2022-06-26, 14:51
  #171517
Medlem
Reimers avatar
Undrar hur många av ryssarna som förlängt sina kontrakt när man läser vad den här twittraren snappat upp.

Citat:
Russian units are so tattered that remaining soldiers beg to go home.
I have been reading some private chats and they are constantly asking if people have seen their dead comrades.

Little do they know they all have been eliminated.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541035649863753729
Citera
2022-06-26, 14:54
  #171518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns bara en anledning att inte tillåta Biden att betala sina lån och det är att västmedia kan skapa propaganda kring det - som personer dsom du sväljer rakt av.
Det finns ingen annan snledning.
Biden betalar ju sina lån !!!, det är Putin som Inte kan betala ,,,,,,du har nog missförstått vad som händer !! Det är Ryssland som är bankrutt , inte USA!!!
Citera
2022-06-26, 15:03
  #171519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nja det går att duskutera. USS är i princip bankrutt och EU är inte långt efter...
Enligt det ryska tvärtomspråket då 😂😂,,, eller vad menar du med USS. ?? United States of Somalia ?
Citera
2022-06-26, 15:12
  #171520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns nazister i varje land. Ingen stormakt inleder ett stort krig mot ett annat land - med det militära målet att döda enstaka nazister. Det är det som är fantasin. Man inleder inga krig av dessa skäl. Andra världskriget tog slut 1945. Sedan dess har nazister varit irrelevanta inom storpolitiken.

Nej. Syftet med "nazister" är något helt annat. I detta fall är det för att motivera kriget för den ryska befolkningen. Där går nog snacket hem. Men inte utanför Ryssland.

Samma propagandatrick kan tillämpas även mot Sverige. Det finns mycket bild- och filmaterial att använda sig av. T.ex:

https://www.google.com/search?q=nmr+demonstration+g%C3%B6teborg&source=ln ms&tbm=isch&sa=X

Ger man rysk propaganda lite tid, så kan de lätt skapa en bild av att Sverige är fullt av nazister och utgör ett hot mot de ryssar som bor i Sverige. Samt ett hot mot Ryssland på längre sikt. Och naturligtvis så är det Rysslands plikt att neutralisera detta nazistiska hot.

Givetvis en fantasi. Men fungerar nog bra som propaganda mot en korkad (rysk) befolkning.

Vet inte varför svenskar tar det här med nazistanklagelser så bokstavligt, vi har en lång rad svenska politiker och journalister som i Sovjetisk anda ständigt blandar och vrider begrepp som nationalist, högerextremist och nazist.

Ryssland har varit starkt antionationalistiskt i 200 år, att hantera ukrainsk nationalism har varit ett självklart inslag. Det finns en väl inarbetad sovjetretorik som Putin och gänget enkelt kan slå på, så vipps måste nationalistiska ukrainare återigen bekämpas.
Citera
2022-06-26, 15:13
  #171521
Medlem
Kolla SVT:s hemsida, en live artikel längre ned: "Ukraina på väg att förlora Donbass".

Hur okunnig får man vara?

Ryssland koncentrerar trupper för att ta hela Luhansk men blottar sig då på flera ställen i Donetsk. Ukraina är inte alls på väg att "förlora Donbass".

Ja där ser man, även PK-diktaturens SVT har invaderats av rysstroll... .....

Detta är ett långt krig. Vi förtjänar bättre än att behöva stå ut med SVT.
Citera
2022-06-26, 15:26
  #171522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Jag noterar bara dina påståenden här i tråden.
Välståndet ligger i paritet med Costa Rica. Knappast något vi uppfattar som något föregångsland.

