2022-06-21, 18:26
Medlem
Hej jag är en kille på 25 år som senaste tiden fastnat för skatebord är ine på antingen longboard eller cruiser. Problemet är att jag har ingen bra balans och ingen bra kropps kontroll. Min bror säger att jag först måste lära mig att cykla men spontant tänker jag att det är skillnad på balans och balans. Har jag användning för kunna cykla när jag ska åka skateboard? Jag tänker att det är väl nånting som kommer med tid och övning.

Om jag ska köpa skateboard vilken typ rekommenderar ni till mig?
Jag vill inte hänga i rampen eller pooler utan vill ha något att glida runt på något som har en ganska stor yta att stå på och som inte går för fort.
Senast redigerad av saijon 2022-06-21 kl. 18:55.
Citera
2022-06-21, 18:30
Medlem
Jordgubbes avatar
Du behöver varken kunna cykla eller börja meningar med stor bokstav. Longboard låter soft. Daycruiser är väl en båt.
Citera
2022-06-21, 18:34
Medlem
autocorect menande cruiser
Citera
2022-06-21, 19:20
Medlem
Det finns en man typ 50+ som man brukar se åka skateboard
i city då och då. Men jag rek att du skaffar ordentliga skydd/hjälm
och ser upp för cyklister och andra fordon. Det är lätt att slå sig!
Citera
2022-06-21, 19:23
Medlem
En cruiser är att föredra om du åker i stan. Longboard är till för att åka fort i stora backar.
Citera
2022-06-22, 08:09
Medlem
godhetsapostelns avatar
Henrik Arnstad. En förebild https://www.altcensored.com/watch?v=sUFz0x9Psas
Citera
2022-06-22, 10:50
Medlem
funktioners avatar
Ska du börja åka longboard eller cruiser som valfri hipsterfjant så kan du sluta att benämna det du ska ta dig för som ”skateboard” för skateboard är någonting helt annat. Skaffa en riktig skateboard istället, den har du roligare av i längden om du ger dig fan på att lära dig, och dra till skateparken.
Citera
2022-06-22, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Det finns en man typ 50+ som man brukar se åka skateboard
i city då och då. Men jag rek att du skaffar ordentliga skydd/hjälm
och ser upp för cyklister och andra fordon. Det är lätt att slå sig!
Tony Hawk är 54 idag and still going strong!
https://youtu.be/8Zx7fFFfPis?t=24
Senast redigerad av RollonHomie 2022-06-22 kl. 16:22.
Citera
2022-06-22, 16:24
Medlem
RingInteSnutens avatar
Träna balans på skaten på gräset, det är ett bra tips även när du vill lära dig tricks, eftersom skaten inte rör sig, så du kan bli bekväm med hur den rör sig åt sidorna.

Najs att du börjar skata förresten, lycka till!
Citera
2022-06-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saijon
Hej jag är en kille på 25 år som senaste tiden fastnat för skatebord är ine på antingen longboard eller cruiser. Problemet är att jag har ingen bra balans och ingen bra kropps kontroll. Min bror säger att jag först måste lära mig att cykla men spontant tänker jag att det är skillnad på balans och balans. Har jag användning för kunna cykla när jag ska åka skateboard? Jag tänker att det är väl nånting som kommer med tid och övning.

Om jag ska köpa skateboard vilken typ rekommenderar ni till mig?
Jag vill inte hänga i rampen eller pooler utan vill ha något att glida runt på något som har en ganska stor yta att stå på och som inte går för fort.

Ingen alls som det verkar. Men köp en hjälm. Det verkar du behöva.
Citera
2022-06-24, 11:06
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Tony Hawk är 54 idag and still going strong!
Vid 3:14 är det ju rena sketchen, "YES! Are you kidding me?", haha - inspirerande för vår trådstartare.
Citera
2022-06-24, 19:39
Medlem
prokaryotkungens avatar
Skaffa dig en flexig longboard med 70mm mjuka hjul och testa på.
Det är knappt något andrahandsvärde på longboards i Sverige, så kolla begagnat. Delar går alltid att byta ut men själva brädan får inte vara fuktskadad.

Skydd är obligatoriskt. Själv har jag hjälm, armbågs och knäskydd. Det är alltid bra att kunna resa sig upp och fortsätta glida efter att ha ramlat, det är inget töntigt med det.

Vad ska du kunna cykla för? Det är helt andra färdigheter inblandade i dessa olika företeelser.

Och jo, jag är närmare 50 år och balansen blir bara bättre hela tiden samtidigt med välmåendet och fysiken. Förra året brädade jag 100km eller mer per vecka men i år är det något mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in