2022-06-23, 13:56
Avslutad
Hur många sökande är det ungefär inför varje Robinson? Någon som har koll?
2022-06-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Hur många sökande är det ungefär inför varje Robinson? Någon som har koll?
Minst 10 000 sökande i alla fall.
2022-06-23, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Minst 10 000 sökande i alla fall.

Helvete. Då kan man glömma den tanken!
2022-06-23, 15:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Helvete. Då kan man glömma den tanken!

OM man ens ska komma med så måste man ansöka - det är ju givet. Att ge upp och inte ens ansöka = DÅ kommer man inte med såvida man inte är känd på ngt vis och blir tillfrågad!
2022-06-23, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
OM man ens ska komma med så måste man ansöka - det är ju givet. Att ge upp och inte ens ansöka = DÅ kommer man inte med såvida man inte är känd på ngt vis och blir tillfrågad!

Haha du har sant! Hur ser ansökningsprocessen ut då? Någon som har erfarenheter härinne?
2022-06-23, 15:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Haha du har sant! Hur ser ansökningsprocessen ut då? Någon som har erfarenheter härinne?

Jag har den inte sparad men googla t ex Ansökan till Robinson så borde du kunna hitta den. Eller kolla på TV4 egna hemsida eller TV4 Play?! Fyll i den och skicka in och sedan hör de av sig till dig för 2 olika uttagningsprocesser hos dem - om de tycker du är intressant!

Lycka till nu
2022-06-23, 17:53
Medlem
Tror inte det är så pass många som söker.
Sökte rätt tidigt iår och skickade in en till ny för en vecka sen typ. Och det är bara 1600 nr imellan ansöknings numrena.

Så kanske på sin höjd 4-5.000.

Men spelar ju inte så stor roll när dom inte ens kollar på ens ansökan man skickar in.
Ser ju antal visningar på youtubeklippet och där har ingen varit å kollat.

Dom letar ju upp dom som dom själva tycker verkar intressanta.
Ett år va det bara 3st som skickat in ansökan helt själva.

Så är väl en handfull som helt söker på egen hand, resten är ju handplockade av dom själva.
I tron om att det är va vi tittare vill se.
Men det känns inte så om man kollar vad alla skriver bla här på FB samt i alla Robinson grupper på facebook.
2022-06-23, 17:56
Medlem
Citat:

Du söker via formuläret https://shortaudition.com/Robinson22-23

Sen ringer dom och du får komma på en första casting där du träffar en castare som ställer lite frågor 15-20min typ, dom filmar allt där..

Sen blir du kallad till en till casting där du får träffa några från produktionen några från Tv4. Får prata med psykolog och träffa läkare tror jag man får oxå.

Sen ringer dom å säger att du får va med, har du tur är du en ordinare. Blir du reserv så kan dom ringa dagen innan å säga att du kan packa å åka.
2022-06-24, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.u.g.g.e

Sen ringer dom och du får komma på en första casting där du träffar en castare som ställer lite frågor 15-20min typ, dom filmar allt där..

Sen blir du kallad till en till casting där du får träffa några från produktionen några från Tv4. Får prata med psykolog och träffa läkare tror jag man får oxå.

Sen ringer dom å säger att du får va med, har du tur är du en ordinare. Blir du reserv så kan dom ringa dagen innan å säga att du kan packa å åka.

Grymt tack. Jag ska söka varje år tills jag kommer med Och då ska jag skicka en hälsning till dig
2022-06-24, 11:42
Avslutad
Citat:

Har du sökt någon gång?
2022-06-24, 22:11
Medlem
Citat:
Har du sökt någon gång?

Skrev ju det i inlägget innan

Jag söker varje år några ggr och lite där till.. Till slut tar dom väl med mig för att slippa höra tjatet eller nått
2022-06-28, 11:19
Avslutad
Citat:
Skrev ju det i inlägget innan

Jag söker varje år några ggr och lite där till.. Till slut tar dom väl med mig för att slippa höra tjatet eller nått

Haha helt rätt! Jag ska följa i dina fotspår. Undra om det stämmer det som snackas här inne att det mycket nepotism..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in