2022-06-23, 20:07
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Gustav Kasselstrand, Nu är vi fyra i familjen

https://www.facebook.com/gustavkasselstrand/posts/pfbid02U1oe7SpjtEYGKhnyxyRsuBS6eWVr4B9UPVwVp4errQB RqFZAKQ7HRGQthWtmBMdLl

/ Ingrid
Kul att höra.
Först inställt valmöte, sedan tvärtyst på Twitter, jag befarade att det hade hänt en olycka eller liknande.

Grattis Gustav! (Till ett liv utan sömn! )
Citera
2022-06-23, 20:34
Medlem
cerns avatar
Vem fan vill rösta på AfS? De har väl inte ens en halv procent röster.
Citera
2022-06-23, 20:47
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
AfS:
0,31% Riksdagsvalet 2018
0,49% Europaparlamentsvalet 2019
1,26% Kyrkovalet 2021, SD fick i samma val 7,79%
Citera
2022-06-23, 21:10
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
AfS:
0,31% Riksdagsvalet 2018
0,49% Europaparlamentsvalet 2019
1,26% Kyrkovalet 2021, SD fick i samma val 7,79%

Få på flashback bryr sig om Afs, jag och du är två av dem, men annars är det en oroväckande trend att vissa flashbackare istället gillar Nyans:

(FB) Partiet "Nyans" blir “game-changer” i den muslimska diasporan i valet 2022
Citera
2022-06-23, 23:54
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Få på flashback bryr sig om Afs, jag och du är två av dem, men annars är det en oroväckande trend att vissa flashbackare istället gillar Nyans:

(FB) Partiet "Nyans" blir “game-changer” i den muslimska diasporan i valet 2022
Problemet med båda dessa partier är att de skapar bara mera block mot block politik!
Hade Afs gått all in SD eller kanske Moderaterna så kanske de är den där vinnande procenten som får bort sossarna från makten.

Nu ser det ut så här:

Nyans Vs Afs
MP Vs Liberalerna
Centern Vs KD
Vänstern Vs SD
Sossarna Vs Moderaterna

Det är ju jämt hela tiden och en näve väljare som blir avgörande i valet.
Precis som nu när en politisk vilde får avgöra alla beslut i riksdagen.
Det är ju 50-50 politik i Sverige. Äckligt värre!
Citera
2022-06-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag vill rösta på AfS utifrån att de bäst motsvarar uppfattningarna i mina viktigaste frågor.

Det har gått 47 år sedan riksdagen antog propositionen om att invandrare själva ska få välja huruvida de vill anpassa sig till den svenska kulturella identiteten eller behålla och utveckla sin ursprungliga identitet. Jag tycker inte att invandringen och integrationen kan fastställas vara harmonisk och felfri trots alla enorma skattebetalda "satsningar" som med majoritetsbefolkningens pengar har gjorts på dessa grupper sedan 1975. Vi har alldeles för mycket otrygghet, vålds- och sexualbrottslighet, samt bidragsberoende som urholkar den gemensamma välfärdskassan, kopplat till dessa grupper. Därför bör vi nu pröva återvandring istället.

Jag har inget förtroende för SD eftersom de beter sig på samma sätt mot AfS som etablissemanget gjorde mot SD tidigare, se exempelvis hur Mattias Karlsson härjar på sin Facebook om AfS.

Utöver återvandringen så har AfS ett bra program om demokratin för att till exempel motverka anonyma högt avlönade knapptryckare:
https://alternativforsverige.se/politik/demokrati/

Jag vill se fler personligt invalda och synliga riksdagsmän med hög kompetens inom sitt specialområde, där det faktiskt skulle bli lite kamp om att bli invald för ett parti, till skillnad från att hög lön, lägenhet och pension är säkrad genom att hålla sig väl med partistyret och hamna på högre platser på listan.
Citera
2022-06-24, 12:55
Medlem
Fot.Notens avatar
Gustav Kasselstrand Glad midsommar – Vi ses i Kalmar 2 juli!
https://www.youtube.com/watch?v=zjLRTwbvlHQ

/ Ingrid
Citera
2022-06-24, 14:51
Medlem
oresundsbroens avatar
Jag får orgasm av att lyssna på Jeff Ahl och speciellt hans kritik mot stormakterna och NATO.

Nästan så att jag som Sverigedemokrat faktiskt funderar på att rösta afs.

