2022-06-21, 22:03
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Snarare så här

USA: spottar Ryssland i ansiktet
Ryssland: gör ingenting
USA: Spottar Ryssland i ansiktet och skrattar
Ryssland: gör inget
USA: spottar Ryssland i ansiktet och ropar på sina "kompisar"
USA: spottar Ryssland i ansiktet och tvingar sina "kompisar" att spotta på Ryssland
Ryssland: slår tillbaka, hårt

Förstår du?

Ryssland går direkt i fällan.

Detta kommer att ha samma slut på historien som när Sovjet invaderade Afghanistan.
Citera
2022-06-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är bara så märkligt...

BBC har flera gånger under åren lopp, tagit kontakt med ledarskapet i utbrytarrepublikerna för att få tillåtelse att komma dit och filma/rapportera om allt påstådda elände civilbefolkningen har blivit utsatt för. Varje gång har svaret varit det samma : "-NJET !"

Men dom har ju Lancaster som i sin iver att servera sanningar överträffar allt, tyvärr åt det negativa hållet, alltså en klockren pajas.
Citera
2022-06-21, 22:08
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Ryssland går direkt i fällan.

Detta kommer att ha samma slut på historien som när Sovjet invaderade Afghanistan.

Inte omöjligt, vi får se hur det slutar. Jag tänker mig att det ryska styret måste vägt för och mot noggrant innan beslutet togs att invadera Ukraina.
Citera
2022-06-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Det var CIA som installerade Zelensky, för att få till en USA-vänlig puppet. Det är det som bla får mig att tro att de länge har planerat någon slags attack mot Ryssland. Jag tror inte heller att USA hade gjort något om inte Ryssland hade agerat 2014. Men sedan efter det tror jag att USA mer eller mindre har ljugit för Ukraina angående medlemsskap i NATO, för att provocera fram en attack från Ryssland.

Zelensky valdes 2019. Ryssland annekterade Krim våren 2014.
Citera
2022-06-21, 22:09
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Men vad är ditt eget argument? Varför har Ryssland attackerat Ukraina, och varför är USA så besatta av att beväpna Ukraina, och planerar att göra detta i många år framåt?

Varför ryssland attackerade? Bra fråga, starta i krig i västvärlden 2022, Putin är galen.

Varför väst/USA är besatta att beväpna Ukraina? Du tycker världen ska se på när Putin mördar civila, våldtar kvinnor och mördar barn? Kan du inte se det själv finns det ingen hjälp för dig, tyvärr.
Citera
2022-06-21, 22:11
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Snarare så här

USA: spottar Ryssland i ansiktet
USA: Spottar Ryssland i ansiktet och skrattar
Ryssland: gör inget
USA: spottar Ryssland i ansiktet och ropar på sina "kompisar"
USA: spottar Ryssland i ansiktet och tvingar sina "kompisar" att spotta på Ryssland
Ryssland: slår tillbaka, hårt

Förstår du?

Var slår ryssland till hårt? De har stora problem med lillebror Ukraina. Men jag förstår dem, man får ju anfalla dem man kan anfalla.
Citera
2022-06-21, 22:12
Medlem
Ryssland har gjort bort sig för all framtid. Nu hotar fascisterna Litauen också.
Citera
2022-06-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
USA.

Och jag delar absolut uppfattningen att USA måste sluta delta i dessa ständiga och oändliga krig. USA är extremt aggressivt och bangar aldrig för nya krig. De har nog hotat varenda land på jorden med våld eller sanktioner de senaste månaderna.

USA var med och startade kriget i Ukraina, det är helt solklart. Problemet är att MSM i väst är med och stöttar kriget. Det kommer förhoppningsvis ändras efter valen i november då krigshetsarna kommer att röstas bort.

Det finns många och stora informationskanaler utanför MSM som är emot kriget i Ukraina. Det gäller bara att ta del av den informationen så blir det tydligt hur sjukt det är.
varför blandar du in usa? Tråden handlar om att Putin beordrat styrkor in i Ukraina? Det finns säkert tråd för usas övergrepp, men denna handlar om Rysslands, får jag fråga var du bor o vad du har för nationalitet?
Citera
2022-06-21, 22:13
Medlem
Det är en ficka ned till Zolote och trots attacker så håller Ukraina den staden. Ukrainska styrkor kan lätt bryta sig ur en eventuell ingringning men jag tror dom struntar i det. Dom kan lämna fickan men inställningen nu är att bita sig fast och tillintetgöra så många bögfascister som möjligt.

Jag såg en bra redogörelse på youtube om att det mest var taktiska manövrar i det området men tyvärr förlorade jag sighten, jag skall se om jag hittar den igen. Man blir lite förvirrad eller hur?

Så lite nyheter det är om attacken på gasplattformarna. Där måste ju finnas förluster både vad gäller militära bögfascister och tyvärr vanliga arbetare också, det är ju olyckligt när vanliga människor drabbas av bögfascisternas krigshandlingar.

Observera också att två av plattformarna är stulen egendom från Ukraina. Varför är det så tyst om denna händelse?
Citera
2022-06-21, 22:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det var CIA som installerade Zelensky, för att få till en USA-vänlig puppet. Det är det som bla får mig att tro att de länge har planerat någon slags attack mot Ryssland. Jag tror inte heller att USA hade gjort något om inte Ryssland hade agerat 2014. Men sedan efter det tror jag att USA mer eller mindre har ljugit för Ukraina angående medlemsskap i NATO, för att provocera fram en attack från Ryssland.

Nej Zelensky blev vald av folket. En väldigt enkel analys av verkligheten är att USA ville att Zelensky LÄMNADE Ukraina efter att Ryssland angrep. Om Zelensky hade gjort det så hade Ukraina praktiskt förlorat kriget och det enda som hade varit kvar för USA var en exilregering som inte hade kunnat göra något förrän andra länder hade gett sig in i kriget vilket var något som USA inte ville skulle ske. Så nej, Zelensky är inte en amerikansk asset utan en ukrainsk patriot.
Citera
2022-06-21, 22:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kommer helt säkert, såg du min update angående Kherson?
https://twitter.com/NLwartracker/status/1539159416431427584

Nu ser man inbrytningen på kartan, men det står "contested". Hoppas de lyckas denna gång. https://deepstatemap.live/en#10.5/48.6785/38.2426

Jag oroar mig för Zolote-området i Donbas, ukrainarna är nästan helt inringade. De borde ha lämnat det området för flera dagar sedan.
Citera
2022-06-21, 22:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Cirkulerar rykten ikväll om att UAF rycker fram både i sydväst och söder. Ruinerna av Mariuopol snart befriade kanske?

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1539335847501234177
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in