2022-06-20, 20:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Dom har ju skickat allt de har?
Alla NATO lager är ju tömda nu…

Haha knappast. Man har knappt rört lagren än. Till skillnad mot ryssland som mest har sönderrostade vapen från sovjettiden som inte underhållits har väst top notch. Väloljade och underhållna prylar.
Citera
2022-06-20, 20:03
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Vad exakt vill du jag ska svara på ? Vi befinner oss i denna situation just nu, oavsett vi vill eller inte.
Då lär man försöka göra det bästa av situationen även om situationen är helt åt h*lvete.
Du förespråkar också ett världskkrig då antar jag ?

Det är så jävla tröttsamt att man behöver förklara om och om igen för er puttlertroll att man inte kan ge efter en millimeter för puttlers kärnvapenhot. Om man backar så kan ju puttler fortsätta och fortsätta tills vi alla hamnar i filtreringsläger. Är det så svårt att förstå?

En gräns måste dras, det fattar alltså till och med du. Då drar vi den runt Ryssland och inte en millimeter utanför.
Citera
2022-06-20, 20:06
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Haha du med din känslodrivna retorik. Hur fan har du inte gett upp ännu? Ukraina höll inte avtal de signerat och Ryssland agerade. Något fullskaligt krig är det inte för då hade hela Ukraina varit under rysk kontroll nu.

Väx upp din jävla pajas.
Ja, inte har du växt upp Barkie. Samma infantila påhopp när man inte begriper vad du menar eller håller med.

Vad är det för avtal du pratar om? Lättare att diskutera och man har gemensamma referenspunkter.
Är det Budapestfördraget du pratar om där Ryssland lovade att respektera Ukrainas gränser och inte angripa?

Å andra sidan har Putins språkbruk spridit sig ner till hans nätminions.
Det vi i väst kallar en spade är inte alls en spade i Ryssland. Krig är "speciella fredsoperationer" och gångna avtal kan brytas av något märkligt svepskäl.

Tyvärr är det detta ryska förhållningssätt något som gör att ingen kommer att lita på dem och det kommer att ta generationer innan det går att samtala med ryssen på ett konstruktivt sätt igen.
Citera
2022-06-20, 20:07
Medlem
Reimers avatar
Ryssarna får på käften utanför Kharkiv.

Citat:
Russian SPG-9 position in Kharkiv Oblast, came under Ukrainian mortar fire of the 92nd Mechanized Brigade.
#Russia #Ukraine

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1538927398237921280
Citera
2022-06-20, 20:07
Medlem
Citat:
Så det är okej för dig att bryta skrivna avtal som Ukraina gjorde mot Ryssland och som Litauen nu gör genom diktaturorganet EU? Varför ens ha diplomati isåfall?

Skriva avtal men "nä vi vill göra vad vi vill". Är du 12 år gammal eller?

Börja med att läs avtalet och vad det säger om bryta avtal och vad man får ändra.

PS Ryssland har också brutit avtal. Dessutom ser väst Ryssland som världens avskräde. Då Ryssland har betet sig väldigt illa deras ögon.
Citera
2022-06-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, det förstår jag inte. Avtalet säger att endera parten kan säga upp villkoren men med sex månaders uppsägning. Inget annat förändrar detta.
Hur tänker du egentligen ? Avtal ? Inse att Rysslands atack mot Ukraina ikullkastar allt i regionen ,,Ryssland har hamnat utanför alla regler efter sin invasion ( dom hade väl inte avtalat om invasion av ukraina 24/2?!!), ingen behöver hålla avtal med Ryssland , de har diskvalificerat sig från sånt ,,,självmål ”dead man walking”,,
Citera
2022-06-20, 20:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ska du inte argumentera? Oj, förvånande.

Är avtalet mellan Ryssland och Ukraina inte på riktigt? Ryssland gick bara in pga av storhetsvansinne enligt dig? Litauen bryter mot avtal och är styrda av EU. Tycker du det är demokratiskt?

