2022-06-26, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Maktskifte? Knappast, Ryssland är en finansiell dvärg trots deras enorma naturresurser och detta kommer förvärras.

Gemene ryss är utblottad och bor ute på landet i ett betongblock. Den här typen av inflation påverkar befolkningen extremt negativt och Ryssland har inte förmågan att få bukt på detta.

Så i och med att du gjorde tråden så verkar du inte förstå den här delen av ekvationen. Krig idag är mycket större än ockuperade områden.
Jag är ingen expert nej. Men det känns som att man får två storys helatiden och det är samma skit ifrån båda sidorna.

Rysslan vinner eller Ukraina vinner, alla verkar helbestämda och har investerat hela sin själ i deras ståndpunkter, så det går ju inte att debattera.
2022-06-26, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jo, det har människan visst valt.

Hade vi inte köpt utav dom globala företagen som tillverkar sina produkter i Kina så skulle dom flytta fabrikerna till ett annat land, om det var orsaken.

Det är väl klart som fan att företag väljer det mest kostnadseffektiva området att tillverka sina produkter.

Det är sedan vi konsumenter som indirekt accepterar det genom att köpa våra produkter från dom.

Oftast finns det inga alternativ, så det är inget val som görs. Försök att hitta en svensk producerad telefon, kretskort eller IKEA produkt.

Företag gör det de gör för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Skuldbelägg då inte konsumenten för de val företaget gjort, det gör bara att du påvisar din totala brist i makroekonomi. Är det konsumentens fel att IKEA flyttade sin produktion till Kina?

Nej, det är ett val som företaget gjort din pajas.
2022-06-26, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Europa är väl inte Biden? Usa köper ingen olja från mellanöstern längre då dom är självförsörjande numera. Antagligen en bidragande orsak till att relationerna mellan Usa och mellanösten försämrats.

Tur att Usa och Canada kan t.o.m sälja endel till europa.

Så nej, mellanöstern har lättare för att handla med europa. All transport är lättare samt europa kan betala bättre än Kina.
Vad får dig att tro att Bin salman vill ha euros? Det kan jag inte se.
2022-06-26, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Jag är ingen expert nej. Men det känns som att man får två storys helatiden och det är samma skit ifrån båda sidorna.

Rysslan vinner eller Ukraina vinner, alla verkar helbestämda och har investerat hela sin själ i deras ståndpunkter, så det går ju inte att debattera.

Ryssland kan inte vinna kriget, för även om de vinner kommer de ha förlorat.

Tar de över regionerna så har de fortfarande oushat omvärlden närmare Nato, mängder med sanktioner, EU som fasar ut rysk energi och en finansiell kollaps.

Tar de inte regionerna så händer ovan + att de inte vann något alls och då ryker Putin likaså.

Det finns inget scenario där Ryssland vinner detta kriget, och det har USA sett till med sina sanktioner.
2022-06-26, 02:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du pratar om omvärld osv, vilken omvärld menar du? Ryssland skiter ju fullständigt i om dom har våran respekt eller inte.
Fast de blir väldigt upprörda över att inte få använda vår infrastruktur för att underhålla sin federation.
Märkligt va?
(FB) Litauen bryter transitavtal för Kaliningrad - Ryssar hotar med med militärt svar
2022-06-26, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast de blir väldigt upprörda över att inte få använda vår infrastruktur för att underhålla sin federation.
Märkligt va?
(FB) Litauen bryter transitavtal för Kaliningrad - Ryssar hotar med med militärt svar
Vi hade väl gjort samma sak eller? Det är ju en provokation mot Rysslands befolkning.
2022-06-26, 02:28
Medlem
Citat:
Utan att välja sida så skulle jag gärna vilja höra vad det är som motiverar er till att säga att Ryssland förlorar kriget dag in och dag ut? När det är raka motsatsen som sker enligt livemap, southfront osv? Jag vill veta vad som driver er liksom. I mitt huvud så är det definitionen av idioti men om ni har någon förklaring så vill jag gärna höra vad ni har att säga. Kommentarer som att jag är rysstroll och att jag ska åka till Ryssland för att det är så mycket bättre där undanbes.
Det räcker inte med att vinna kriget utan man behöver vinna freden. Det är oerhört längre till att Ryssland kan utropa sig som segrare och att vinsten accepteras av ukrainas folk och omvärlden. Garanterat att EU, NATO och majotiteten av FN inte kommer att acceptera att gränserna ritas om de närmaste åren. Även om det blir fred och Ryssland har makten över ockuperade områden så kommer inte de diplomatiska relationerna att återupprättas. Handel och turism kommer inte igång på många år. Om inte Ryssland får med sig Ukrainas befolkning så kommer de aldrig någonsin att vinna. Man behöver ha folkets stöd för att kunna bygga ett nytt Sovjetunionen eller vad nu syftet är.

