2022-06-26, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Iranier kan inte bli av med sina medborgarskap. Men Iran tar bara emot medborgare som vill dit. Sen tror jag inte Norge tar i från medborgare norska medborgarskap. Och inte heller utvisar norrmän.

Han döms antingen till 21år förvaring (internering) eller hispan. Jag tror nog på det första även om han är galen.

Sätt honom bredvid Breivik. Slår de ihjäl varandra så blir det billigt. Och gör de det inte så behöver inte Breivik ta emot besök från röda korset längre.
Enklaste lösningen är att ändra lagen och ta ifrån dem medborgarskapet och skicka dem till ett tredje land som vi upprättar avtal med, som Rwanda, där han får stanna tills han frivilligt återvänder till Iran.
Citera
2022-06-26, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Enklaste lösningen är att ändra lagen och ta ifrån dem medborgarskapet och skicka dem till ett tredje land som vi upprättar avtal med, som Rwanda, där han får stanna tills han frivilligt återvänder till Iran.

Så Rwanda kan släppa honom fri då. Jag tror inte de norska offren blir så glada då. Norge har redan provat fängelse i annat land. Avtalet förlängdes inte.
Citera
2022-06-26, 06:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Norska säkerhetstjänsten kan ha gjort en felaktig säkerhetsbedömning gällande mordmisstänkte Z. M. Det säger Roger Berg, chef för säkerhetstjänsten PST, i en intervju med VG.

– Vi kände ingen oro att han skulle göra det han gjorde i går, snarare tvärtom, säger Berg.

Han säger att säkerhetspolisen pratade med 42-åringen förra månaden efter att Matapour uttryckt sitt missnöje mot koranbränningar i April. Norge tar inte problemet med radikalisering på allvar.

Ja norge gör som svääje, de låter terrorister vara kvar i landet och hoppas på att terroristerna inte utför några terrorister!

Jomen vi pjatade ju med tejojisten och tejojisten lova ju att inte dödja någon ju!

Vi har varit naiva och tänk på 30talets tyskland hälsar säpo och meddelar att de terrorister som vi skrivit upp på ett papper har alla lovat att inte utföra terrordåd!

Politikersvinen i både norge och sverige låter hellre sin egna befolkning bli slaktade på gatan än att utvisa terroristerna som de så fint har skrivit upp på ett papper samt pjatat med dem!
Citera
2022-06-26, 06:39
Medlem
Den terrormisstänkte Zaniar Matapour ska ha haft samröre med den norska extremisten Arfan Bhatti, enligt uppgifter till VG.

Mataour stoppades i samband med en demonstration mot en koranbränning i våras.
Bhatti blev stoppad i samma demonstration, säger försvarsadvokat John Christian Elden

https://www.expressen.se/nyheter/upp...nd-extremist-/
Citera
2022-06-26, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
När ska de börja förstå att alla muslimer är en vandrande säkerhetsrisk som parasiterar på de västerländska samhällena. De utgör bara problem och enda skälet att de är kvar beror på vänstern som vill köpa deras röster inför valen.
Ja dom löper iallafall större risk att bli radikaliserade. Jag tror inte att vanliga Muslimer utgör ett större hot om dom kommer in i samhället. Känner många muslimer där jag bor. Stöttar dom som jag kan. Ofta handlar det om utanförskap att dom hämnas på ett samhälle dom kommer in i droger osv. I Norge tror dom att problemet inte finns vilket polisen också erkänner i Norge. Att dom inte tagit personen som ett hot trots att dom redan träffat honom i April och kände till hans nätverk.
Citera
2022-06-26, 07:10
Medlem
Gladiators avatar
”Norska säkerhetstjänsten kan ha gjort en felaktig säkerhetsbedömning gällande mordmisstänkte Zaniar Matapour säger Roger Berg, chef för säkerhetstjänsten PST, i en intervju med VG.”

Kan ha gjort en felbedömning??? Jo jag tackar jag…

https://omni.se/norska-sakerhetstjan...honom/a/V9E9v6
Citera
2022-06-26, 07:12
Medlem
Erdogan har rätt.
Det kryllar av terrorister i Sverige och Norden.
Citera
2022-06-26, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
”Norska säkerhetstjänsten kan ha gjort en felaktig säkerhetsbedömning gällande mordmisstänkte Zaniar Matapour säger Roger Berg, chef för säkerhetstjänsten PST, i en intervju med VG.”

Kan ha gjort en felbedömning??? Jo jag tackar jag…

https://omni.se/norska-sakerhetstjan...honom/a/V9E9v6

Debatten kommer förmodligen att försöka styras åt ett håll där det är säkerhetstjänsten som har gjort fel.

- Detta skulle inte ha hänt om säkerhetstjänsten hade agerat tidigare.

Problemet är att precis samma människor som säger så kan i nästa andetag likväl säga:

- Öppna våra hjärtan och alla våra nationella gränser.

Det tänket går helt enkelt inte ihop.

Egentligen är problemet inte så svårt att lösa. De islamister som finns inom ett land ska helt enkelt sättas i arbete. För arbetsuppgifter finns det både i Norge och Sverige. Det kan jag garantera. Norge har säkerligen en hel del aktuella vägtunnelbyggen. Vad är det som säger att dessa byggen nödvändigtvis behöver utföras maskinellt?
Citera
2022-06-26, 07:30
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Norska säkerhetstjänsten kan ha gjort en felaktig säkerhetsbedömning gällande mordmisstänkte Z. M. Det säger Roger Berg, chef för säkerhetstjänsten PST, i en intervju med VG.

– Vi kände ingen oro att han skulle göra det han gjorde i går, snarare tvärtom, säger Berg.
Vad menar norrbaggen? Tvärtom? Trodde dom att han skulle komma ut ur garderoben och börja dejta lusekofter på Grindr?

Det här visar bara att vi måste låta alla arabiska bögar få homoasyl i Sverige! Norge är alldeles för farligt. Sverige har mjukare män som gärna öppnar sina .... eeh.... stj...hjärtan för arabiska homos.
Citera
2022-06-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Debatten kommer förmodligen att försöka styras åt ett håll där det är säkerhetstjänsten som har gjort fel.

- Detta skulle inte ha hänt om säkerhetstjänsten hade agerat tidigare.

Problemet är att precis samma människor som säger så kan i nästa andetag likväl säga:

- Öppna våra hjärtan och alla våra nationella gränser.

Det tänket går helt enkelt inte ihop.

Egentligen är problemet inte så svårt att lösa. De islamister som finns inom ett land ska helt enkelt sättas i arbete. För arbetsuppgifter finns det både i Norge och Sverige. Det kan jag garantera. Norge har säkerligen en hel del aktuella vägtunnelbyggen. Vad är det som säger att dessa byggen nödvändigtvis behöver utföras maskinellt?
Nu är du helt ute och cyklar.
De ska åka hem och inget annat. De har inget i den här delen av världen att göra.
Varför ska de ta ifrån oss våra jobb?
Studenter mfl behöver enkla jobb för att betala av studielån osv.
Citera
2022-06-26, 07:43
Medlem
Mongoprofetens avatar
Hur många har dött hittils, och hur många är i kritiskt tillstånd?
Citera
2022-06-26, 08:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevingarnett
https://thereligionofpeace.com/ Är en trovärdig källa? 😂

Ja, det är den. Jag har följt sidan sen den startades och alla islamistiska terrorattacker är dokumenterade där med adekvata källor, om du orkar besvära dig med att leta runt på sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in