2022-06-21, 21:25
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Rysslands industri håller sakta på att dö, vad är det som får dig att tro att den kommer att överleva?
Ryssland är på väg mot en industriell kollaps och det finns ingenting som kommer att rädda den, de som tror att Kina är räddningen har noll koll.
Europa kommer såklart att klara sig, vad får dig att tro annat?

Klart att Europa kommer "klara sig". Frågan är till vilket pris?

Jag anser inte att massarbetslöshet, skenande priser på energi och allmän dysfunktion inom de ekonomiska systemen är något som Europa ska sträva efter. Det bästa vore givetvis ett självständigt Europa som kastar av sig den judisk-amerikanska överrocken och börjar agera som en självständig geopolitisk spelare.
Citera
2022-06-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jisses vad du är okunnig. Jag har har spenderat massor av tid i både asfalterade och oasfalterade områden och de i de asfalterade områdena tror de att de tillhör väst.
Jag har god koll då jag fram till ungefär nu haft min inkomst från Rysslands industri.

Det är extremt många Putinanhängare som har noll koll på Rysslands situation i allmänhet och dess industri i synnerhet.
Ryssland och dess industri håller på att dö, oavsett vad du och LaVerdadTodo säger.
Du får gärna utveckla hur rysk industri håller på att dö men det kommer du inte att klara av eller hur. I USA har mycket av industrin förvunnit och nu är det Tysklands tur. Bakgrunderna till det vet vi men vad är det för Ryssland då då vi vet att dom har billig energi, råvaror och även kompentens (du känner säker till att dom klarar av att producera mycket avancerade ting). Efterfrågan finns och det kan ju ryska staten tacka väst och sanktionerna för. Jag är ingen expert på Ryssland men låt höra från dig då. Min kunskap om öststaters industri kommer mest från Ukraina där jag varit och botaniserat, USA och Kiev-regimen dödade nästan all intressant industri där.
Citera
2022-06-21, 21:27
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
DU är övertygad, tungt argument.
Men vad är ditt eget argument? Varför har Ryssland attackerat Ukraina, och varför är USA så besatta av att beväpna Ukraina, och planerar att göra detta i många år framåt?
Citera
2022-06-21, 21:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag skrev att jag "trodde" att de bryr sig mer om att Ukraina går med än Finland. Jag vet inte hur de tänker, eller vilka länder de prioriterar. Men med tanke på att det har skett ganska mycket i Ukraina ganska länge, utgår jag ifrån att de prioriterar Ukraina.

Men det är idiotiskt. Det är någonting som Ryssland säger men läser du deras politiska ideologer så förstår du mer vad de egentligen vill.

Citat:
Fine, de är ingen stormakt. "Ett stort land med mycket natur-resurser och mycket kärnvapen". Oavsett vad så sitter inte en diktator i ett sådant land och väntar på att NATO ska omringa landet. Givetvis attackerar han om de börjar närma sig, vilket USA var väl medvetna om.

Vad är det som är så självklart med att Ryssland måste angripa andra länder? Varför kan inte bara Ryssland låta Ukraina gå med i Nato? Var det svårt att begripa att omvärlden bildar en koalition mot Ryssland om Ryssland angriper sina grannländer? Var det smart av den genialiske ledaren Putin att inte fatta det?

Citat:
Men vad tror du då? Om detta inte har någonting med NATO/USA att göra, varför vill då Ryssland ta över Ukraina?

Putin vill återerövra forna Sovjetområden enligt med vad Dugin skrivit i sina böcker:

https://www.youtube.com/watch?v=TrafXfDL2CA

Alexander Dugin är en politisk tänkare som Putin läser. Dugin är inte den enda i Putinsfären som har de här åsikterna utan är en i mängden politiska tänkare som Putin och hans anhängare läser och bygger sina planer efter.

