2022-06-20, 23:20
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, det är alltid: ‘snart’, ‘nästa vecka’, ‘när Ukraina får de här kanonerna’, ‘efter sommare’, ‘när Putin dör’ osv osv osv

Går ju superbra ryssen! De dominerar ju verkligen lillasyster!

Hela grymmanryska stridsmaskinen liknar mer en gammal rostig lada!
Citera
2022-06-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om Ryssland lämnar nu så slutar inte kriget, då fortsätter det som det var innan från 2014 och framåt, fast värre nu när rysshatet är upptrissat till absurda nivåer. Då skulle den pro-ryska befolkningen i Donbass massakreras av Ukrainska grupper. Ryssland måste skydda dem nu, det finns ingen väg tillbaka.

Självklart att hatet ökar när Ryssland förstör Ukraina. Hur kan du som nationalist stödja Ryssland istället för nationalistiska Ukraina?

Du förvånar mig verkligen.
Citera
2022-06-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Går ju superbra ryssen! De dominerar ju verkligen lillasyster!

Hela grymmanryska stridsmaskinen liknar mer en gammal rostig lada!

Det verkar inte behövas mer än så… uppenbarligen!
Citera
2022-06-20, 23:25
Medlem
Om jag uppfattade "Belgorod on twitter" så har Ryssland sänt en skur långdistansmissiler av typ Iskander mot Kharkiv. Verkar vara terrorbombning.

Någon insändare säger att Ukraina har skjutit tillbaka med något mot Belgorod-området. Obekräftat dock.
Citera
2022-06-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Som nationalist så har jag förståelse för folks strävan efter självbestämmande och folket i Donbass har visat att de vill vara självständiga från Ukraina (eller eventuellt tillhöra Ryssland).

Sedan man drivit bort dom som vill tillhöra Ukraina. Snyggt! Bra sätt att splittra och separera.
Citera
2022-06-20, 23:33
Medlem
Citat:
Jag tror du citerar nån artikel från Aftonbladet.
Tänk själv.
varför säger du så? Vad menar du? Jag läser väldigt sällan Aftonbladet,, men kanske skulle Aftonbladet passa dig? Åsa Lindeborg skrev för ett år sedan att martin kragh är engelsk spion,,det är väl ett Synsätt i fas med dina värderingar?
Citera
2022-06-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag säger bara att det är ologiskt att om Ukraina skjuter på sitt eget folk, varför flyr dom då till väst då?

Och framförallt varför kommer nu fler tillbaka än som lämnar/vecka?

Hur många av de 7000 +++
välutbildade ryssar som hann ut innan Vlad Puttler stängde "järnporten" har återkommit?

Hade Ukraina behandlat sina medborgare dåligt hade inte kvinnor och barn återvänt. Dom försöker nu återbygga sitt land som ryssarna förstört - dom älskar sitt eget land!!!

Ukrainas stolta folk hade ett bra liv i sitt demokratiska land. Det utgjorde ett HOT mot Puttler!
Tänk om det skulle spilla över till Ryssland ......
Citera
2022-06-20, 23:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och framförallt varför kommer nu fler tillbaka än som lämnar/vecka?

Hur många av de 7000 +++
välutbildade ryssar som hann ut innan Vlad Puttler stängde "järnporten" har återkommit?

Hade Ukraina behandlat sina medborgare dåligt hade inte kvinnor och barn återvänt. Dom försöker nu återbygga sitt land som ryssarna förstört - dom älskar sitt eget land!!!

Ukrainas stolta folk hade ett bra liv i sitt demokratiska land. Det utgjorde ett HOT mot Puttler!
Tänk om det skulle spilla över till Ryssland ......

Har Ryssland stängt gränserna?
Citera
2022-06-20, 23:39
Medlem
Citat:
Har du en länk på det?
Det låter som taget från en artikel i Expressen eller Aftonbladet?!
Så det kan vara sant…
Sluta sitta och agera lika jävla korkat som alla andra såkallat proryssar här. Såfort det blir lite varmt under fötterna och ett behov att bemöta VEDERTAGEN fakta krävs, som ALLA utom de som i sann anda för MASSA(Kreml) förnekar, så kommer detta jävla upprepande om "länkar", "källa på det" osv. Det är så otroligt genomskinligt och korkat beteende. Och så sitter DU dessutom och säger åt andra att tänka själva....patetiskt. Precis lika utomordenligt korkat och oproffissionellt som Lavrov hanterade BBC intervjun, med att på allvar tro att det fungerar med att repetera ett mantra alla civiliserade bara skrattar åt. Helt otroligt att det forfarande är tillåtet för dessa neandertalare att vandra runt fritt bland andra. Och så undrar (beskyller) Ryssland andra för att inte lyssna eller förstå dem....jo, patetiskt och en inbilsk självbild som till och med deras såkallade allierade suckar och skrattar åt. Men visst, stolthet brukar sluta i en förödmjukelse som svider länge och hårt
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-06-20 kl. 23:45.
Citera
2022-06-20, 23:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Kanske för att Ukraina behandlar sin befolkning illa, vad vet jag?
Skicka länk som visar att Ukrainare hellre flyr till väst än Ryssland. Det kanske är sant?

Du löste inte vad jag skrev?

Jag sa: Varför flyr majoriteten till väst, om nu Ukraina skjuter på sitt folk?

Du svarade med: Kanske för att Ukraina behandlar sin befolkning illa.

Väst har tagit emot mer än vad Ryssland har. Frågor på det?
https://www.bbc.com/news/world-60555472.amp
Citera
2022-06-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Har Ryssland stängt gränserna?

Utreseförbud.
Citera
2022-06-20, 23:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar