Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-26, 11:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Det är inte aktuellt här. Svenskar är betydligt mer spirituellt döda än jänkarna och detta är ju en moralisk fråga om liv. Kvinnors rätt att mörda oavsett anledning här i feminismens Nordkorea är inte ifrågasatt av makten på något plan och skall tokigheter försvinna så långt långt innan aborter så får ju samtyckeslagen och sexköpslagen skrotas för innan dess är Sverige lika nazifeministiskt galet som alltid.
Citera
2022-06-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast det är just det att beslutet inte var demokratiskt. Hade de fått rösta om det hade det blivit en klar majoritet för bibehållen aborträtt. Som sagt, 80% av amerikanarna är för aborträtten.

Och vems rätt om inte kvinnans?

I fall jag inte misstar mig är det först nu som demokratiska beslut kan tas i olika delstater. Förut var det liksom ristat i sten (som ett av Moses budord) vad som skulle gälla i hela USA oavsett vad folk tycker och tänker i olika delstater.
Citera
2022-06-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
I fall jag inte misstar mig är det först nu som demokratiska beslut kan tas i olika delstater. Förut var det liksom ristat i sten (som ett av Moses budord) vad som skulle gälla i hela USA oavsett vad folk tycker och tänker i olika delstater.

Precis så är det och det är därför vi nu ser att olika delstater gör olika.

Citat:
Och vems rätt om inte kvinnans?

Barnets och pappans.
Citera
2022-06-26, 12:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det är inte aktuellt här. Svenskar är betydligt mer spirituellt döda än jänkarna och detta är ju en moralisk fråga om liv. Kvinnors rätt att mörda oavsett anledning här i feminismens Nordkorea är inte ifrågasatt av makten på något plan och skall tokigheter försvinna så långt långt innan aborter så får ju samtyckeslagen och sexköpslagen skrotas för innan dess är Sverige lika nazifeministiskt galet som alltid.

Oj så många floskler. Man skulle nästan kunna tro att det var du som var nazisten/extremvänster med tanke på alla floskler du kan rapa fram.
Citera
2022-06-26, 12:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Precis så är det och det är därför vi nu ser att olika delstater gör olika.

Barnets och pappans.
Hur frågar man ett foster som är några centimeter stort?
Citera
2022-06-26, 12:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Oj så många floskler. Man skulle nästan kunna tro att det var du som var nazisten/extremvänster med tanke på alla floskler du kan rapa fram.

Floskler som i självklarheter? Sure. Vad du försökte få fram med nazi/vänster grejen förstår jag dock inte. Såg ingen annan som talade om den spirituella effekten och aborter tex men det kanske jag missat.
Citera
2022-06-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur frågar man ett foster som är några centimeter stort?

Varför ska du fråga?
Man får inte döda ens om den man dödar säger ja.
Citera
2022-06-26, 12:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Lagen, Wade vs. Roe som kom på 70-talet tog stöd i konstitutionen. Så den blev rikstäckande. Jag kan hålla med om att lagen, Wade vs. Roe, troligen inte har stöd i konstitutionen.

MEN aborträtten stöds av 80% av amerikanerna. USA kämpar redan med utbredd fattigdom, missbruk, stora klasskillnader, osv. De allra fattigaste kommer att tvingas föda de oönskade barnen för de kommer inte att ha råd att resa till en annan delstat för att utföra abort.

De allra fattigaste i USA är verkligen fattiga, inte som här. Många har problem med missbruk. Fentanyl, metamfetamin, heroin, osv. Metamfetamin missbrukare brukar knulla fram många barn eftersom de blir skit-kåta av drogen och konsekvenstänket flyger ut genom fönstret, gäller för många droger. Och nu kommer vårdpersonal i en del stater inte ens att kunna förmå dem att göra abort - utan antalet i nästa generation som föds in i missbruk, mycket svår fattigdom och prostitution kommer bara öka.

Andra som har mer pengar kommer att resa till en delstat där det är tillåtet att utföra abort eller beställa hem abort-kitet via nätet.

Som sagt, 80% av amerikanarna är för aborträtten, antagligen för att de har förstått och insett de stora negativa konsekvenserna för landet med abortförbud.

Sen kan man sitta och moralisera och likställa abort på ett foster i vecka 9 med mord på ett 9 årigt barn osv. Man kan skrika Gud och veva med bibeln bäst man vill.

Kvinnor har alltid gjort abort, kommer alltid göra. Den absoluta majoriteten aborter utförs under de första 9 veckorna. 80% av amerikanarna är för aborträtten. Abortförbud kommer få stora negativa konsekvenser för de delstater där förbud nu införs. För att inte tala om alla barn och kvinnor som kommer fara illa, mycket illa. Detta är fakta - Till skillnad från religiös fanatism.

Jag rekommenderar dig att se "White soft underbelly" på Youtube. Den kategorin människor kommer öka. Oönskade, födda in i missbruk, hemlöshet, prostitution, misshandel, tunga missbruk och tunga trauman osv.
Senast redigerad av Jenny9 2022-06-26 kl. 12:39.
Citera
2022-06-26, 12:37
Medlem
Citat:
Kvinnor har alltid gjort abort, kommer alltid göra.

Är det ett argument för abort menar du?
Är du för mord och prostitution då också?
Citera
2022-06-26, 12:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Är det ett argument för abort menar du?
Är du för mord och prostitution då också?

Läs hela inlägget.

Höj dig ett snäpp om du vill ha en seriös diskussion.
Citera
2022-06-26, 12:41
Medlem
Citat:
Läs hela inlägget.

Höj dej ett snäpp om du vill ha en seriös diskussion.

Kan du inte svara på min fråga?
Citera
2022-06-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?
Allt annat, bara som exempel, tycker vi följt när det gäller vapen och rätt att äga och förvara dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in