Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
I fall jag inte misstar mig är det först nu som demokratiska beslut kan tas i olika delstater. Förut var det liksom ristat i sten (som ett av Moses budord) vad som skulle gälla i hela USA oavsett vad folk tycker och tänker i olika delstater.
Lagen, Wade vs. Roe som kom på 70-talet tog stöd i konstitutionen. Så den blev rikstäckande. Jag kan hålla med om att lagen, Wade vs. Roe, troligen inte har stöd i konstitutionen.
MEN aborträtten stöds av 80% av amerikanerna. USA kämpar redan med utbredd fattigdom, missbruk, stora klasskillnader, osv. De allra fattigaste kommer att tvingas föda de oönskade barnen för de kommer inte att ha råd att resa till en annan delstat för att utföra abort.
De allra fattigaste i USA är verkligen fattiga, inte som här. Många har problem med missbruk. Fentanyl, metamfetamin, heroin, osv. Metamfetamin missbrukare brukar knulla fram många barn eftersom de blir skit-kåta av drogen och konsekvenstänket flyger ut genom fönstret, gäller för många droger. Och nu kommer vårdpersonal i en del stater inte ens att kunna förmå dem att göra abort - utan antalet i nästa generation som föds in i missbruk, mycket svår fattigdom och prostitution kommer bara öka.
Andra som har mer pengar kommer att resa till en delstat där det är tillåtet att utföra abort eller beställa hem abort-kitet via nätet.
Som sagt, 80% av amerikanarna är för aborträtten, antagligen för att de har förstått och insett de stora negativa konsekvenserna för landet med abortförbud.
Sen kan man sitta och moralisera och likställa abort på ett foster i vecka 9 med mord på ett 9 årigt barn osv. Man kan skrika Gud och veva med bibeln bäst man vill.
Kvinnor har alltid gjort abort, kommer alltid göra. Den absoluta majoriteten aborter utförs under de första 9 veckorna. 80% av amerikanarna är för aborträtten. Abortförbud kommer få stora negativa konsekvenser för de delstater där förbud nu införs. För att inte tala om alla barn och kvinnor som kommer fara illa, mycket illa. Detta är fakta - Till skillnad från religiös fanatism.
Jag rekommenderar dig att se "White soft underbelly" på Youtube. Den kategorin människor kommer öka. Oönskade, födda in i missbruk, hemlöshet, prostitution, misshandel, tunga missbruk och tunga trauman osv.