2022-06-25, 11:52
Medlem
Kan någon förklara vad jag aldrig förstått, Ryssarna vill ta Donbass regionen till sig men gör övertagandet genom att skjuta söner den till grus, varför härska över en öken??.
Citera
2022-06-25, 12:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Kan någon förklara vad jag aldrig förstått, Ryssarna vill ta Donbass regionen till sig men gör övertagandet genom att skjuta söner den till grus, varför härska över en öken??.
Det är väl bara och bygga nytt igen, skapar jobb samt man blir av med gamla sovjetbyggda ruckel.
Citera
2022-06-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ukraina lämnar ytterligare nyckelstad till Ryssland
De ukrainska styrkorna tvingas nu dra sig tillbaka från staden Sievjerodonetsk. Det meddelar Sergej Haidai, som är chef för militären i Luhansk, enligt Kyiv Independent.
https://www.friatider.se/ukraina-lamnar-nyckelstad

Men folk här tror fortfarande ZZelensky vinner kriget?

Vinner och vinner, det här kriget är nog det mest ovärda kriget i världshistorien. Ryssland har vänt hela världen emot sig, förvandlat sig själva till Nord Korea, torskar stor mängder soldater och vapen.

Allt för lite landmassa i Ukraina. Vilken succee!!
Citera
2022-06-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är väl bara och bygga nytt igen, skapar jobb samt man blir av med gamla sovjetbyggda ruckel.

Bara å bara, att bygga upp städer/regioner är verkligen jättegratis, bara göra ytorna byggklara kommer kosta hur mycket som helst. Ryssland är ingen direkt supermakt ekonomiskt.
Citera
2022-06-25, 13:13
Avstängd
Tanken är väl bombar till grus - tar över folk blir förbannade för det är så jävla ruttet.

Väntar några decennier - bygger upp lite - nya generationer blir tacksamma - fan vad justa ryssarna är
Citera
2022-06-25, 13:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Bara å bara, att bygga upp städer/regioner är verkligen jättegratis, bara göra ytorna byggklara kommer kosta hur mycket som helst. Ryssland är ingen direkt supermakt ekonomiskt.
Man kan väl outsourca byggandet till kineserna. Dom bygger snabbt som bara den.
Om Ukraina vinner så blir det väl EU som betalar.
Citera
2022-06-25, 13:22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Visst kommer det krävas stora investeringar, men en stor del av de grundläggande förutsättningarna för en ekonomiskt framgångsrik region finns ännu kvar. De stora ekonomiska värdena finns inte i några betongbyggnader utan i kunnande och arbetskraft. Och visst har många dött, men det handlar fortfarande bara om en bråkdel av de miljontals människor som lever där.
Citera
2022-06-25, 13:36
Medlem
Citat:
Det finns inget annat sätt för dem att ta över regionen. Ryssarna är bara överlägsna när det gäller artilleri, i markstrider har de ingen chans.

Visst är det inte värt att ta över dessa söndersprängda områden. Men kriget slutade vara värt det för Ryssland för flera månader sedan. Ryssland slåss endast för Putins ego, för att han inte vill stå som förlorare. Det är det absolut enda skälet till att ryssarna fortsätter kriga i Ukraina.
Citera
2022-06-25, 13:48
Avstängd
Men varför kan inte Putin bara ge upp - jag tänkte fel - nu betalar vi återuppbyggnad o börjar göra affäre med alla länder - vi är ju rätt stora o rika ändå - o jag har både juste boende, justa bilar, värsta sommarstället + lolita(s)

Jag blev lurad av dumma rådgivare ink lavrov

Alla blir glada o Putin blir kanske minihjälte.
Citera
2022-06-25, 13:57
Medlem
ZZelensky inte så populär i Afrika uppenbarligen.
African leaders shun Zelensky
Only four out of 55 leaders reportedly listened to President Zelensky’s virtual address to the African Union
http://rt.com/news/557783-african-union-zelensky-hostage/
Citera
2022-06-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men varför kan inte Putin bara ge upp - jag tänkte fel - nu betalar vi återuppbyggnad o börjar göra affäre med alla länder - vi är ju rätt stora o rika ändå - o jag har både juste boende, justa bilar, värsta sommarstället + lolita(s)

Jag blev lurad av dumma rådgivare ink lavrov

Alla blir glada o Putin blir kanske minihjälte.
Det snabbaste och enklaste är en kupp i Kiev där man hänger Zelensky och sedan börjar agera realistiskt, istället för att göra den egna befolkningen till kanonmat.
Citera
2022-06-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Hur många krig i världshistorien av detta slag har vunnits på några få månader?

Livet är inte ett tvspel.

Livet är verkligen inte ett tv-spel.

Men antingen så har ryssen grovt överskattat sin förmåga, samtidigt som man underskattade Ukrainas vilja att kämpa för sitt land. Då går kriget dåligt. Hade kriget gått bra så hade man utropat sig som segrare redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in