Kolla SVT:s hemsida, en live artikel längre ned: "Ukraina på väg att förlora Donbass".
Hur okunnig får man vara?
Ryssland koncentrerar trupper för att ta hela Luhansk men blottar sig då på flera ställen i Donetsk. Ukraina är inte alls på väg att "förlora Donbass".
Ja där ser man, även PK-diktaturens SVT har invaderats av rysstroll...

.....
Detta är ett långt krig. Vi förtjänar bättre än att behöva stå ut med SVT.