Ber om ursäkt till alla som jag sagt "det är bara bortkastad röst". Jag hoppas afs får ett bra valresultat och snart når 4 procentspärren.
Citera
2022-06-25, 17:37
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Jag får orgasm av att lyssna på Jeff Ahl och speciellt hans kritik mot stormakterna och NATO.

Nästan så att jag som Sverigedemokrat faktiskt funderar på att rösta afs.

Ber om ursäkt till alla som jag sagt "det är bara bortkastad röst". Jag hoppas afs får ett bra valresultat och snart når 4 procentspärren.

AfS kommer aldrig att komma i närheten av 4%. Gissar att dom landar på förra valets resultat 0,31%. Partiet läggs antagligen ned efter valet 2022.
Migrationspolitiken är den stora frågan för Sverige och på den frågan har SD monopol. Natofrågan är ingen stor fråga då Sverige i praktiken redan är medlemmar där, vilket vi har varit i flera decenier.
Citera
2022-06-25, 17:49
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
AfS kommer aldrig att komma i närheten av 4%. Gissar att dom landar på förra valets resultat 0,31%. Partiet läggs antagligen ned efter valet 2022.
Migrationspolitiken är den stora frågan för Sverige och på den frågan har SD monopol. Natofrågan är ingen stor fråga då Sverige i praktiken redan är medlemmar där, vilket vi har varit i flera decenier.
Jag tror inte heller AfS kommer få i närheten av 4 procent men om de får runt 1 procent i detta val, vilket är fullt möjligt, så är jag helt säker på att de kommer kunna komma in 2026 när fler sverigedemokrater ser att det inte är så mycket som krävs för att få AfS över spärren.
Citera
2022-06-25, 18:06
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Jag tror inte heller AfS kommer få i närheten av 4 procent men om de får runt 1 procent i detta val, vilket är fullt möjligt, så är jag helt säker på att de kommer kunna komma in 2026 när fler sverigedemokrater ser att det inte är så mycket som krävs för att få AfS över spärren.

Problemet med AfS är att dom bara kan värva röster från SD, som därigenom blir försvagade. AfS är alldeles för extrema i sin framtoning för att vinna röster från vanligt folk.
Det folk dom har i sina led är tveksamma figurer. Sekten E4F skryter att dom snart tagit över AfS Stockholmsavdelning. AfS centralt har ingen koll på vilka som dom har i sina led. En del kommer från det nazistiska Svenskarnas parti.
Jag kommer att hålla mig till SD, då jag anser att det är mer ett parti för den breda massan. AfS framstår som ett elitparti.
Citera
2022-06-25, 18:29
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Problemet med AfS är att dom bara kan värva röster från SD, som därigenom blir försvagade. AfS är alldeles för extrema i sin framtoning för att vinna röster från vanligt folk.
Det folk dom har i sina led är tveksamma figurer. Sekten E4F skryter att dom snart tagit över AfS Stockholmsavdelning. AfS centralt har ingen koll på vilka som dom har i sina led. En del kommer från det nazistiska Svenskarnas parti.
Jag kommer att hålla mig till SD, då jag anser att det är mer ett parti för den breda massan. AfS framstår som ett elitparti.
Fast Jeff Ahl har väldigt stora poänger i sitt tal från Västerås. Även Richtoff.

Maken till ett mer toppstyrt parti än SD finns inte. De körde över sina egna medlemmar och väljare i NATO-frågan och lät det inte ens gå till folkomröstning trots att de haft det som villkor i sitt partiprogram. De har varit mesiga i förhandlingarna med L, M, KD om den nya migrationslagstiftningen där den i sig grundade sig på Liberalernas migrationspolitik. De var mesiga i budgetförhandlingarna i höstas när den vann, så pass mesiga att Magdalena Andersson bedömde att de kunde regera med den. SD kunde ha täppt till alla pengar till migrationsverket i budgeten och därmed stoppat alla de tiotusentals uppehållstillstånd som delats ut fram till halvåret nu. Om en politisk jävla fittvilde kan ställa hela sveriges säkerhetspolitik på sin spets så borde SD med sina 62 mandat också göra det.

Jag lånar min röst till SD i år för att ge dom en chans i regeringsställning. Pissar dom bort den igen så går jag direkt över till afs för att sätta press på SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in