Däremot är jag helt förvissad om att polisen i Ryssland har obegränsade befogenheter som dom använder med jämna mellanrum, dom behöver knappast något lagrum för att anhålla folk.
Och jag tror att du har fler felaktiga uppfattningar om Ryssland än jag.
Uppenbart att du knappt har någon koll alls på Ryssland om du tror att polisen där har obegränsade befogenheter mm.
Vad gäller välstånd så är det ju svårt att bedöma med siffror allena...Klart är iaf att de flesta som bor i städer i Ryssland har relativt högt välstånd, de i byarna, not so much.
Citera
2022-06-26, 15:27
  #171523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kolla SVT:s hemsida, en live artikel längre ned: "Ukraina på väg att förlora Donbass".

Hur okunnig får man vara?

Ryssland koncentrerar trupper för att ta hela Luhansk men blottar sig då på flera ställen i Donetsk. Ukraina är inte alls på väg att "förlora Donbass".

Ja där ser man, även PK-diktaturens SVT har invaderats av rysstroll... .....

Detta är ett långt krig. Vi förtjänar bättre än att behöva stå ut med SVT.
SVT har i princip hela tiden varit Putins nyttiga idioter, tex skrev de varje dag i flera månader att Kiev skulle falla, har inte fallit ännu och kommer aldrig att falla.

Ryssland ligger jävligt risigt till nu, har börjat sätta in 40 årigt gammalt militärskrot och tagit felbeslut i princip under hela kriget, vet inte om de är inavlade för så jävla korkade som de verkar vara är ju omöjligt att va om man inte är inavlade
Citera
2022-06-26, 15:29
  #171524
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
produktionskostnad är 15$-45$ fatet för rysk olja , minimum 50$-60$ (marknadspris) för att göra vinst, enligt Pavel Sorokin (dec 2021)

Det kan vara bra att ha i minnet att det är med västerländsk hjälp. ryssland hade "ännu mer" olja för 30 år sedan, men hade ingen glädje av den (olönsamt att sälja pga av marknadspriser och kostnad att producera)

Ryska oljan kostar 15-25 usd onshore. De har en Artic oil som kostar betydligt mer, offshore.
Ja säg att de säljer för 60-80 usd fatet. marknadspriset idag 113 usd fatet.
Citera
2022-06-26, 15:29
  #171525
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Ryssarna skiter väl fullständigt i vad leveranskostnaden är. Olja prissätts för råvaran, leveranskostnaden står köparen för.

ja du ser. Ännu mer profit för Ryssen med andra ord.
Citera
2022-06-26, 15:31
  #171526
Bannlyst
Men vilka kalleanka krigare ukraina har, man blir full i skratt när ukraina försöker fly men blir infångade av de överläsna Ryssarna åt vilket håll de än flyr

https://southfront.org/gorskoe-zolotoe-trap-ukrainian-forces-attempt-to-flee-civilians-leave-their-shelters-video-18/

Försök att inte skratta, ukrainare är också människor
Citera
2022-06-26, 15:34
  #171527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ryska oljan kostar 15-25 usd onshore. De har en Artic oil som kostar betydligt mer, offshore.
Ja säg att de säljer för 60-80 usd fatet. marknadspriset idag 113 usd fatet.

det får du ta med Pavel Sorokin.

jo, nånstans runt 70 usd fatet läste jag att inderna köpte på sig för,

och man räknar ju med att ryssland tjänar lite mer totalt trots lägre export hitintills 2022 vs 2021

det stora problemet är dock inte export förbuden (som är ytterst begränsade) utan import för ryssland.
__________________
Senast redigerad av slö 2022-06-26 kl. 15:36.
Citera
2022-06-26, 15:39
  #171528
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det får du ta med Pavel Sorokin.

jo, nånstans runt 70 usd fatet läste jag att inderna köpte på sig för,

och man räknar ju med att ryssland tjänar lite mer totalt trots lägre export hitintills 2022 vs 2021

det stora problemet är dock inte export förbuden (som är ytterst begränsade) utan import för ryssland.

Importen går hur bra som helst. Logistiken är lite annorlunda bara. Även amerikanska produkter via 3-4 hand, men du har rätt. Lite dyrare blir det ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in