2022-06-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg føler meg sikker på at de var ute den kvelden, men tenker det må være noe med tidslinja som gjør at det ikke er frigitt bilder. At noen har løyet om ev hjemkomst, eller noe sånt. Kanskje TEH sin versjon om antrekk hos AEH og ankomsttid ikke stemmer overens med THs versjon. Slike detaljer.

Nei det er vel bare meg. Jeg savner bilder av henne fra sisten kvelden.

Det bare gir meg en så ekkel følelse.
Citera
2022-06-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei det er vel bare meg. Jeg savner bilder av henne fra sisten kvelden.

Det bare gir meg en så ekkel følelse.

Jeg savner også det. Som sagt; tror det er svært gode grunner til at overvåkningsbilder ikke er frigitt. Bevismateriale.
Citera
2022-06-26, 01:26
Medlem
Dette hadde jeg ikke fått med meg. Fra boken. Google translate fra svensk:

«Hagen har også opplyst at han så klærne til kona på gulvet da han åpnet døren til toalettet. Politiet mener han har gitt en nøyaktig beskrivelse av buksene og undertøyet hennes, til tross for at klærne delvis var gjemt under et håndkle. De mener det er mistenkelig fordi Hagen i flere avhør har sagt at han ikke rørte noe på toalettet.13 Han unngikk å berøre for ikke å legge igjen DNA, har han forklart.1»
Citera
2022-06-26, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

«Hagen har også opplyst at han så klærne til kona på gulvet da han åpnet døren til toalettet. Politiet mener han har gitt en nøyaktig beskrivelse av buksene og undertøyet hennes, til tross for at klærne delvis var gjemt under et håndkle. De mener det er mistenkelig fordi Hagen i flere avhør har sagt at han ikke rørte noe på toalettet.13 Han unngikk å berøre for ikke å legge igjen DNA, har han forklart.

En merkelig begrunnelse.

Å la være å ta på ting for å unngå å ødelegge eller forkludre beviser. Ja. Det ville vært godkjent. Og forståelig.
Citera
2022-06-26, 04:33
Medlem
mister007s avatar
Citat:
En merkelig begrunnelse.

Å la være å ta på ting for å unngå å ødelegge eller forkludre beviser. Ja. Det ville vært godkjent. Og forståelig.
Det jeg har kunskap om saken,sier meg at ALH har truet TH med at hun har snakket med jentente på syklubben,eller noe sånt noe for mange år siden og sagt til TH"jeg har snakket med folk,og de sier jeg har krav på halvparten, Dette har TH gvagd på i mange år,for hu utro hurpep*tta skal FA*n ikke få en dritt. Så planlegging av hvordan skal jeg bli kvitt dette vaffeltrynet som truer meg meg å miste en MILLIARD) Jeg har mer innsikt en donald duck
Citera
2022-06-26, 08:21
Medlem
Citat:

«Hagen har også opplyst at han så klærne til kona på gulvet da han åpnet døren til toalettet. Politiet mener han har gitt en nøyaktig beskrivelse av buksene og undertøyet hennes, til tross for at klærne delvis var gjemt under et håndkle. De mener det er mistenkelig fordi Hagen i flere avhør har sagt at han ikke rørte noe på toalettet.13 Han unngikk å berøre for ikke å legge igjen DNA, har han forklart.1»
Dette bekrefter jo at «Anything you say can and will be used against you in a court of law» også gjelder i Norge.

Må være uhyre vanskelig å være i en forhørs situasjon. Du ønsker å hjelpe til, men det du sier blir brukt mot deg. Konsekvensen blir at folk ikke tør å si noe, for ikke bli innblandet i saken.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-06-26 kl. 08:32.
Citera
2022-06-26, 09:04
Medlem
Citat:

«Hagen har også opplyst at han så klærne til kona på gulvet da han åpnet døren til toalettet. Politiet mener
1. han har gitt en nøyaktig beskrivelse av buksene og undertøyet hennes, til tross for at klærne delvis var gjemt under et håndkle. De mener det er mistenkelig fordi Hagen i flere avhør har sagt at han ikke rørte noe på toalettet.13
2. Han unngikk å berøre for ikke å legge igjen DNA, har han forklart.1»
1. Dette var kanskje det samme tøyet som hun hadde på seg på morgenen før han reiste til Futurum? I så fall er det ikke merkelig i det hele tatt at han kunne kjenne igjen og beskrive tøyet selv om tøyet lå delvis gjemt under et håndkle.
2.Det er ikke unormalt i det hele tatt. Alle forstår jo i en slik situasjon at de som ektefelle eller samboer til BO uansett vil risikere å bli mistenkt, så at en uskyldig ektefelle/samboer er redd for å bli mistenkt og dermed passer på å ikke legge sitt dna på et sted han forstår (ut fra handlingsrelaterte spor på det stedet som han oppdager) at er et sentralt åsted høres helt normalt ut.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-26 kl. 09:11.
Citera
2022-06-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Hvordan er vi sikre på at TH har alibi? Hadde vært interessant å få bevist det.

Noen som har studert/analysert intervjuet med TH på NRK? Urovekkende når han forteller om «leteaksjonen» etter Lisbeth og minst to ganger sier «det var ikke der». (Altså «det» = Lisbeth)
Snakk om distansering.
Han vet selvsagt hun er død. Hun hadde levd livet. Var fornøyd med livet sammen med Lisbeth. Hadde ikke forberedt seg på hva gan skulle si til kidnapperne. Visste at det ikke var kidnapping, men drap.
Citera
2022-06-26, 09:12
Medlem
Citat:
En merkelig begrunnelse.

Ja, det ville vært fullt forståelig.
Hadde vært interessant å vite hvor mye av klærne som var dekket av håndkleet på gulvet.

Altså, om det egentlig ville vært nær umulig å vite hva hun hadde på seg siden kun en liten flik stakk ut fra håndkleet.
Greia var at han kunne beskrive nøyaktig hva hun hadde på seg.
Citera
2022-06-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er mange spørsmål ja og flere av de du stiller her er gode spørsmål.
Men etterforskningen har oversikt på mye av dette, og svar på flere ting.

Man skulle f.eks. tro at AE ville ha med seg mobilen.

Hun ville neppe ha gjort seg utilgjengelig.
Spesielt i forhold til valpen og hundepass.

AE hadde jo anskaffet den kort tid i forveien.
Hun var veldig opptatt av den kjære valpen sin.

TEH bør f.eks. ha kommunisert at han brått måtte dra fra S4.
Eller SMSet noe til AE om "badekarhistorien", slik at hun visste...

Det kunne kanskje ha forklart hvorfor temaet manglet i 9.14-samtalen.

Eller kanskje ikke...? En SMS om badeuhell hadde vel aktualisert temaet.
Det hadde vært naturlig med en oppfølging dagen etter, så tett på hendelsen.
Så han måtte dra fra valpen han skulle passe. Viktige greier. Visste han de var på vei hjem.
Citera
2022-06-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1. Dette var kanskje det samme tøyet som hun hadde på seg på morgenen før han reiste til Futurum? I så fall er det ikke merkelig i det hele tatt at han kunne kjenne igjen og beskrive tøyet selv om tøyet lå delvis gjemt under et håndkle.
2.Det er ikke unormalt i det hele tatt. Alle forstår jo i en slik situasjon at de som ektefelle eller samboer til BO uansett vil risikere å bli mistenkt, så at en uskyldig ektefelle/samboer er redd for å bli mistenkt og dermed passer på å ikke legge sitt dna på et sted han forstår (ut fra handlingsrelaterte spor på det stedet som han oppdager) at er et sentralt åsted høres helt normalt ut.
Det ned DNA er ikke poenget her.
Poenget er at han ikke løftet vekk håndkleet for å se hvilke klær som lå der.
Vi vet ikke hvor hvor synlige de var, men virker som det var lite.
Politiet har nok tatt med i beregningen om hvorvidt de har møttes om morgenen.
Citera
2022-06-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ja, det ville vært fullt forståelig.
Hadde vært interessant å vite hvor mye av klærne som var dekket av håndkleet på gulvet.

Altså, om det egentlig ville vært nær umulig å vite hva hun hadde på seg siden kun en liten flik stakk ut fra håndkleet.
Greia var at han kunne beskrive nøyaktig hva hun hadde på seg.
Fetad: Står det skrevet at dette var det samme tøyet som hun hadde på seg på morgenen før TH reiste til Futurum?
Og hvis dette var det samme tøyet som hun hadde på seg før han reiste til Futurum, så er det ikke vanskelig å kjenne igjen tøyet selv om man kun ser deler av tøyet stikkende ut under en håndduk.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-26 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in