2022-06-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bra dag igår. +300 nya skäggryssar skickade till helvetet. Stora materialförluster också. 19 tanks och 18 pansarfordon bland annat. De ryska förlusterna har växt till sig de senaste två veckorna.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3511533-about-34100-russian-soldiers-killed-in-ukraine-general-staff.html

Intresannta uppgifter med tanke på att man hör rapporter om att Ukraina börjar ha slut på ammunition?
Man hör också uppgifter om att RySSland har mer än 10x artilleri än Ukrainarna...ändå åker de på däng. Hur sopiga är ryssen på att kriga?
Citera
2022-06-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Och likväl är det ryska stridsvagnar som rullat in i Ukraina och ryskt artilleri som smular sönder dess städer. Kontigt, inte sant?
Ställ dig frågan varför dom till slut rullande in. Det har vi tagit upp tidigare och jag bryr mig inte om att upprepa mig för den tusende gången. Om vi ska ta något nytt vad tycker du om att Kiev-regimen och deras råskinn granatbeskjuter staden Doneskt, smular sönder den och dödar massor av civila människor? Det är trist med krig men krigandet för Ryssland har åtminstone en strategisk betydelse och där ingår inte hämnd eller terrorbombning av civila på order av högsta hönset. Jag försår ju att syftet med terrorn är att Ryssland ska ta trupper och artilleri från den aktiva frontlinjen för att bemöta dräggen men jag tycker det är visset gjort av Ukraina.
Citera
2022-06-21, 12:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du och andra diskuterar ju egentligen inte utan för vidare statspropagandan. Nej, det är inte bara Ryssland som är skurken i denna konflikt och det har vi diskuterat massor av gånger men sådana som du anser att det ska göras om och om igen. Själv har jag ledsnad på att upprepa mig och har annat att göra. Jag kommenterar gärna era märkliga inlägg utan att diskutera vidare för det är ju meningslöst med människor som inte förstår. Man säger så att säga några ord och klappar er på huvudet. Man vaknar mer och mer ju äldre man blir så det kanske kommer till dig med om du inte är allför mycket hjärntvättad. Lyd reklamen nu från det Psykologiska Försvaret som vevas i media, vad uppmärksam på propagandan (ironiskt).

Med stor sannolikhet är jag äldre än dig, så med din logik är det du som kommer vakna.

Nu putinister försöker ideligen få diskussionen att handla om något annat än att Ryssland brutalt och utan rimlig anledning attackerade sitt grannland, med fasansfull lidande för befolkningen.

Det är det detta handlar om.
Citera
2022-06-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Trodde du på den där hemmagjorda fake-"atombombsvideon"? Edit: Ser nu att det är de flesta av er rysstroll som trodde på den. Det säger två saker om er: 1 ni är samtliga i 60-årsåldern och har ingen som helst förmåga att snabbt avgöra uppenbar fake i en videosnut. 2 ni är samtliga kognitivt underutvecklade.
Nej, jag kommenterade fysiken och missilen som nämdes. Det var en bra smäll men uppenbart fejk då den slog ner bakom bergsåsen fast ljudet kom nästan direkt. Jag har överhuvutdaget inte brytt mig om diskutionen av den händelsen och det är många sådana fejkade filmer på internet.

Återigen, försök att förminska meningsmotståndare för allt möjligt då man förlorar, ynkligt.
Citera
2022-06-21, 12:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ställ dig frågan varför dom till slut rullande in. Det har vi tagit upp tidigare och jag bryr mig inte om att upprepa mig för den tusende gången. Om vi ska ta något nytt vad tycker du om att Kiev-regimen och deras råskinn granatbeskjuter staden Doneskt, smular sönder den och dödar massor av civila människor? Det är trist med krig men krigandet för Ryssland har åtminstone en strategisk betydelse och där ingår inte hämnd eller terrorbombning av civila på order av högsta hönset. Jag försår ju att syftet med terrorn är att Ryssland ska ta trupper och artilleri från den aktiva frontlinjen för att bemöta dräggen men jag tycker det är visset gjort av Ukraina.

Det är Ryssland som är ansvarigt även för konflikten i Donetsk. Illa dolt stöttande av en alkoholiserad gubbmilis håller de en lågintensiv konflikt igång, år efter år.
Citera
2022-06-21, 12:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ja, det är sant. Det är däremot inte Ukraina som ska rycka fram och ta mark.

Ukraina behöver väl avancera för att återta förlorat territorium?
Citera
2022-06-21, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jamen vad har vi lärt oss om ryssen sedan februari 2022? Svar: Lita aldrig på ryssen.

Man tycker nästan (men bara nästan) synd om ryssen den dag rådande psykos släpper och de inser vidden av vad de ställt till med. Leder tankarna till en annan uppmärksammad och offentlig meltdown nämligen Charlie Sheens. En skådis som innan sitt totala sammanbrott hade ett av Hollywoods fetaste kontrakt och var allmänt eftertraktad. Hur han fuckade up hela sitt liv är numer historia under hashtaggen #Winning#. Kan se framför mig hur Lavrov om några år, med blicken i marken, svarar reportern angående detta med "winning" på samma sätt Sheen gjorde i en intervju om sitt sammanbrott:

'Yeah, it didn't really make much sense when you break it down."

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-6035013/Charlie-Sheen-reveals-never-actually-winning-infamous-meltdown.html

Vad Putin skulle säga om samma fråga angående huruvida Ryssland var "winning"? Har faktiskt svårt att föreställa mig att han är vid liv om några år. Så: pass på den.
Återigen, det är Ukraina som måste ta beslutet.
Citera
2022-06-21, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Ukraina har redan tagit sitt beslut att inte bli hunsade av Ryssland längre utan befria och försvara
sitt land .
Det bästa vore om Kreml kunde inse att dom gjort ett misstag dra tillbaka sina trupper från
Ukrainskt territorium och be Kiev regeringen om ursäkt.
Vad bra! Så allt ligger då på Ukraina.
Citera
2022-06-21, 12:45
Medlem
Citat:
Nej, jag kommenterade fysiken och missilen som nämdes. Det var en bra smäll men uppenbart fejk då den slog ner bakom bergsåsen fast ljudet kom nästan direkt. Jag har överhuvutdaget inte brytt mig om diskutionen av den händelsen och det är många sådana fejkade filmer på internet.

Återigen, försök att förminska meningsmotståndare för allt möjligt då man förlorar, ynkligt.

Jag behöver inte "försöka" att förminska dig och de övriga som trodde att den aktuella videon var verklig, det klarar ni vackert av själva.
Citera
2022-06-21, 12:45
Medlem
lapons avatar
Putin, alldeles nyss: "Ryssland går igenom en serie prövningar"
-
Citera
2022-06-21, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
TURKIET har egna minröjare!!!

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mine_warfare_vessels_of_the_Turkish_Navy

Så om Ryssland öppnar upp blockaden låter tredje part vakta hamnen och låter tredje part röja minorna (Turkiet), så kanske Ukraina lyssnar.

Meningen med sanktionerna är ju att försöka Ryssland att sluta kriga. Sen får man ju egna skador och de vill man försöka minimera. För Sverige är detta ett billigt proxykrig med Ryssland. För varje sänkt fartyg och störtat ryskt flygplan gör svenska försvaret vågen. Det är jättebilligt för Sverige. Inga döda svenskar och något höjda priser. Samtidigt blir de av med äldre utrustning och ser hur de funkar emot arvfienden. Kriget är främst dyrt för Ukraina och Ryssland.

Om nu Ryssland vill hjälpa så kan de låta Ukraina exportera vetet utan att stjäla det.

Här finns en bra video som förklarar Ukrainas och Rysslands ekonomi under kriget

https://www.youtube.com/watch?v=qGGwO99fQaI
Återigen, det är Ukraina som måste ta beslutet vad det än blir.

Det jag säger här är att varken krisen med leveranserna från Ukraina eller matkrisen är Rysslands fel. De har inte ens kontroll över det.
Citera
2022-06-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vad bra! Så allt ligger då på Ukraina.

Nej? Ryssland är aggressor i detta fall och kan omedelbart upphöra med sitt olagliga krig så att Ukraina kan återuppbyggas och världen kan få (mer) fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in