"Roski Mir" är "den ryska freden" som inträffar efter att Ryssland erövrat hela världsön, Ryssland blir den naturliga ledaren för världsön och det blir frid och fröjd. Blah blah. Precis som vad nazisterna sa om "den eviga freden" som inträffar efter att Hitler erövrat världen.
Citera
2022-06-21, 21:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det handlar givetvis om flytande kategoriseringar. Precis som att den kriminelle juden Zelensky knappast kan sägas vara eller representera Ukraina, eller.

Och Zelensky kan röstas bort, till motsats för Putin. Det märks även vid slagfältet, på vilken sida man tror på sin ledare.

Ukrainarna tror mera på sin "kriminella jude", än vad ryssarna tror på sin Putin. Det resultatet ser man även på slagfältet i.o.m att man är villig att vara kvar vid frontlinjen och uthärda det mesta. Samma offervilja ser man inte hos ryssarna, man begriper inte varför man är där !

Eller är Ukrainare "kriminella Judar".., som folkslag generellt.., i.o.m att du tar upp det spåret att man lyssnar/vill slåss för Zelensky/Ukraina ?
Senast redigerad av Snapcount 2022-06-21 kl. 21:45.
Citera
2022-06-21, 21:44
Medlem
Citat:
Varför har Ryssland attackerat Ukraina, och varför är USA så besatta av att beväpna Ukraina, och planerar att göra detta i många år framåt?

Besatta av att beväpna Ukraina? USA började bistå den Ukrainska armén med träning och utrustning 2014. Efter det att Ryssland annekterat Krim och skapat de båda s.k. folkrepublikerna i Donbas. Efter det kände sig Ukraina hotat och sökte stöd. USA och andra började då bistå Ukraina. Finns väl egentligen ingenting som säger att USA och andra västländer skulle ha hjälpt Ukraina om inte Ryssland agerat 2014. Ukraina var ett instabilt och korrumperat land som ingen ville involvera sig alltför mycket i. Det ryska angreppet 2014 förändrade dock läget och synen på Ukraina.
Citera
2022-06-21, 21:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag har inte lyssnat på en enda ryss. Jag har lyssnat på amerikaner. I USA är många medvetna om att detta är ett proxy-krig mot Ryssland. Hur hade du tänkt att jag skulle styrka detta menar du? Tror du att de inblandade amerikanerna går ut och erkänner detta?

Dessutom är det du som går på propaganda. Jag försöker att hitta svaren på vad som faktiskt har skett. Det finns ingen massmedia i västvärlden som gör någonting annat än att säga: "Ryssland har attackerat Ukraina utan någon annan anledning än att de vill ta över landet för att utöka sitt land, och vi måste alla nu hata Ryssland och ryssar". Jag slutade lyssna på massmedia för länge sedan, och följer endast alternativ media, då jag faktiskt får reda på mycket mer på det sättet. Jag vet inte exakt vad som har hänt, men det är väldigt tydligt att detta är något som USA ville.
Så enligt dig agerar Putin på det sätt som USA vill?
Intressant teori.
Menar du att han är köpt av USA eller bara att han är en dålig strateg?
Citera
2022-06-21, 21:46
Medlem
Citat:
Jag har inte lyssnat på en enda av dem. Men anledningen till att de säger det kanske beror på att det är sant. Vad är det som gör att du är så säker på att USA inte har varit manipulativa när det gäller detta kriget? Känner du till USA:s militära historia? Vet du hur CIA arbetar?

Under Bush-administrationen lurade de hela västvärlden att Irak hade massförstörelse-vapen, så att de kunde gå in i Irak och ta deras olja. Tro mig när jag säger att eliten i detta landet är beredda att utföra väldigt manipulativa saker för att få vad de vill. Det stämmer säkerligen också in på regimen i Ryssland, men jag tror absolut inte att de vill ha någon konflikt med USA, då USA trots allt har en större och mäktigare militär.

