2022-06-21, 12:06
Medlem
Hej här börjar en historia som pågått sedan februari.
Kort summerat så har jag blivit grundlurad att låna pengar på en summa av 1,5 miljoner som jag skickat till ett företag som heter fxytrade.com
Tanken var att med lånade pengar bygga upp kapital snabbare och sedan lösa lånen och ta hem resten. Spola lite till efter några kryptobetalningar och utlandsbetalningar så är jag nu i läget där dom vill jag ska betala 425 000kr för att komma åt min portfölj som efter 5 månaders daytrading har landat på 4,5 miljoner. Det låter fint tills jag tog kontakt med advokater som genast blev misstänksammma och trodde det var båg alltihop så nu har jag gjort polisanmälan och svävar i limbo just nu. Tänker inte betala in nå mer pengar iaf.
Tanken nu är att sälja lägenhet och flytta hem till päronen och byta jobb till förhoppningsvis gruvan och börja betala av alla lån jag har. Har bundit om bolånet för att få ner kostnader iaf.

Men det jag främst undrar är om någon som varit i liknande sist har tagit kontakt av något utländskt bolag som tex Funds-recovery, action refund eller Mychargeback.com.
Har pratat med två av dom redan och beskrivit min sist och dom tror jag har ett starkt case. Men problemet är dom ska ha tio procent up front innan dom kan börja jobba på få igen pengarna.
Är det någon som vet något om dessa företag eller vart med om något liknande?
Jag läste om en kille på aftonbladet som fick hjälp av Mychargeback och fick tillbaka pengar. Det är en djungel där ute.

Tack för tips, jag behöver allt jag kan få! (är beredd på hån också &#128517
Citera
2022-06-21, 12:16
Medlem
Synitizes avatar
Pengar som snart är värd dasspapper.
Citera
2022-06-21, 12:28
Medlem
SexgalenZombies avatar
Hur fick du kontakta med detta fnyx trade företag?

Var kom de 1,5 miljonerna från?
Citera
2022-06-21, 12:35
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Hur fick du kontakta med detta fnyx trade företag?

Var kom de 1,5 miljonerna från?

Han lånade till pengarna. Genidrag om du frågar mig.
Citera
2022-06-21, 12:38
Medlem
Prigogines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansty
Hej här börjar en historia som pågått sedan februari.
Kort summerat så har jag blivit grundlurad att låna pengar på en summa av 1,5 miljoner som jag skickat till ett företag som heter fxytrade.com
Tanken var att med lånade pengar bygga upp kapital snabbare och sedan lösa lånen och ta hem resten. Spola lite till efter några kryptobetalningar och utlandsbetalningar så är jag nu i läget där dom vill jag ska betala 425 000kr för att komma åt min portfölj som efter 5 månaders daytrading har landat på 4,5 miljoner. Det låter fint tills jag tog kontakt med advokater som genast blev misstänksammma och trodde det var båg alltihop så nu har jag gjort polisanmälan och svävar i limbo just nu. Tänker inte betala in nå mer pengar iaf.
Tanken nu är att sälja lägenhet och flytta hem till päronen och byta jobb till förhoppningsvis gruvan och börja betala av alla lån jag har. Har bundit om bolånet för att få ner kostnader iaf.

Men det jag främst undrar är om någon som varit i liknande sist har tagit kontakt av något utländskt bolag som tex Funds-recovery, action refund eller Mychargeback.com.
Har pratat med två av dom redan och beskrivit min sist och dom tror jag har ett starkt case. Men problemet är dom ska ha tio procent up front innan dom kan börja jobba på få igen pengarna.
Är det någon som vet något om dessa företag eller vart med om något liknande?
Jag läste om en kille på aftonbladet som fick hjälp av Mychargeback och fick tillbaka pengar. Det är en djungel där ute.

Damn!

Tråkig historia.

Det var verkligen en dyrköpt läxa.
Citera
2022-06-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Pengar som snart är värd dasspapper.

Du förstår inte vad som hänt. Pengarna har inte investerats i någon crypto, de har förskingrats.

TS: Polisen är inte kapabla att utreda och kommer heller inte göra så. Dina pengar är borta.

den enda chansen är fortf en polisanmälan, men den är minimal.
Citera
2022-06-21, 12:49
Medlem
Biggedys avatar
Jösses, jag undrar hur stort mörkertalet är när det kommer till sånt här.

Att man kan vara så blåögd är fascinerande. Ibland undrar jag om det verkligen stämmer eller om det är troll. Att inte heller banken sätter stopp?

Hur kan man få låna 1.5m utan att det finns några krav på vad man ska använda dessa till?

Igen, jösses....
Citera
2022-06-21, 12:51
Medlem
"Tänker inte betala in nå mer pengar iaf."

"Tanken nu är att sälja lägenhet och flytta hem till päronen och byta jobb till förhoppningsvis gruvan och börja betala av alla lån jag har."

"Har bundit om bolånet för att få ner kostnader iaf."

Dina kloka ord.
Synd att du inte var lika klok tidigare.

Följ dina egna råd.
Sälj lägenheten.
Flytta hem till föräldrarna.
Betala av dina lån.
Citera
2022-06-21, 12:52
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansty
Det första jag hade gjort vore väl att begränsa uppdraget och se om det finns utmätningsbara tillgångar i själva bolaget. Kolla om någon av scamkonsulterna har haft case med dem
Gör det inte det får man gå vidare till huvudmännen och kolla om de har tillgångar.
Har de det blir det besvärligt och dyrt att få tillbaka något och har de inte det så är det väl ingen ide att köra alls.
Hoppas det inte är en Madoff för då existerar inte tillgångarna som är upptagna på balansräkningen.
--------------------------------------------
vad är det EXAKT som mychargeback gör? Kolla upp processen noga och be dem berätta i detalj vad de gör
Du får ju själv polisanmäla fxytrade.com till engelska polisen t ex?
Vore det inte bra att ta reda på vad engelska polisen behöver för att en polisanmälan skall kunna hanteras av dem? vet scamkonsulterna svaret på det?
På vilka grunder kan fxytrade.com begära 425 000kr?
Hur har de räknat ut det?
Kan fxytrade komma åt dina pengar idag och lägga dem på sitt eget företagskonto?
Citera
2022-06-21, 12:54
Medlem
styckets avatar
Uppenbarligen en bluff. Ja det var en relativt dyr läxa, men ändå en läxa! Livet går vidare och det blir bara bättre om du gör det bättre =) <3
Citera
2022-06-21, 12:54
Medlem
Undrar hur man kan missa uttrycket ”För bra för att vara sant”
Citera
2022-06-21, 13:30
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
"Tänker inte betala in nå mer pengar iaf."

"Tanken nu är att sälja lägenhet och flytta hem till päronen och byta jobb till förhoppningsvis gruvan och börja betala av alla lån jag har."

"Har bundit om bolånet för att få ner kostnader iaf."

Dina kloka ord.
Synd att du inte var lika klok tidigare.

Följ dina egna råd.
Sälj lägenheten.
Flytta hem till föräldrarna.
Betala av dina lån.

Hur kloka orden är vet jag inte, att binda lånen innan en lägenhetsförsäljning 🤔

Men TS, det är massa pengar ja, men skit löser sig med tiden, gör vad du kan och lär av dina misstag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in