Citat:
Ursprungligen postat av
Lostinflashback
Alltid undrat hur långt dom kör dessa hjullastare för att få dom på plats. Någon som vet vart denna blev stulen?
Citat:
Ursprungligen postat av
jtd
Dom måste nästan ha fraktat maskinen på en lastbil? eller hur fan får dom dit en sån? Super tur och hittat en i stan i nåt garage där nån galleria har en kaj eller nåt?
Dom kanske börjar i andra änden och att det är tillgången på hjullastare i närområdet som blir startskottet på brottsplanerna.
Det är förvånansvärt ofta ändå man ser entreprenadmaskiner lämnade under natten vid något projekt och jag har alltid tänkt hur ofta allt är väldigt mycket mer lättillgängligt när det lämnas i city jämfört med ute längs något stort vägbygge etc.
Vid vägbyggen osv är ofta dieseltankar, "paddor" för markarbeten osv upphissat men inne i city lämnas ofta arbetsplatserna över natten med allt möjligt bara liggandes öppet och lättillgängligt. Även fast det också innanför tullarna finns ödsliga områden där det är mörkt och ostört under natten.
Det kanske är annorlunda nu för tiden men förr var ju inte lås etc på dom där maskinerna så avancerat. CAT hade väl tex samma utförande på alla "startnycklar" till vissa modeller.
Hade jag varit i den där branschen hade jag i alla fall börjat med att leta efter hjullastare och först därefter en lämplig butik. I stället för tvärtom.