2022-06-22, 14:50
Medlem
Förstår inte denna tilltro till "LGWP", är han gud eller?
Gäller fler trådar än denna.
Märkligt faktiskt
Citera
2022-06-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tänk jag hade faktiskt även en magkänsla att just du skulle dyka upp för att i vanlig ordning verifiera Ugglan's information och intyga att den stämmer

Mönstret känns igen, det är väldigt förutsägbart det här nu.
Javisst är det så, och mönstret fortsätter med att du bråkar dig till en avstängning. Slår ju aldrig fel.
Ska det vara så svårt att acceptera att andra kanske har rätt? Tror du inte jag hade velat att bröderna O skulle vara intressanta? De stämmer väldigt väl in i mina teorier och efterforskningar kring Trankärr, men som jag skrev; tyvärr förhåller det sig inte på det viset. Bara acceptera och gå vidare.
Senast redigerad av Judaland 2022-06-22 kl. 15:04.
Citera
2022-06-22, 15:03
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja, Leif GW och Gärningsmannaprofil-gruppen besökte Mariestad något år efter det hade hänt och jag tror Leif GWs kritik grundar sig i vad du säger, att man inte hade förhört och kollat upp Helenas vänskapskrets, dvs vad/när/hur de tog sig in och hem etc. Man dubbelkollade inte deras alibin och många förhör med gruppen gjordes långt senare och då kan personen lätt säga; Jag kommer inte ihåg.

Man kan ha en teori om tex en okänd GM men samtidigt ska man utesluta andra teorier, detta gjordes liksom inte direkt. Utan vissa människor förhördes långt senare enligt GW.

Samt jag tror liksom det blir en krock rent polisiärt, dvs att Mariestadspolisen möter Stockholmspolisen med GW i spetsen. Det kan lätt bli ett läge där de känner sig dumförklarade och därigenom ännu mer vill hitta den GM som de själva tror. Oavsett vad du säger så kommer jag köra min tes enda in i kaklet. Man vill inte erkänna att man gjort fel osv.
LGWPs kritik i TV4 (https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13775811) riktar sig dels mot hur utredningen sköttes initialt och även på slutet med försöket att få CL häktad. Men kritiken följer också samma banor som i mina tidigare inlägg: det är ”djupt olustigt” att peka ut en person som hinner avlida innan utredningen läggs ned. Faktum är ju nu att CL för all framtid i mångas ögon kommer att stå som den ”mest troliga GM” bakom HAs försvinnande, och han hade aldrig en rättvis chans att möte denna anklagelse medan han var i livet. Osnyggt, som sagt.

LGWP ser detta som en trend, med Skandiamannen som det mest kända exemplet. Jag vet inte om det faktiskt är en trend, men det visar problemet när polis och åklagare kan använda våldsmonopol och sektetess hur de vill utan kostnad eller konsekvens från utfallet. Det är ju inte så att åklagaren kommer att förlora i ett val till ”distriktåklagare” i höst utan hon kan puttra vidare på sitt kontor utan någon som helst påverkan av det som hänt. Detsamma gäller inte CL och hans ev. anhöriga.
Citera
2022-06-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
LGWPs kritik i TV4 (https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13775811) riktar sig dels mot hur utredningen sköttes initialt och även på slutet med försöket att få CL häktad. Men kritiken följer också samma banor som i mina tidigare inlägg: det är ”djupt olustigt” att peka ut en person som hinner avlida innan utredningen läggs ned. Faktum är ju nu att CL för all framtid i mångas ögon kommer att stå som den ”mest troliga GM” bakom HAs försvinnande, och han hade aldrig en rättvis chans att möte denna anklagelse medan han var i livet. Osnyggt, som sagt.

LGWP ser detta som en trend, med Skandiamannen som det mest kända exemplet. Jag vet inte om det faktiskt är en trend, men det visar problemet när polis och åklagare kan använda våldsmonopol och sektetess hur de vill utan kostnad eller konsekvens från utfallet. Det är ju inte så att åklagaren kommer att förlora i ett val till ”distriktåklagare” i höst utan hon kan puttra vidare på sitt kontor utan någon som helst påverkan av det som hänt. Detsamma gäller inte CL och hans ev. anhöriga.

Definitivt, det är liksom lite Escape goat, offra någon som inte riktigt kan försvara sig. Man blir av med ett problem och kan avsluta liksom. Man behöver inte riktigt komma med något bevis. Skandiamannen är som du säger ett perfekt exempel på det. "Det var han som gjorde det" - "Frågor på det? Nej då avslutar vi..."
Citera
2022-06-22, 15:58
Medlem
Greenskys avatar
Angående CL kan man fråga sig varför han inte erkände om han nu var skyldig?

Intrycket jag fått av honom är att han var en bitter ensamvarg med total avsaknad av social kompetens samt utan vänner, hårt drabbad av psykisk ohälsa ståendes med ena foten i graven.
Typ ståendes i "dödens väntrum" utan att behöva bry sig ett dugg om någon eller något.

Enklare kille än så att knäcka finns inte. Så det är lätt för mig att tro han är helt oskyldig av den simpla anledningen att man kan inte erkänna och bevisa sig skyldig om man nu inte är det.

Mycket tragiskt.
Citera
2022-06-22, 16:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Javisst är det så, och mönstret fortsätter med att du bråkar dig till en avstängning. Slår ju aldrig fel.
Ska det vara så svårt att acceptera att andra kanske har rätt? Tror du inte jag hade velat att bröderna O skulle vara intressanta? De stämmer väldigt väl in i mina teorier och efterforskningar kring Trankärr, men som jag skrev; tyvärr förhåller det sig inte på det viset. Bara acceptera och gå vidare.

Nej jag tror inte att du vill det.
Vad är det för "dugligt" alibi bröderna O*lsson har, du som vet?

Hur vet du att Bröderna O är grundligt utredda? Vad har du för källa på det? Ugglan?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-22 kl. 16:03.
Citera
2022-06-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Angående CL kan man fråga sig varför han inte erkände om han nu var skyldig?

Intrycket jag fått av honom är att han var en bitter ensamvarg med total avsaknad av social kompetens samt utan vänner, hårt drabbad av psykisk ohälsa ståendes med ena foten i graven.
Typ ståendes i "dödens väntrum" utan att behöva bry sig ett dugg om någon eller något.

Enklare kille än så att knäcka finns inte. Så det är lätt för mig att tro han är helt oskyldig av den simpla anledningen att man kan inte erkänna och bevisa sig skyldig om man nu inte är det.
Mycket tragiskt.

Det är la det.. Att han var en bitter ensamvarg, en enstöring, körde runt själv i sin bil och tydligen varit på tjejer om kvällarna, bristande social kompetens.. pratas t.om med om någon form av diagnos, schizofreni, psykisk ohälsa. Han går ju rätt bra in i narrativet Ensam GM. Men som du säger, om du ändå inte har så långt kvar, varför inte bara erkänna? Kanske pga av släktingar/anhöriga som tvingas leva med vetskapen..

Han blir väl lite idealet av det.. Enda som saknas är att körde runt i en van och bar grå trenchcoat liksom.. men det luktar även lite syndabock om du frågar mig personligen..
Citera
2022-06-22, 16:36
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Det är la det.. Att han var en bitter ensamvarg, en enstöring, körde runt själv i sin bil och tydligen varit på tjejer om kvällarna, bristande social kompetens.. pratas t.om med om någon form av diagnos, schizofreni, psykisk ohälsa. Han går ju rätt bra in i narrativet Ensam GM. Men som du säger, om du ändå inte har så långt kvar, varför inte bara erkänna? Kanske pga av släktingar/anhöriga som tvingas leva med vetskapen..

Han blir väl lite idealet av det.. Enda som saknas är att körde runt i en van och bar grå trenchcoat liksom.. men det luktar även lite syndabock om du frågar mig personligen..

Ens egna familj och syskon kan vara de värsta fienderna och de som man hatar mest.
Blanda in i en familj ingredienserna: Munchausens syndrom, knäppskallar, pengar, psykopater, narcissister, förrädare, mobbning, arvstvister med mera och du kan få en riktigt "skön" soppa på det med som det står i tidningarna: "Familjetragedier" som påföljd,( mer får inte "Svenne banan" reda på).

Som tur är så är det ett extremt ovanligt att det förekommer, men visst händer det emellanåt.

Inte helt omöjligt att CL hatade sina familjärt närmsta. Gjorde han det så borde han erkänt bara för att jävlas med dom. F-n vet? Kanske det han gjorde?
Citera
2022-06-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej jag tror inte att du vill det.
Vad är det för "dugligt" alibi bröderna O*lsson har, du som vet?

Hur vet du att Bröderna O är grundligt utredda? Vad har du för källa på det? Ugglan?
Då tror du fel. Vad mer kan jag säga?
Hur alibit ser ut vet jag tyvärr inte, men det ska vara starkt. Avslöja källa brukar inte vara kutym så det kommer inte hända idag heller, men det är inte Ugglan.
Citera
2022-06-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Inte helt omöjligt att CL hatade sina familjärt närmsta. Gjorde han det så borde han erkänt bara för att jävlas med dom. F-n vet? Kanske det han gjorde?
Inte omöjligt nej. Och vice versa. Hans mamma flyttade efter faderns död från Mariestad för att komma bort från sonen som hon var rädd för. Har väl spekulerats om det tidigare i tråden men nu har jag fått det bekräftat.
Citera
2022-06-22, 17:25
Medlem
Citat:
Inte omöjligt nej. Och vice versa. Hans mamma flyttade efter faderns död från Mariestad för att komma bort från sonen som hon var rädd för. Har väl spekulerats om det tidigare i tråden men nu har jag fått det bekräftat.

Jaså? Jag vet som sagt bara vad som står här i tråden om honom.. Och visst, vissa saker klingar inte bra.. Tex att han varit på tjejer tidigare och lider av psykisk ohälsa, kanske schizofren, kör runt själv om kvällarna och har bristande social kompetens... ja det är vissa varningsklockor som ringer liksom..
Citera
2022-06-22, 17:47
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Det här stinker skit lång väg, det här bör belysas. En mamma som är rädd för sin egna son köper jag inte utan bra argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in