när jag är uppe och går runt blir skiten värre.
och det 1177 kommer säga är att du ska ringa 112 allt ta dig till sjukan
Citera
2022-06-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Det är inte så att du lider av ångest?
Ja det gör jag. Är väldigt orolig och nervös över småsaker hela tiden. Tänker överdrivet mycket på saker helt i onödan. Stressar hela jävla tiden. Men jag har aldrig haft den här smärtan tidigare. Nu när jag tänker efter så fick jag en liknande smärta i bröstet för ungefär en månad sedan när jag klippte gräset. Det gick dock över efter några minuter.

Är förövrigt ung och frisk (vad jag vet iaf). Kan det verkligen vara en panikångestattack? Detta har ändå hållit i sig i ca 3 - 2 timmar nu.

Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hjärtmuskelinflammation?
Jag tror snarare det är det här. Nu när jag sitter helt still försvinner smärtan helt och hållet. Jag kan andas normalt men det är när jag tar djupare andetag som det gör ont. När jag ligger på sidan i sängen gör det extremt jävla ont men jag kan ligga på rygg utan problem.
Senast redigerad av Chewgum 2022-06-26 kl. 18:37.
Citera
2022-06-26, 18:37
Medlem
TonyBergmans avatar
Kan va lungsäcks inflammation med. Men du ska kontakta sjukvården. Det kan va infarkt eller annat med.

Ser du skriver du är ung o frisk. Vad väntar du på?
Hellre du blir kontrollerade och kan utesluta hjärtproblem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in