2022-06-23, 14:19
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det jag tänker på är "artikel 5". NATO tar ogärna med en ny medlem som skulle trigga den delen bums. Därav så kan det vara i Putins intresse att hålla kriget gående på sparlåga, istället för fred.

Jo, jag fattar, men alla västländer hjälper just nu Ukraina på ett sätt som liknar NATO, minus trupper.

(vi vet i princip inte omfattningen av NATO-stöd vid händelse av aktivering av Artikel 5)
Citera
2022-06-23, 14:23
Medlem
Citat:
Hur länge har slaget för Severodonetsk tagit ? Tror inte det blir lättare med Lysychansk..

Borde vara betydligt svårare att försvara. Severodonetsks försvar har ju till stor del kunnat utgå ifrån Lysychansk, men den senare har ju ingen motsvarande stor understödjande fästning.

Samtidigt har vägarna dit blivit alltmer hotade, den största verkar i stort sett avskuren och de två mindre kan vara inom räckhåll för ryssen.
Citera
2022-06-23, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Länk till källa?
Du får hålla dig ajour själv!
Citera
2022-06-23, 14:25
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Text…

Slut från min sida nu, här ska ordnas inför den svenska nationaldagen imorgon.

Pinsamt avslöjande. Du gör bort dig i tråd efter tråd.
Citera
2022-06-23, 14:25
Bannlyst
Citat:
Inget svar således. Var är tv-bilderna ifrån CNN, BBC som visar ukrainska trashankor som går hem i dessa "massdeserteringar" du babblar om ?

Ryssarna borde ju även inkassera horder utav ukrainare som ger upp nu. Ser inget av detta heller.., varför ?
Du skojar med mig, eller?

BBC eller CNN?
Citera
2022-06-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Du får hålla dig ajour själv!

Du hittade på din efterblivna nyhet själv med andra ord. Tack, då vet jag!
Citera
2022-06-23, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ukrainska armen är större och kraftfullare än någonsin.

Ukraina och Väst kommer inte göra om misstaget som skedde 2014.
Nej. det är den inte. Vad lever du i för fantasi?
Citera
2022-06-23, 14:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Du skojar med mig, eller?

BBC eller CNN?

Ja men visa mig någon form av tv-bilder utav "massdeserterande" ukrainare då !?

(och jo, västmedia har även skrivit om att deserteringar finns)
Citera
2022-06-23, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Jag har argumenterat för att det är en del av Rysslands plan – att tömma NATO på vapen så att dom inte längre kan försvara världens korruption. När Ryssland är klar kommer varken EU eller NATO att existera, liksom hundratals andra korrupta organisationer. Bye, bye NWO.
Det är ju ännu värre. Jag tror inte ens de samlade NATO-länderna skulle kunna mobilisera en så stor och välutrustad armé som den ukrainska var när detta började. Fulltränade dessutom

Dessa har Ryssland besegrat i en begränsad operation där de till och med varit i numerärt underläge.

Visst vi har alla i tråden som tror något annat och vi har alla politiker och talking heads som Stoltenberg som menar att vi står starka. Men jag är ganska övertygad om att generalerna i Pentagon är av en annan uppfattning.
Citera
2022-06-23, 14:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Minister of Defense of Ukraine:HIMARS have arrived to Ukraine. Thank you to my U.S. colleague and friend @SecDef Lloyd J. Austin III for these powerful tools. Summer will be hot for Russian occupiers. And the last one for some of them
https://liveuamap.com/en/2022/23-june-minister-of-defense-of-ukrainehimars-have-arrived

Goda nyheter, som sagt, det kommer att bli en het sommar för vissa
Citera
2022-06-23, 14:34
Medlem
raskenss avatar
HIMAR är på plats och levererar död till ryss-svinen

https://twitter.com/oleksiireznikov/status/1539931757621006336?t=1EVyM5wBTUFwWf2CxJ3D4g&s=19
Citera
2022-06-23, 14:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Borde vara betydligt svårare att försvara. Severodonetsks försvar har ju till stor del kunnat utgå ifrån Lysychansk, men den senare har ju ingen motsvarande stor understödjande fästning.

Samtidigt har vägarna dit blivit alltmer hotade, den största verkar i stort sett avskuren och de två mindre kan vara inom räckhåll för ryssen.

Om inte Ukraina vill göra en till Mariupol så kommer de nog få dra sig västerut från Lysychansk till nästa försvarslinje vid Kramatorsk. Men de vill ju orsaka ryssarna så mycket förluster som möjligt innan de drar sig tillbaka. Jag trodde ju Rysslands offensiva kraft skulle avta redan i lördags men de verkar kontinuerligt få fram nya reserver så nu vet jag inte hur länge de kan hålla på så offensivt som nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in