2022-06-26, 10:54
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6kEVk/kiev-under-attack-robotattacker-mot-ukraina

Tycker du att detta är bra? Det tycker inte jag!

Klart det inte är bra. Speciellt om man är Ukrainare. Oväntat, knappast.
2022-06-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Klart det inte är bra. Speciellt om man är Ukrainare. Oväntat, knappast.
Är du människa eller monster?
2022-06-26, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Finns nog ingen här inne som tror på att du inte valt sida. Du är klart prorysk. Du verkar inte heller ha koll på läget. Ryssland skulle invadera Ukraina och störta presidenten på någon vecka. Nu är det fyra månader sedan kriget började och Ryssland har fortfarande inte kommit längre än östra del. Ryssland har förlorat tusentals soldater, Ryssland har förlorat mycket material, Ryssland anses vara paria i större delen av världen, Rysslands ekonomi blomstrar knappast.
Ja det var lite varför många tycker att Ryssland misslyckats. Kan du kanske berätta vad dom lyckats med utifrån ursprungliga planen?
Blir så förbannad på just det här. Jag försöker vara objektiv. Om jag ser att det pågår ett rån, ska jag bara strunta i det och låtsas om som att det aldrig hände? Eller ska jag ringa polisen och anmäla att det har skett ett rån?
2022-06-26, 10:58
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Är du människa eller monster?

Vad menar du? jag beskriver ju bara att det inte var oväntat. Jag säger väl inte att det är bra? Vad vi tycker här på FB spelar väl för fan ingen roll om någonting?
2022-06-26, 10:59
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Blir så förbannad på just det här. Jag försöker vara objektiv. Om jag ser att det pågår ett rån, ska jag bara strunta i det och låtsas om som att det aldrig hände? Eller ska jag ringa polisen och anmäla att det har skett ett rån?

Är inte det på ett ungefär samma sak i sverige?
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siggesiggebigge
Vilka är alla andra? USA, Kanada, Australien och eu? Varken Indien eller kina har fördömt eller straffat med sanktioner.

Glöm inte att större delen av redan nu ockuperade landområden av ryssarna, ser sig själva som ryssar.

Däremot hade det vart ett problem om ryssen ville ha även västra delen, det hade varit mycket svårare att hålla under kontroll.

Det är möjligt att de SÅG sig själva som ryssar innan deras broderfolk invaderade och sköt ihjäl deras barn och våldtog deras kvinnor. Nu finns det inte en enda ”ryss” på ukrainskt territorium som fortfarande vill vara en del av Ryssland.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du definierar ”vinna” med att ta över en liten landmassa tillfälligt (de kommer ALDRIG att kunna hålla denna mark i längden) till priset av att det egna landet går tillbaka 20 år ekonomiskt och hela världen dömer ut dem som lögnare, barnamördare och krigshetsande orcher så JA då vinner de kriget.
Bara massa ordbajsande
2022-06-26, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är samma typ av människor som twittrade om donald trump hela tiden, du vet vanliga idioter som taggade trump i inlägg och skrev "fuck you". det man vill ska vara sant säger man är sant, och så mår de lite bättre över att de skickat telepatiskt hat till kreml. magical thinking.
Det finns ju definitivt två läger här. Vissa hatar ryssland med en passion och vissa vill bara ha fred och få ett slut på allt mördande.
2022-06-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vad menar du? jag beskriver ju bara att det inte var oväntat. Jag säger väl inte att det är bra? Vad vi tycker här på FB spelar väl för fan ingen roll om någonting?
Ok!
2022-06-26, 11:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Bara massa ordbajsande

Kanske. Vi har svaret om några år. Återkom då.
2022-06-26, 11:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det finns ju definitivt två läger här. Vissa hatar ryssland med en passion och vissa vill bara ha fred och få ett slut på allt mördande.
Mekanismen är fortfarande magiskt tänkande, oavsett vilket läger man tillhör.
2022-06-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siggesiggebigge
Vilka är alla andra? USA, Kanada, Australien och eu? Varken Indien eller kina har fördömt eller straffat med sanktioner.

Glöm inte att större delen av redan nu ockuperade landområden av ryssarna, ser sig själva som ryssar.

Däremot hade det vart ett problem om ryssen ville ha även västra delen, det hade varit mycket svårare att hålla under kontroll.

Ryssland, alternativt Belarus, kommer att försöka ta även västra delen. Uppmjukningen har redan börjat i natt. Ryssland skjuter från Belarus och Ukraina kan inte svara eftersom det skulle vara som en krigsförklaring mot Belarus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in