Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-23, 06:28
  #9517
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Med stillbilder kan man skapa narrativ som inte existerar.

Men kanske en dag så kommer ni ur området skitsnack och slutar med detta förtal, men min erfarenhet i Politik USA, så sker det aldrig, utan trumpnissarna väljer att låssas av att glömma allt de påstått innan.
De är extremt lättlurade, då de går på varje talepunkt som existerar av bananrepublikanerna och detta utan ens en uns av eftertanke.
Medans verkligheten besatt attackeras för den stör agendan,undra varför verkligheten är så farligt.

Men såklart tror allt det skräp de fantiserar ihop om Joe, så kan man inte leva i en verklighet.
Men jag väntar som vanligt, och det blir väl som vanligt, inget denna fredag heller, för det är ju då det brukar komma påstår dessa element.

Varför kallar du honom Joe?
Citera
2022-06-23, 06:32
  #9518
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Varför kallar du honom Joe?
Heter inte Joe just Joe och är USA president och att tråden handlar just om Joe?
I så fall får du rätta mig vad han heter istället, jag väntar spänt på ditt svar vad Joe heter istället.
Citera
2022-06-23, 09:26
  #9519
Medlem
ÄR JOE BIDEN DEMENT?

Ingen här har väl Bidens journal liggande, men ni som olyckligt fått uppleva demens och/eller alzheimers, uppvisar han inte mild sådan?

https://www.youtube.com/watch?v=ZEtPV-qvLe8&t=549s

Här en lång intervju hos Kimmel, jag upplever han svamlar mycket, och allt för ofta stoppar sin egen mening mitt i för att berätta om något annat som om hans hjärna inte kan sortera det han pratar om och det han kommer på efter hand.

https://www.youtube.com/watch?v=ABToOl-xbHE

Jämför med denna, flera minuters utlägg med tal utan svammel och en röd tråd helt igenom, men så var detta väl 12 år sen också..
Citera
2022-06-23, 09:49
  #9520
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
...Det är bokstavligen mot lagen att göra det utanför domares hus, just för att det är ett hot mot rättvisa och frihet. Anledningen till det är att man inte skall sätta press och trycka på en domares beslut.

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/1507
fast jag gissar på att du redan nu googlat någon "Factchecker" som påstår "Nej nej nej, det är TOTALLY ett undantag" trots att det bokstavligen säger "Whoever, with the intent of interfering with, obstructing, or impeding the administration of justice, or with the intent of influencing any judge, juror, witness, or court officer, in the discharge of his duty, pickets or parades in or near a building housing a court of the United States, or in or near a building or residence occupied or used by such judge, juror, witness, or court officer, or with such intent uses any sound-truck or similar device or resorts to any other demonstration in or near any such building or residence, shall be fined under this title or imprisoned not more than one year, or both."

Sen vet jag fan ifall du trollar eller inte när du säger du är glad över att folk varit inlåsta utan domstol i över ett år. Kul att du öppet erkänner att du är en fascist antar jag?


"Whoever, with the intent of interfering with, obstructing, or impeding the administration of justice, or with the intent of influencing any judge, juror, witness, or court officer, in the discharge of his duty, pickets or parades in or near a building housing a court of the United States, or in or near a building or residence occupied or used by such judge, juror, witness, or court officer, or with such intent uses any sound-truck or similar device or resorts to any other demonstration in or near any such building or residenc

Du ser att det krävs uppsåt. Folk uttrycker sin frustration, det blir svårt att bevisa att det handlar om någonting annat.
Citera
2022-06-23, 10:10
  #9521
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"Whoever, with the intent of interfering with, obstructing, or impeding the administration of justice, or with the intent of influencing any judge, juror, witness, or court officer, in the discharge of his duty, pickets or parades in or near a building housing a court of the United States, or in or near a building or residence occupied or used by such judge, juror, witness, or court officer, or with such intent uses any sound-truck or similar device or resorts to any other demonstration in or near any such building or residenc

Du ser att det krävs uppsåt. Folk uttrycker sin frustration, det blir svårt att bevisa att det handlar om någonting annat.
Vad tror du meningen av protesterna är? Att få en korvmacka? Eller att sätta tryck och pusha på ett beslut?

Herre jävla gud. Protest i grund och botten handlar om att ha målet att göra en ändring.
Citera
2022-06-23, 10:15
  #9522
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Konspirationer funkar inte här, men du tror det och jag respekterar din osaklighet, då den inte säger något än.
Och facit kommer, men varför återkommer du inte då?
Och nu tror du säger något mer än fantasier nu, ja, jag vet, detta handlar inte om fakta om Joe.
Utan bara om ett förtal pga du har en agenda där du inte tål fakta.

