2022-06-18, 23:50
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Jag har alltid tyckt om beck framför allt de från 90-talet men de fram till 2010 har ändå hållt måttet tycker jag. Det spårade ur totalt när den där Steinar ersatte Gunvald Larsson.
Citera
2022-06-19, 12:57
Medlem
HerrGickhans avatar
De är så usla att man bara måste se dem för att skratta åt eländet. I den senaste Den gråtande polisen försöker de göra någon sorts parafras på Den skrattande polisen, men ingenting hänger ihop. Det är till och med så att Den gråtande polisen är sämre än 58 minuter som i princip saknar allt som en sevärd film ska ha.

Vad är det med Peter Haber? Han kan ju knappt gå och har en så svag röst att han näppeligen hörs. Spelar han sjuk så bra eller är det han själv som förlorat hälsan?

Citera
2022-06-19, 16:23
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De är så usla att man bara måste se dem för att skratta åt eländet. I den senaste Den gråtande polisen försöker de göra någon sorts parafras på Den skrattande polisen, men ingenting hänger ihop. Det är till och med så att Den gråtande polisen är sämre än 58 minuter som i princip saknar allt som en sevärd film ska ha.

Vad är det med Peter Haber? Han kan ju knappt gå och har en så svag röst att han näppeligen hörs. Spelar han sjuk så bra eller är det han själv som förlorat hälsan?

Nu har inte jag sett de senaste beck så kan inte uttala mig hur vidare bra eller dåliga de är men får man fråga om du jämför med andra svenska filmer eller jämför du med filmer från övriga världen också? Generellt tycker jag att svensk film är ganska kass jämfört med typ amerikanska eller brittiska filmer.
Citera
2022-06-19, 16:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Nu har inte jag sett de senaste beck så kan inte uttala mig hur vidare bra eller dåliga de är men får man fråga om du jämför med andra svenska filmer eller jämför du med filmer från övriga världen också? Generellt tycker jag att svensk film är ganska kass jämfört med typ amerikanska eller brittiska filmer.

Jag jämför dem med de Beck-filmer som kom i början med Peter Haber.
Citera
2022-06-23, 06:56
Medlem
Tycker Beck filmerna blev helt kassa när Persbrandt försvann så har inte varit intresserad av de nya. Han var ju en stor del till att Beck var bra. Kollade på en av filmerna med Steinar och den sög.
Senast redigerad av Yugi-Mutou 2022-06-23 kl. 06:58.
Citera
2022-06-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Tycker Beck filmerna blev helt kassa när Persbrandt försvann så har inte varit intresserad av de nya. Han var ju en stor del till att Beck var bra. Kollade på en av filmerna med Steinar och den sög.

Jag håller med! Gunvall Larsson var en karaktär som satte färg på allt 😄
Citera
2022-06-26, 20:13
Medlem
Beck Spår i mörker är iaf min stora favorit!
Citera
2022-10-01, 21:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Därför att det är för många kockar i Beck gruppen, byt namn på filmserien eftersom det inte handlar om Beck längre, han har ju antagit en lika stor roll som Versen hade i första filmerna, kommer in på kontoret och gläfser lite
Citera
2022-10-01, 21:47
Medlem
Enmansdemos avatar
För att det inte längre handlar om ensamma mördare, utom om organiserad invandrarbrottslighet som jag förstått det? utan att ha sätt dom nya skitfilmerna
Citera
2022-11-24, 11:08
Medlem
”Beck” fortsätter!
Nu bekräftar C More ”Dödsfällan” med Valter Skarsgård – den första av fyra nya filmer.
https://www.expressen.se/noje/spoiler-alert/beck-dodsfallan-premiar/

Kanske något de har blivit lite bättre, men väldigt långt kvar att hitta tillbaka till storhetstiden.
Citera
2022-12-27, 01:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failscream
Förklaringen till seriens förfall på senare år beror i 2 stora drag på att
1. Martin Beck är inte huvudperson längre.
2. Gunvald fick inte vara Gunvald längre och togs därmed bort permanent. Språkbruket han använde sig utav passade inte längre in i det moderna PK/snowflake-scriptet. Man riskerar ju att kränka sina tittare med Gunvalds rasistiska jargong. Usch så kan vi inte ha det.

Som jag ser det försöker man ha ihjäl Martin Becks karaktär för att i förlängningen kunna ersätta seriens namn från "Beck" till "Beijer" i nästa omgång filmer. Beck har förvandlats till en riktig girlpowerserie med "tuffa" kvinnliga poliser som slår näven i bordet och ryter ifrån i förhörsrummen. Personligen kräks jag inombords när jag ser den uppenbara agendan i detta. Synd att filmbranschen likt många andra branscher är totalt infiltrerad av dessa emotionella kräk så det är väl bara till att vänja sig.
Well, det är väl en kärring som står bakom de senaste Beck filmerna.

Men håller med, är en ren komedi att se de ”hårda och tuffa” kvinnorna i Beck numera.
Citera
2022-12-27, 01:36
Medlem
sebastian_s avatar
Det är egentligen bara filmerna från 1997 som är bra. 2001 omgången hade sina stunder men kändes budget och som ett steg tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in