Citat:

Ursprungligen postat av 
TokyoBarn

Hur kan dom var så säkra på det såhär tidigt? Tror inte ett dugg på det där, kolla hur många andra knivdåd andra skolor osv haft.
Är det inte dags att vi börjar rensa i systemet och kicka hälften av alla som sitter i riksdagen minst? Det är läge att vi börjar bygga upp skiten som blivit förstörd under alla år nu, det har fan spårat på riktigt nu.
Hela psykvården är ett stort jävla skämt med, ska man börja bygga upp landet så börja där, hälften inom psyk vet inte ens vad dom jobbar med.

Det kommer nog att bli ont om lärare inom en snar framtid och inte för att de blir mördade för det är det ju ändå ännu så länge relativt få som blir men för att folk kommer att dra sig för att utbilda sig till lärare och de som är lärare slutar pga att lärare hela tiden jobbar under hot. 
Inte bara lärare som numera är utsatta för hot och våld utan många andra yrkesgrupper och för varje sådant här dåd så ökar trycket och hoten blir mer verkningsfulla. Ohyggligt tröstlös situation vårt land har hamnat i och som sagt det blir bara värre. Det som idag tar plats i Syd o Mellanamerika kommer å bli verklighet även här. Våldet är en sån ohygglig maktfaktor som våra politiker på intet sett förstått allvaret av. Vårt land är våldtaget och våra politiker låter det ske. De ligger stilla å hoppas på att det snart är över. 
Spelar ingen roll om så just detta fall är en tillfällighet att det är en rektor som knivhuggits av en elev, signalerna blir ändå av den art jag beskrivit. Imorgon kommer det att rapporteras om andra knivdåd och jag blir allt räddare för varje gång det sker och jag är sannerligen inte ensam om det - för jävligt är det.