Och det med den erfarenhet vi har här, den berättar du aldrig kommer med något än konspirationer som är politiskt motiverande, som även berättar du är IRRELEVANT.(Ja, ända tills du har nått kött på benet, och det har vi sett hur det aldrig blir nått kött på benet och talande om dig.)
"Konspirationer"
Det är en fysiskt existerande laptop. Enda jag vill är att undersökningar sker. Säg mig istället varför det inte sker en undersökning istället för att komma med en massa struntsnack.

Jag vill veta varför Trump kan åka på skit över anklagelser som FBI visste kom från en misstänkt rysk spion och som inte var tillförlitlig, men inget händer med Biden med en sons laptop som verifierats vara äkta, med en affärsman som verifierat att fuffens har hänt.
Citera
2022-06-23, 10:16
  #9523
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Med stillbilder kan man skapa narrativ som inte existerar.

Men kanske en dag så kommer ni ur området skitsnack och slutar med detta förtal, men min erfarenhet i Politik USA, så sker det aldrig, utan trumpnissarna väljer att låssas av att glömma allt de påstått innan.
De är extremt lättlurade, då de går på varje talepunkt som existerar av bananrepublikanerna och detta utan ens en uns av eftertanke.
Medans verkligheten besatt attackeras för den stör agendan,undra varför verkligheten är så farligt.

Men såklart tror allt det skräp de fantiserar ihop om Joe, så kan man inte leva i en verklighet.
Men jag väntar som vanligt, och det blir väl som vanligt, inget denna fredag heller, för det är ju då det brukar komma påstår dessa element.

Du m.fl. är verkligen verklighetsfrånvända och patetiska i ert idoga arbete i att försvara en person som har ett track record av misslyckanden. Det finns tillräckligt med bildbevis på Joe och hans närgångna approach till barn, att man ens försöker att bortförklara vad man ser på bilder av Joe Biden tillsammans med barn som att det skulle vara ett naturligt sätt att närma sig eller umgås med barn känns mycket obehagligt. Vilken normal man beter sig på det sättet mot barn? Beter du dig själv så i ditt umgänge med barn, såväl dem du känner samt okända?
Citera
2022-06-23, 10:20
  #9524
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Med stillbilder kan man skapa narrativ som inte existerar.

Men kanske en dag så kommer ni ur området skitsnack och slutar med detta förtal, men min erfarenhet i Politik USA, så sker det aldrig, utan trumpnissarna väljer att låssas av att glömma allt de påstått innan.
De är extremt lättlurade, då de går på varje talepunkt som existerar av bananrepublikanerna och detta utan ens en uns av eftertanke.
Medans verkligheten besatt attackeras för den stör agendan,undra varför verkligheten är så farligt.

Men såklart tror allt det skräp de fantiserar ihop om Joe, så kan man inte leva i en verklighet.
Men jag väntar som vanligt, och det blir väl som vanligt, inget denna fredag heller, för det är ju då det brukar komma påstår dessa element.

Ändå står vi här med verkligheten och en dagbok från Joes egen dotter som talar om intima duschar
med peddot när hon var 14 år. Det är väldigt talande att ni låtsas om att detta inte existerar.
Att sen tro man skall få kött på benen när man blundar väldigt hårt säger ju oss att någon erfarenhet
om saker och ting aldrig kommer nås. Men det har ni ju berättat om och om igen.
Citera
2022-06-23, 10:26
  #9525
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Vad tror du meningen av protesterna är? Att få en korvmacka? Eller att sätta tryck och pusha på ett beslut?

Herre jävla gud. Protest i grund och botten handlar om att ha målet att göra en ändring.

Jag skrev vad jag trodde i inlägget du svarar på. Det är skillnad på att uttrycka frustration och ilska och att försöka påverka. Jag påpekade vad som bokstavligen står i lagen du citerade, det krävs ett visst uppsåt. Annars är det inte "bokstavligen mot lagen".
Citera
2022-06-23, 10:59
  #9526
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag skrev vad jag trodde i inlägget du svarar på. Det är skillnad på att uttrycka frustration och ilska och att försöka påverka. Jag påpekade vad som bokstavligen står i lagen du citerade, det krävs ett visst uppsåt. Annars är det inte "bokstavligen mot lagen".
Ursäkter. Du vet lika väl som jag att man protesterar för att man vill hoppas på att beslutet skall ändras. Jag vet att ni och demokratiska politiker vill göra ursäkter, men låtsas inte om som att man vill försöka påveraka beslutet. Speciellt när hot och kidnappningsförsök har skett ovanpå detta.