Litauen praktiserar bara sanktionerna fullt ut. Inte konstigare än att man låter ryssfan flyga genom Europa. Inte heller åka tåg. Ryssen har för övrigt inget att göra i Königsberg, speciellt inte med deras egna argument.

Citat:
Hade Ukraina följt avtalet de signerat hade inget hänt. Nu är dock Zelensky skyldig för sina medborgares död men det skiter den korrumperade råttan i. Han ligger gott och skedar med USA som deras lilla hynda.
Jaha, vilket vad det där avtalet då? Det är bra att vi har USA bakom oss som garant mot den stygga björnen i öst.
Citera
2022-06-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ytterligare en som inte fattat att det är ryssland som trots sanktioner och påtryckningar från hela världen vägrar att dra dig tillbaka. Dom fortsätter med sin vanliga köttkvarnstaktik, den enda dom behärskar med tusentals döda civlia och total förödelse som följd.

DET ÄR RYSSLAND SOM PROVOSERAR och vi försöker förmå dom att sluta med alla till buds stående medel utom direkt väpnad konflikt.

Angående din fråga så ja självklart och detsamma gäller även dig då vi har totalförsvarsplikt i Sverige.
Är du svensk medborgare? Då tillhör du totalförsvaret.

Att som en ynkrygg böja sig för Ryssarna nu skulle innebära vadå tror du?
En sådan aktion skulle vara det riktigt farliga för resten av Europa då det skulle bli ett kvitto på att dom kan göra som dom vill med sin "intressesfär".

Bara det att dom fortfarande tjatar om sådana visar hur dom fullständigt fastnat i det förgångna.

Jag förstod för ganska löngesen att ryssen tyvärr inte kommer ge med sig.

Samtidigt har du kanske rätt, "böjer" vi oss litegrann så kanske ryssen får ännu mer storhetsvansinne. Jag är väldigt kluven här.
Det enda jag "vet" är att om kriget sprider sig till fler länder så är vi ett steg närmre ett världskrig och det vill IAF inte jag uppleva.

Är inte bosatt i Sverige längre. Skulle jag bli inkallad så kommer jag definitivt inte infinna mig det kan jag säga.
Citera
2022-06-20, 20:13
Medlem
Citat:
Och bryter mot avtal därigenom. Precis som ukraina gjorde med Ryssland. Så EU bestämmer mao över andra länder nu? Jag visste väl att det är en diktatur. Snacka om att du har 0 koll och fördummade dig oerhört med ditt inlägg.

Vlad Putin har begått otaliga krigsbrott.
Citera
2022-06-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkrumsromantiker
Du har nu flera gånger nämnt att något kommer ändras i augusti.

Vem/vilka har indikerat att något kommer hända i augusti?

Slava Ukraini!

Har glömt exakta källor men Ukraina har sagt att utbildning pågår och att stora förstärkningar kommer till trupperna i augusti. Dom kommer också att ha bättre vapen.
Citera
2022-06-20, 20:17
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Haha du med din känslodrivna retorik. Hur fan har du inte gett upp ännu? Ukraina höll inte avtal de signerat och Ryssland agerade. Något fullskaligt krig är det inte för då hade hela Ukraina varit under rysk kontroll nu.

Väx upp din jävla pajas.

Nej det är du som ska växa upp och inse vem du är, var du bor, vilken frihet och vad jävla bra du har det som kan gnälla på FB hela dagarna.
Du är antar jag en svensk medborgare som fått växa upp i en demokrati i frihet.
Ändå spottar du på den och hyllar diktaturer

Och du trådens dramaqueen kom inte och snacka om känslodriven retorik. Du själv kläcker ur dig kilometerlånga inlägg som osar USA/väst/EU/Sverige/media-hat och du förolämpar precis alla meningsmotståndare.
Därav får du själv tåla att bli kallad idiot.
Citera
2022-06-20, 20:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Väx upp din jävla pajas.

Sanningen är ju att det är Ryssland som bryter alla avtal de ingår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in