2022-06-24, 20:36
  #170881
Medlem
leckerleles avatar
Ber om ursäkt, såg nu att den postades tidigare..
hatar att va sist på bollen
Citera
2022-06-24, 20:36
  #170882
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Enligt denna video tycks de visa att de Ryska missilerna är extremt pricksäkra, skrämmande..
https://www.youtube.com/watch?v=6IwqmezeSuQ

Det är denna fantastiska krigsmaskin rysstrollen tycker NATO ska vara rädda för.
Citera
2022-06-24, 20:42
  #170883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det där stämmer såklart inte. De har definitivt planer på att invadera oss både gamla och nya..
Natomedlemskap t.e.x. är en form av invasion…

Norge och Danmark är typiskt invaderade länder, plågade av NATO så att dom går på sina bara knän. Det är dina iakttagelser när du besökt dom.
Citera
2022-06-24, 20:44
  #170884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
När tror ni Lyschyans faller? Varit omringad nu ett bra tag.

Tror att om två dagar är staden helt innesluten, ingen kan komma in eller ut. Därefter kan det ta allt ifrån två dagar till upp till fyra veckor tills kampen tar slut beroende på stridsviljan. Att det finns många utlänningar där som bara har ett dödsstraff som väntar om de lägger ner vapnen tyder på att det kan dröja några veckor.
Citera
2022-06-24, 20:47
  #170885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chagadiel
Nej det är sant att i Ryssarna lever som Ukrainarna men där Ryssland har en större kloptokrati adel. Dock så ser framtiden helt olika ut för båda länderna där Ukraina kan bli ett östliga Polen medan Ryssland blir ett Nigeria med snö. I bästa fall kan man exportera olja, gas och sina döttrar till Kina.
Kloptokrati adel? Den var lite rolig. Men allvarligt. Ukraina är mer korrupt än Ryssland..Kolla in alla de som befinner sig runt presidenten där.
Sen så rullar det in så löjligt mycket pengar mat och vapen till Ukraina, så många hustlers så lite tid..
Citera
2022-06-24, 20:50
  #170886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Norge och Danmark är typiskt invaderade länder, plågade av NATO så att dom går på sina bara knän.
De är ju till viss del kontrollerade av Nato och de har ju dessutom betalat för att ge ifrån sig en del av sitt självbestämmande..
Citera
2022-06-24, 20:57
  #170887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kloptokrati adel? Den var lite rolig. Men allvarligt. Ukraina är mer korrupt än Ryssland..Kolla in alla de som befinner sig runt presidenten där.
Sen så rullar det in så löjligt mycket pengar mat och vapen till Ukraina, så många hustlers så lite tid..

Inte enligt internationella undersökningar. Av 180 länder ligger Ryssland på plats 136 (det är alltså bara 44 länder som anses mer korrumperade än Ryssland), strax bakom Mali och Liberia. Ukraina ligger på 122 plats, strax före Mexiko. Vilket land är då minst korrumperat? Jo, på delad plats 1 ligger Danmark, Finland och Nya Zeeland. Sverige delar 4:e plats med Norge och Singapore.

https://www.transparency.org/en/cpi/2021
Citera
2022-06-24, 21:01
  #170888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De är ju till viss del kontrollerade av Nato och de har ju dessutom betalat för att ge ifrån sig en del av sitt självbestämmande..

Dom danskar och norrmän som delar din uppfattning är nog väldigt lätträknade. Hur skulle du uppskatta att en omröstning om NATO medlemskap skulle utfalla. Jag tror att sidan för NATO vinner skyhögt.
Citera
2022-06-24, 21:05
  #170889
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De klarar sig nog och det är som de flesta vet stor skillnad på de som leder ett land och på de som bor i det...

Suck... ja, men det var inte det jag skrev. Jag skrev att de stackars oskyldiga ryssar får lida. Det förstår nog även du?
Citera
2022-06-24, 21:06
  #170890
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De är ju till viss del kontrollerade av Nato och de har ju dessutom betalat för att ge ifrån sig en del av sitt självbestämmande..

Jag tror många som tycker det är viktigt med självbestämmande väljer Ryssland istället för Norge eller Danmark.
Citera
2022-06-24, 21:09
  #170891
Medlem
Daniel501s avatar
Ryssarna bränner av 48 MLRS raketer från Uraganer på 2 sekunder.

Ukraina har fått 48 likvärdiga raketer i sitt 1 miljard dollar hjälp paket

https://t.me/missilesnukes/1960

This video alone 16 tube x3 TEL = 48 heavy MLRS rockets fired 🔥⭕️ with the Uragan system on the Ukrop controlled Slavyanks

The full Biden aid to the whole Ukraine state is 48 🤣 rockets "officially"

Slava Ukraini?
Citera
2022-06-24, 21:17
  #170892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vilket ryska agerande?

Ukrainska armén har beskjutit sin egen befolkning under åtta år vilket också är dokumenterat inte bara av ryssarna utan även av väst.

Det är det R2P handlar om och det står inte för Right to Protect utan Responsibility to Protect.

Grundfrågan här är inte vad man tycker utan var juridiken står. Att Putin skulle riskera krigsrätt för det han gjort är bara en del av propagandan. I Ukraina finns det dokumenterat, i Irak har man kommit fram till att allt var en stor lögn. Flera ledare i världen skulle vara före i kön om någon brydde sig om folkrätten egentligen.

Du vet mycket väl att Ryssland annekterade Krim och understödde aktivt bildandet av de båda s.k. folkrepublikerna. Som du antagligen vet så sätter Ryssland själva in militär mot utbrytarrepubliker (se Tjetjenien), så inser du kanske varför det inte varit lugnt vid de båda "folkrepublikerna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in