Man protesterar för att man man är emot något och vill att något ska ändras. Ifall det var bara ett utlopp för frustration så hade man lika gärna kunnat skriva arga foruminlägg.
Citera
2022-06-23, 11:19
  #9527
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
"Konspirationer"
Det är en fysiskt existerande laptop. Enda jag vill är att undersökningar sker. Säg mig istället varför det inte sker en undersökning istället för att komma med en massa struntsnack.

Jag vill veta varför Trump kan åka på skit över anklagelser som FBI visste kom från en misstänkt rysk spion och som inte var tillförlitlig, men inget händer med Biden med en sons laptop som verifierats vara äkta, med en affärsman som verifierat att fuffens har hänt.
Ändå står du här med inget att visa upp, ja, inte mer än nonsens i alla fall.

Min erfarenhet är att dessa konspirationer slutar alltid på samma sätt, de komemr aldrig, och sen ska ni låtsas om att det aldrig ens ha sagts.

Men kom du gärna tillbaka när du har något att ta på, men när sker detta?
Undrar då det tar så lång tid innan ni kommer till detta med Joe och ha något att ta på.
Och inbillar sig en stillbild i en filmsekvens berättar något, det är tom än mer nonsens.

Och intressant du drar in trumpen, han ville ju pedofilera sin egen dotter.
Snacka om missa målet svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Ändå står vi här med verkligheten och en dagbok från Joes egen dotter som talar om intima duschar
med peddot när hon var 14 år. Det är väldigt talande att ni låtsas om att detta inte existerar.
Att sen tro man skall få kött på benen när man blundar väldigt hårt säger ju oss att någon erfarenhet
om saker och ting aldrig kommer nås. Men det har ni ju berättat om och om igen.
Härlig tillrättaläggning, men vad ska vi göra med den?
Återkom gärna när du har något.

Tycker ni är skitroliga mer erat nonsens, men ni måste känna er patetiska eftersom de aldrig blir till något ens på något sätt.
För detta är typ tusendegången med skräp om Joe, och aldrig nått mer än fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Du m.fl. är verkligen verklighetsfrånvända och patetiska i ert idoga arbete i att försvara en person som har ett track record av misslyckanden. Det finns tillräckligt med bildbevis på Joe och hans närgångna approach till barn, att man ens försöker att bortförklara vad man ser på bilder av Joe Biden tillsammans med barn som att det skulle vara ett naturligt sätt att närma sig eller umgås med barn känns mycket obehagligt. Vilken normal man beter sig på det sättet mot barn? Beter du dig själv så i ditt umgänge med barn, såväl dem du känner samt okända?
Med tanke på hur mycket ni ljuger, så blir ditt inlägg om Joe rätt patetiskt och nonsens.

Ingen som vet vad vi ska göra med era fantasier, och nått säger mig ni vet inte heller.
Kanske ni ska luska ut detta, men kanske det dramat är inte författat än.

För det är där vi hamnar alltid med Joe, och ingenting.
Citera
2022-06-23, 11:22
  #9528
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ändå står du här med inget att visa upp, ja, inte mer än nonsens i alla fall.

Min erfarenhet är att dessa konspirationer slutar alltid på samma sätt, de komemr aldrig, och sen ska ni låtsas om att det aldrig ens ha sagts.

Men kom du gärna tillbaka när du har något att ta på, men när sker detta?
Undrar då det tar så lång tid innan ni kommer till detta med Joe och ha något att ta på.
Och inbillar sig en stillbild i en filmsekvens berättar något, det är tom än mer nonsens.

Och intressant du drar in trumpen, han ville ju pedofilera sin egen dotter.
Snacka om missa målet svårt.

Härlig tillrättaläggning, men vad ska vi göra med den?
Återkom gärna när du har något.

Tycker ni är skitroliga mer erat nonsens, men ni måste känna er patetiska eftersom de aldrig blir till något ens på något sätt.
För detta är typ tusendegången med skräp om Joe, och aldrig nått mer än fantasier.

Med tanke på hur mycket ni ljuger, så blir ditt inlägg om Joe rätt patetiskt och nonsens.

Ingen som vet vad vi ska göra med era fantasier, och nått säger mig ni vet inte heller.
Kanske ni ska luska ut detta, men kanske det dramat är inte författat än.

För det är där vi hamnar alltid med Joe, och ingenting.
Inget och visa? Det har rapporterats om, mailen visats och affärsmannen pratats med av reportrar.

Så igen, varför ingen undersökning för att komma till botten om det är sant eller inte? Du kommer inte med något svar alls, bara tomma bortviftningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback