2022-06-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg forstår ikke hvorfor det norske politiet kunne gjøre en så stor jobb for å finne ut om RU er involvert i saken eller ikke, og de klarte å time dette så feil at de absolutt måtte pågripe TH før oppdraget var ferdig. Amatører. Og hvorfor bruke det samme beløpet, 10 millioner? Frank burde selvsagt brukt et annet siffer og han burde hatt en ekte invester å ta med RU til for å gi det hele mer kredibilitet. RU innrømmer her at han ønsket å tjene penger på denne måten selv om han ellers fremstilles som en som ikke bryr seg om penger.
Kan henge sammen med at politiet generelt sett oppfatter alle kriminelle som mindre intelligente personer. Noe GM i denne saken absolutt ikke synes å være.
Citera
2022-06-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1.Det har du rett i. Men det var vel ikke nødvendig å vite. Det var vel (i et slikt scenario) nok for GM å vite at RU og TH hadde vært i kontakt med hverandre angående RUs forretningside.
2. Jo, men allikevel kan GM ha sett det som en stor fordel at politiet ble villedet til å tro at RU kunne være medskyldig og at politiet derfor brukte ressurser på å etterforske RU.

GM kan eventuelt ha hatt ønske om at både TH og RU skulle bli mistenkt for forbrytelsen.
Ja, politiet kastet seg over TH og RU fra dag en. Og konspirasjonsteorien TH/RU har ligget inne som en hemsko siden da.
Citera
2022-06-25, 20:37
Medlem
Så lenge vi ikke vet om AEH er død, når hun evt. døde og hvor det i tilfellet var så er det vanskelig å ha noe alibi for noe som helst.
Citera
2022-06-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er vel ikke vanlig at barna til drept/kidnappet mor nekter for kkaring. Enda rarere at den kjærlige ektefellen også nekter.
Det er ekstremt uvanlig, hvis man da ikke er skyldig/medskyldig i selve forbrytelsen. Det er forsvareren som har bedt dem om å nekte flere avhør, spesielt etter brevet til politiet fra yngste datter, og det famøse NRK intervjuet med TH i beste sendetid. De som kjenner han godt mistet helt troen på TH sin uskyld etter det, og forsvareren satte også ned foten. «Rettferdigheten vil seire til slutt» var det siste TH uttalte offentlig, og han får nok helt rett i det✌️😎
Citera
2022-06-25, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Så lenge vi ikke vet om AEH er død, når hun evt. døde og hvor det i tilfellet var så er det vanskelig å ha noe alibi for noe som helst.
Jo, TH har alibi. Lagmannsretten har kommet frem til den avgjørelsen, og det må vi forholde oss til, dersom det ikke kommer nye opplysninger i saken.

Siste kjente livstegn er telefonsamtalen AEH hadde med sønnen kl 09:14-09:16. På det tidspunktet var TH på arbeidsplassen. I tillegg viser helseappen på AEHs mobil bevegelser, indikasjoner på et fall i trappen og raske skritt kort tid før mobilen legges i ro ca 10:00.
I dette tidsrommet, kl 09:16-10:00, mener politiet at AEH ble bortført fra S4. Ifølge Holden er THs alibi potte tett i dette tidsrommet. Politiet har uttalt at de har kontroll på hvor TH befinner seg, første del av arbeidsdagen.

AEH er bortført død eller levende. Det er kriminelt.
Senast redigerad av Havhest 2022-06-25 kl. 23:29.
Citera
2022-06-25, 23:34
Medlem
Det er flere enn TH som er redd for opptak av avhør hos politiet.

Pride-terroristen har avbrutt avhør av frykt for at politiet skal manipulere opptak, ifølge hans forsvarer JC Elden.
Til Aftenposten skriver Elden i en SMS at hans klient frykter politiet endrer båndopptak i etterkant av avhør.

– Jeg har forklart han at det er forsvarerne som ber om at opptak tas opp for å sikre innholdet av hensyn til siktede, men det har ikke medført noen annen holdning, skriver han.

Videre skriver han til Aftenposten at politiet har bedt ham vurdere på nytt, men de har sagt at avhør uten opptak er uaktuelt for dem.

På spørsmål om han har konkrete ønsker for å la seg avhøre, svarer Elden følgende:

– Nei, bare at politiet ikke får ta opp på lyd eller bilde som kan manipuleres. Han har forlangt at det skrives ned i samtid og skriftlig vedtas og signeres av ham.
https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/nyhetsstudio-siste-nytt?pinnedEntry=55994
Citera
2022-06-25, 23:34
Medlem
Hvordan er vi sikre på at TH har alibi? Hadde vært interessant å få bevist det.

Noen som har studert/analysert intervjuet med TH på NRK? Urovekkende når han forteller om «leteaksjonen» etter Lisbeth og minst to ganger sier «det var ikke der». (Altså «det» = Lisbeth)
Snakk om distansering.
Citera
2022-06-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ifølge Holden er THs alibi potte tett i dette tidsrommet.

Hva SH sier kommer vel ikke som noen overraskelse, det vet nok de fleste.
Saken må nok sees i en større sammenheng enn hva en forsvarer uttaler.
Citera
2022-06-25, 23:43
Medlem
Hver gang det går lang tid uten at politiet uttaler seg om saken, begynner jeg å tvile på middagen og teaterbesøket på kvelden 30. oktober 2018.

Finnes det virkelig ingen overvåkningsbilder av AE fra kvelden før. Og, hvis det finnes, hvorfor er ikke noen bilder offentliggjort?

Jeg forstår det ikke.

Telefonaktiviteten på morgenen 31. oktober kan ha vært forfalsket.

Vet vi egentlig når AE forsvant.

Vet vi ikke sikkert når AE forsvant, så vet vi heller ikke om TH har noe alibi.
Citera
2022-06-25, 23:43
Medlem
Enig, Jayce.
Hvis forsvareren til AEH hadde uttalt det samme som SH, hadde jeg vært mer opptatt av en «ekstern» gjerningsmann. Men det gjør han ikke. Hvorfor, mon tro.
Citera
2022-06-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hver gang det går lang tid uten at politiet uttaler seg om saken, begynner jeg å tvile på middagen og teaterbesøket på kvelden 30. oktober 2018.

Finnes det virkelig ingen overvåkningsbilder av AE fra kvelden før. Og, hvis det finnes, hvorfor er ikke noen bilder offentliggjort?

Jeg forstår det ikke.

Telefonaktiviteten på morgenen 31. oktober kan ha vært forfalsket.

Vet vi egentlig når AE forsvant.

Vet vi ikke sikkert når AE forsvant, så vet vi heller ikke om TH har noe alibi.

Helt enig. Det er noe skikkelig muffens her. Det er grunner til at overvåkningsbilder fra 30. 10. ikke er vist, tenker jeg.
Senast redigerad av Mainacht 2022-06-25 kl. 23:48. Anledning: Skrivefeil
Citera
2022-06-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Enig, Jayce.
Hvis forsvareren til AEH hadde uttalt det samme som SH, hadde jeg vært mer opptatt av en «ekstern» gjerningsmann. Men det gjør han ikke. Hvorfor, mon tro.

Han er påfallende stille i saken. AE hadde trengt en stemme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in