2022-06-20, 20:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag förstod för ganska löngesen att ryssen tyvärr inte kommer ge med sig.

Samtidigt har du kanske rätt, "böjer" vi oss litegrann så kanske ryssen får ännu mer storhetsvansinne. Jag är väldigt kluven här.
Det enda jag "vet" är att om kriget sprider sig till fler länder så är vi ett steg närmre ett världskrig och det vill IAF inte jag uppleva.

Är inte bosatt i Sverige längre. Skulle jag bli inkallad så kommer jag definitivt inte infinna mig det kan jag säga.
Putin gör en "Hitler" och har norpat åt sig lite här och där. Precis som då var det ett svagt Europa som lät Hitler hållas till en punkt där det blev ohållbart.

Tanken är väl att göra det så jobbigt och kostsamt för Ryssland att de till slut måste backa eftersom om väst backar så ser Ryssland det som ett svaghetstecken och fortsätter. De har uttalade intressen i fler områden så det är knappast någon garant för fred att gå dem till mötes.
Citera
2022-06-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Väst under EU och NATOs tumme är ingen pelare av godhet att ta efter. Mer korruption får man fan leta efter.

Vilka avtal har Ryssland brutit emot?

Ett visst avtal från 1994 om att garantera Ukrainas gränser. om du vill hitta mer korruption så titta bara på Ryssland.
Citera
2022-06-20, 20:21
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Med tanke på hur kriget har utvecklat sig så är ingenting tyvärr omöjligt idag.
Ryssen kan omöjligt vinna ett krig emot väst nej, men likförbannat kan ryssen enda försöka.
Försöker de så har vi ytterliggare ett land/område som blir en krigszon som bara skapar ännu mer lidande.
Det är detta jag menar med att kriget måste stanna där det är - för sprids det vidare kan vi få ruskiga konsekvenser över hela j*vla kontinenten.
Vette fan om det ändå inte är dags för ett 'end game' och få ett slut på hela det sjuka Ryssland. Visst kommer det drabba oss alla men det är bättre att genomlida ett förhållandevis kort totalkrig istället för att ha kvar det där tattarlandet som inget annat har att erbjuda än hot, våld och övergrepp till sin omvärld och egna befolkning. Att göra sig ovän med Ryssland är en ickefråga eftersom Ryssland valt att göra sig ovän med hela djävla Världen men låt det komma till ett avslut... en gång för alla- sen aldrig mer. Om man inte avslutar Ryssland nu kommer det bara fortsätta i all evighet. Det är nog dags för det där beska pillret.
Citera
2022-06-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror det strider mot reglerna för sjöfart, men Ryssland stoppar ju Ukrainska båtar trots att de inte förklarat krig, så man kan väl utropa en "speciell operation" i Finska Viken.
Finlands o Estlands fiskebåtar skulle ju kunna täppa igen farlederna , göra det väldigt trångt där ,,,,o samtidigt genomföra en militärövning , öva på att stoppa lede fi , med en blixtövning 🤓
Citera
2022-06-20, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Vette fan om det ändå inte är dags för ett 'end game' och få ett slut på hela det sjuka Ryssland. Visst kommer det drabba oss alla men det är bättre att genomlida ett förhållandevis kort totalkrig istället för att ha kvar det där tattarlandet som inget annat har att erbjuda än hot, våld och övergrepp till sin omvärld och egna befolkning. Att göra sig ovän med Ryssland är en ickefråga eftersom Ryssland valt att göra sig ovän med hela djävla Världen men låt det komma till ett avslut... en gång för alla- sen aldrig mer. Om man inte avslutar Ryssland nu kommer det bara fortsätta i all evighet. Det är nog dags för det där beska pillret.

Lilla nato europa är inte hela världen? vart har du fått det ifrån. Kina indien ryssland är halva världen
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bemöt det jag påstår först. Sen kan du posta din info om alla avtal Ryssland brutit emot. Höj nivån.

Tja, till exempel Budapestuppgörelsen. Sen Minskavtalet.
Citera
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Kanske borde vara en läxa för Ukraina att hålla avtal som de skriver under och för USA att sluta skapa kaos överallt.
Ungefär som de avtal ryssen gick med på när Ukraina lämna ifrån sig sin atomvapen?
Citera
2022-06-20, 20:26
Medlem
Citat:
Hahaha nu får du ge dig. Syftar du på det avtalet gick det ut 2019 för att ukraina inte ville förnya.

Läs om Budapest memorandum - Ryssland bröt emot det redan 2014
Citera
2022-06-20, 20:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF har snart slagit ut 1500 stridsvagnar från Röda Armén och nu kommer det ett tåg lastat med sju gamla rostiga T80: or. Är Röda Arméns stridsvagnar slut nu tro?

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1538902444515725314
Citera
2022-06-20, 20:30
Medlem
Citat:
Väst under EU och NATOs tumme är ingen pelare av godhet att ta efter. Mer korruption får man fan leta efter.

Vilka avtal har Ryssland brutit emot?
Avtal 1a,,,,,,du skall icke angripa, invadera eller på annat vis attackera dina grannländer!!!!du måste inse att Rysslands gärningar, har diskvalificerat dem från att kunna hänvisa till ”avtal” ,,,,blir bara löjligt ,( din dumfan!&#128526
Citera
2022-06-20, 20:37
Medlem
Citat:
Hahaha nu får du ge dig. Är det ALLT du har att komma med? Vi kan gå igenom det via PM och sen posta slutsatsen här.

Vad säger du om de andra avtal Ukraina pissat på? Ingenting? Just det. Hycklare.
Sluta tjata om dina djävla avtal , Ukraina har all rätt att pissa på ryska avtal , efter att invasionen 24/2 skedde ,,,,Ryssland ställde sig då vid sidan om lag o ordning,,,
Citera
2022-06-20, 20:37
Medlem
Citat:
Hahaha nu får du ge dig. Är det ALLT du har att komma med? Vi kan gå igenom det via PM och sen posta slutsatsen här.

Vad säger du om de andra avtal Ukraina pissat på? Ingenting? Just det. Hycklare.

Spelar väl ingen roll om Ukraina har pissat på en miljon avtal. Det gällde Ryssland och jag gav dig ett exempel. Varför ska jag skicka PM till dig eller du till mig. Jag är glad om du inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in