Vet du hur Ryssland arbetar, kamrat?
Citera
2022-06-21, 21:52
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vet du hur Ryssland arbetar, kamrat?
Nej inte riktigt, då de inte har startat ens i närheten av lika många krig som USA. Jag vet dock hur de arbetar när de själva blir attackerade. De backar, backar och backar, och sedan låter de motståndarna frysa ihjäl. Alltid samma strategi
Citera
2022-06-21, 21:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är lika illa oavsett. Detta är varken ditt eller mitt krig, utan Biden och Putins krig.

Jo det är mitt krig. För jag är en fri människa i den fria världen och Ukraina kämpar mot det förtryck och den ondska Ryssland står för; och som han vill utsätta alla oss fria människor för. Jag tycker inte man kan lägga sig i alla krig i världen, men i detta fall är det så tydligt vad som är gott och vad som är ond. Och ena sidan hotar Sverige och Finland med krig.
Citera
2022-06-21, 21:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Här är ett typexempel på påståenden som en hel drös med fanatiska Ukraina-onanister gjort till sanning. Jag ser dagligen uppgifter om kapitulering och annat som rör de stridande förbanden på båda sidor. Att som du gör påstå att det inte finns någon "offervilja" hos de ryska soldaterna är helt enkelt fantasier. Vad gäller truppernas "tro" på sina respektive ledare vet du inget. Ni gissar, fantiserar, ljuger och smeker er själva.

Som de fanatiska Ukraina-onanister ni är.

Går ju j-vligt trögt för Ryssland fram tills nu. Det bidde inget 72 timmar.., blev inte ens 72 dagar.., och här är vi nu.., 100+ dagar..

Var har det gett det ryska folket ? (som Putin leder) : Likkistor, sanktioner, en utskämd militär kompetens, svagare militärt, sämre levnadsstandard, HORA UT SIG TILL KINA, tappa sin position globalt..

Beskriv, vad är det jag inte förstår. Pleaze...
Senast redigerad av Snapcount 2022-06-21 kl. 22:04.
Citera
2022-06-21, 22:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag kan omöjligt veta om Putin-regimen vill återerövra forna Sovjetområden. Det vet enbart dem själva. Det är mycket möjligt att de fantiserar om det, precis som diktatorer brukar göra. Hur som helst så har jag väldigt svårt för att se varför USA skulle bry sig så mycket om detta.

Suck, du frågar om det mest uppenbara av alla saker. USA gjorde en snabb enkel ekonomisk kalkyl som visade att det var billigare att stoppa Ryssland i Ukraina än att vänta tills de kommer längre västerut. Var det verkligen så svårt för dig att fatta det? Det var något som jag förstod redan innan kriget började.

Citat:
Men tror du inte att Putin kunde räkna ut att USA och väst skulle stödja Ukraina? Tror du verkligen att han så gärna vill ta över Ukraina att han är villig att kriga mot dem under väldigt lång tid (då USA och västvärlden beväpnar dem)? Nej, det är någonting som inte stämmer här.

Han tog en chans. Han trodde att väst inte skulle klara att ena sig mot Ryssland med tanke på hur bra han lyckats bryta sönder USA med Donald och fått ur UK ur EU. Just den grejen tycker jag han hade en hyfsat bra chans att ha rätt. Däremot så var hela operationen helt patetiskt organiserad och att han inte hade koll på hur jävla usel den ryska militären var är något som är helt ofattbart. Det är något som man kommer läsa om i historielektionerna om hundra år. Det är som Karl XII som invaderade Ryssland under vintern efter att ha fått stryk i krig. Epic fail.

Citat:
Det är inte någon slump att detta kriget inleds bara ett litet tag efter att Biden-administrationen har installerats. Det var samma sak under Bush-administrationen. De planerar sådana här saker långt innan.

Men det är patologiskt att tro att USA planerade ett krig som startades av Ryssland. Du bör uppsöka hjälp om det här är något du ser på flera områden för det är något som indikerar schizofreni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in