Det är en sak att gå in och kriga för att störta en regim, men om man vill behålla landet i sina händer då behöver man folkets stöd. Så klart kan Ryssarna deportera tiotals miljoner Ryssar till Ukraina men vad gör man med de 45 miljoner Ukrainare?
2022-06-26, 02:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vi hade väl gjort samma sak eller?
Vi har inga tranporter annat än persontrafik genom Ryssland och när de stängde luftrummet för EU-plan så sade vi "Jahaja, då får vi flyga en annan väg och spegla de ökade kostnaderna på passagerarnas biljetter istället" och sen var det ingenting mer med det.
Det råder fortfarande en viss konsensus i Europa om att flyg är något exklusivt och som kreti och pleti fått åtnjuta på nåder.
2022-06-26, 02:40
Bannlyst
Citat:
Vi hade väl gjort samma sak eller? Det är ju en provokation mot Rysslands befolkning.

Ryssland har inte ens rätt att äga centrala Ostpreussen. Litauen har ingen som helst skyldighet att låta Ryssland använda deras infrastruktur för att ha kontakt med sin stulna landbit.

Dina inlägg är en provokation mot alla tänkande och civiliserade människor. Tack och lov kommer Ryssland att förlora. Om du inte vore så korkad så skulle du inse det själv. Bara sanktionerna räcker. Det handlar bara om tid. Men det anständiga är givetvis att också ge Ukraina så mycket vapen och annat så att de kan driva ut ryssarna ur landet.
2022-06-26, 03:43
Medlem
Citat:
Utan att välja sida så skulle jag gärna vilja höra vad det är som motiverar er till att säga att Ryssland förlorar kriget dag in och dag ut? När det är raka motsatsen som sker enligt livemap, southfront osv? Jag vill veta vad som driver er liksom. I mitt huvud så är det definitionen av idioti men om ni har någon förklaring så vill jag gärna höra vad ni har att säga. Kommentarer som att jag är rysstroll och att jag ska åka till Ryssland för att det är så mycket bättre där undanbes.
Tyvärr har det stolta Ryssland förlorat redan nu på grund av sin invasion av sin kära granne som heter Ukraina. Det är inte Rysslands fel men ett eftersläp av kommunismen. Nazismen som var en förevändning att invadera grannlandet från början var egentligen en förevändning att implementera kommunismen?
Senast redigerad av Truefighter 2022-06-26 kl. 04:26.
2022-06-26, 04:00
Medlem
Citat:

1. Ifall Holyfield och Tyson skulle boxas, har man någonsin hört dem berätta för publiken hur otroligt kass motparten är?

2. Trodde inte det, nej, det är bad business. Istället säger de att motståndaren är hård men jag är hårdare.

3. Själva metoden tyder på extremt låg moral, svaghet och att man helt enkelt måste lura andra av det skälet snarare än idioti - dvs. att deras förmåga och moral är så låg att endast lurendrejeri funkar. Det är ingen Gung-ho stil, inget djävlar anamma, osv. låg fighting spirit helt enkelt.

4. Det blir nog till att åka till Ryssland för dig. Skämt och sido.
2022-06-26, 05:50
Bannlyst
Citat:
Läste du frågeställningen korrekt? Jag hänger inte med i nånting av det du skriver. Varför visar kartorna något helt annat då? Glöm det, det är hopplöst. Mod kan ta bort tråd.
Du hänger inte med för du förstår inte. Krig är inte bara antalet döda utan det är så mycket mer som redan framgår bra i flera inlägg. Ta dig tid och lär dig om hur krig fungerar 2022. Det är inte stenåldern längre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in