2022-06-25, 12:59
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ingen ost, men priset är en ost Memphis Belle finns på riktigt, det gör även det som söks

4) Man lyckades skjuta ner ett fiendeplan.

Låter Gogge eller någon annan lägga in bollen i öppet mål. Tveksamt om jag kommer tillbaka mer idag nämligen. Måste kolla så hunden inte fått loppor
Citera
2022-06-25, 13:04
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Låter Gogge eller någon annan lägga in bollen i öppet mål. Tveksamt om jag kommer tillbaka mer idag nämligen. Måste kolla så hunden inte fått loppor

Säker på att du inte vill ha en bättre begagnad muskotkryddad ost(med tillhörande skidbacke) från midsommarfirandet?
Citera
2022-06-25, 13:33
Medlem
distanss avatar
Citat:
Säker på att du inte vill ha en bättre begagnad muskotkryddad ost(med tillhörande skidbacke) från midsommarfirandet?

Tror jag fick i mig tillräckligt med kryddor igår ifrån diverse tinkturer
Citera
2022-06-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Tror jag fick i mig tillräckligt med kryddor igår ifrån diverse tinkturer

Samma här Gogge borde ta frågan ja, fast han har kanske några marodörer som invaderat tomten..
Citera
2022-06-25, 14:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Samma här Gogge borde ta frågan ja, fast han har kanske några marodörer som invaderat tomten..

"Öppet mål"... ...går ut och målar och funderar!
Citera
2022-06-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
"Öppet mål"... ...går ut och målar och funderar!

Riktigt öppet mål tycker jag inte det är Bara distans som dopat sig på muskot-ål, sill i muskot och spettekaka
Citera
2022-06-26, 00:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Riktigt öppet mål tycker jag inte det är Bara distans som dopat sig på muskot-ål, sill i muskot och spettekaka

Helt renons...
Citera
2022-06-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Helt renons...

Memphis Belle flög 25 uppdrag.. det vi söker slog den typen av rekord många gånger om
Citera
2022-06-26, 16:48
Medlem
5) Vi söker ett specifikt flygplan, men spolar man fram lite i tiden deltog typen av flygplan vid en bukt, där det gick grisigt till..
Citera
2022-06-26, 17:28
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
5) Vi söker ett specifikt flygplan, men spolar man fram lite i tiden deltog typen av flygplan vid en bukt, där det gick grisigt till..
Först tänker jag Wlker Bulldog, men sedan låter du som att du söker ett flygplan jag kanske är dum, men får väl gissa på ett plan ... Hawker Sea Fury, också inblandad i konflikten i Cuba
Citera
2022-06-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Först tänker jag Wlker Bulldog, men sedan låter du som att du söker ett flygplan jag kanske är dum, men får väl gissa på ett plan ... Hawker Sea Fury, också inblandad i konflikten i Cuba

Titta på andra sidan så hittar du typen av plan

6) Idag hittar vi planet på en plats där det ingår i en unik skara luftfarkoster, bland dessa finns bla. Enola Gay.
Citera
2022-06-26, 18:37
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Titta på andra sidan så hittar du typen av plan

6) Idag hittar vi planet på en plats där det ingår i en unik skara luftfarkoster, bland dessa finns bla. Enola Gay.
Hmm

Det är "några" år sedan, men jag tror att jag byggt de flesta flygplanen som "revell-modeller" ... i historiens dimma.

Då cirklar vi närmare målet och det kan vara en b-17 "flying fortress" (användes mest i stilla havet ... men) frågan är då vilken av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in