Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Jag kläcker ur mig fakta. Om det jag inte skrivit är sant kan du fact-checka det och äga sönder mig samt främja USA/EU sakligt istället för att spy ur dig massa trams.
Det kanske är din defintion av frihet men du är totalt jävla hjärndöd och din definiton kan du behålla för dig själv.
Köp en bok om problematiken med diktaturen EU och korruptionen med parlamentarism. Sen kan vi snacka vidare om "frihet".
Nej du blandar och ger bland hemmasnickrade vinklingar och teorier. Din narcissistika personlighet gör att du är total oförmögen att ta in vad någon annan säger/tycker.
Dessutom trasslar du in dig i fullständigt skrattretande ryska ursäkter för kriget.
Hela Minskavtalet som du tjatar om tex är från början totalt befängt. Varför skulle Ryssarna vara med och bestämma i det över huvud taget?
En olaglig revolution och en självutropad republik i en av Ukrainas provinser. Om Ryssarna haft rent mjöl i påsen hade dom hjälpt Ukraina att återställa ordningen men såklart var det hela regisserat av ryssarna precis som i Krim.
Och som vanligt handlar det om territorium, naturtillgångar, tillgång till bevattning och åtkomst av svarta havskusten med tillhörande militär och flottbaser. "Livsrum" som tyskarnas skulle sagt.
Ryssarna skiter fullständigt i befolkningen i Donbass/Luhansk/Krim.