2022-06-22, 21:35
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
På vilket sätt har han ballar ur?
Du ska få ett värdefullt tips av mig.
Ibland är livet jobbigt, man möter motgångar och förlorar ibland. Det är lätt att peka på andra och hitta fel men den bättre lösningen är att titta sig själv spegeln och fundera på vad man kan göra bättre.

Det är en fråga om vem han är som person.

Han slutar ta sin medicin när han mår "bra" och går in i extrem mani och gör bort sig på olika sätt. Bla sabbar sin ekonomi och bli osams med personer. Ger sig in i sjuka projekt osv. Sen kraschar han efter några veckor i total depression och försöker ta sitt liv.
Menar du att det är mitt fel?
Citera
2022-06-22, 21:39
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Han slutar ta sin medicin när han mår "bra" och går in i extrem mani och gör bort sig på olika sätt. Bla sabbar sin ekonomi och bli osams med personer. Ger sig in i sjuka projekt osv. Sen kraschar han efter några veckor i total depression och försöker ta sitt liv.
Menar du att det är mitt fel?

Jag förstår vad du menar. Har han typ 1? Att sluta ta sin medicin när man mår bra är skadligt. Vad är det för medicin?

Du gör större påverkan än vad du tror. Men din kille är en vuxen människa som tar ansvar.
Citera
2022-06-23, 12:47
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar. Har han typ 1? Att sluta ta sin medicin när man mår bra är skadligt. Vad är det för medicin?

Du gör större påverkan än vad du tror. Men din kille är en vuxen människa som tar ansvar.

Ja typ 1 och det är Litium bla.
Citera
2022-06-23, 13:19
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ja typ 1 och det är Litium bla.

Får du honom att må bra?
Citera
2022-06-23, 13:28
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Får du honom att må bra?

Ingen aning Jag försöker!
Han håller väldigt hårt i mig iaf. Jag har varit på väg att dra flera gånger men han drar mig tillbaka igen.
Men om vi är bra för varandra vet jag inte.
Citera
2022-06-23, 19:11
Medlem
Det jag vet om ett par bipolära tjejer/kompisar jag haft är att är dom som din kille så är det bara att fly. Känner ett par kompisar varav en är fullt fungerande även utan medicin men det kräver övning och egen uppsatta regler för att klara de olika perioderna.
kan nämna att dessa 2 personer varav en mer eller mindre måste ha hjälp av medicin är över 50 år och har haft JÄVLIGT stökiga liv med relationer, barn och hela skitet och har nu först på senare år vågat och kunnat förstå och verkligen acceptera hur man kan hantera denna sjukdom.
Vissa vänskapsband har dom tyvärr bränt för all framtid.
Citera
2022-06-23, 19:47
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Det jag vet om ett par bipolära tjejer/kompisar jag haft är att är dom som din kille så är det bara att fly. Känner ett par kompisar varav en är fullt fungerande även utan medicin men det kräver övning och egen uppsatta regler för att klara de olika perioderna.
kan nämna att dessa 2 personer varav en mer eller mindre måste ha hjälp av medicin är över 50 år och har haft JÄVLIGT stökiga liv med relationer, barn och hela skitet och har nu först på senare år vågat och kunnat förstå och verkligen acceptera hur man kan hantera denna sjukdom.
Vissa vänskapsband har dom tyvärr bränt för all framtid.

Okej... Ja jag fattar att det kan bli rätt tufft men jag tänker iaf försöka mer än några månader. Jag har hört att han har haft längre fungerande perioder förr så jag tänker att det inte är omöjligt. Han har ändå kämpat ett tag och lärt känna sig själv i den här sjukdomen sen han fick den i tonåren.
Citera
2022-06-23, 21:30
Medlem
Citat:
Okej... Ja jag fattar att det kan bli rätt tufft men jag tänker iaf försöka mer än några månader. Jag har hört att han har haft längre fungerande perioder förr så jag tänker att det inte är omöjligt. Han har ändå kämpat ett tag och lärt känna sig själv i den här sjukdomen sen han fick den i tonåren.

Se till att han sköter sig så ska det nog kunna fungera bra. Du kan ju vara med och bromsa han när maning tar över och lyfta upp han när han "faller".
Citera
2022-06-23, 22:47
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Se till att han sköter sig så ska det nog kunna fungera bra. Du kan ju vara med och bromsa han när maning tar över och lyfta upp han när han "faller".

Ja men min fråga är ju hur jag ska göra det
Citera
2022-06-23, 22:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Du får det inte att fungera, möjligen kortare perioder, men snart trasslar det till sig igen.

Satsa på en annan häst, blir stalltipset.
Citera
2022-06-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ja men min fråga är ju hur jag ska göra det

Fråga han det, han vet nog bäst hur du gör det. En jag känner säger i princip bara nej när jag ringer och lägger på och då vet jag att jag ska låta henne vara ifred idag då hon låg. Alla är olika, vissa vill vara ensamma och andra vill ha sällskap. En kille jag känner tycker det är skönt att bara ta en promenad helst tills skogs med mig och bara prata ut lite om hur det känns, sen brukar han känna att det blivit lite bättre.
Citera
2022-06-24, 00:19
Avstängd
Vad lyckas han med vad har han lyckats med?

Han verkar vara värdelös som misslyckas med allt -
klarar inte ens av att ta livet av sig fast han försökt flera gånger?

Hur förstör han sin ekonomi - hur mycket har han haft (möjlighet) att
förstöra?

Vi hittar bara det dåliga - du måste berätta om hans bra sidor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in