Citat:
Ursprungligen postat av
nagellack
GW är snarare övertygad om att det måste ha krävts två gärningsmän vid själva brottstillfället (även om den ene givetvis kan ha varit passiv just under tiden den andre stod för våldet). Det stämmer bra med hur man lyckats lyfta in Helena i bilen och hur hennes tillhörigheter låg tappade. Jag är benägen att tro att gubben har rätt i detta fall.
Jag tror också att GW är inne på rätt spår. Men det verkar handla om prestige här och man vill inte låta honom få rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
nagellack
Vore intressant att veta vad de har på den nu avlidne mannen. Jag är orolig att detta är ett fall Polisen bara vill bli av med (det är ju ingen fjäder i hatten på myndigheten milt uttryckt) och passar på att bli kvitt på det här sättet.
Ja Peter Thylén går i pension nu till midsommar och CL avlider - Det perfekta läget att lägga ner utredningen. Vilket prakt fiasko!
Å andra sidan går det inte att lita på media...
Bara hoppas att Kalla Fall har is i magen, att dom fortsätter arbeta med inkommande tips och att man till slut får den efterlängtade DNA träffen på någon av bröderna O, BW eller MK.
Tänker då på det utförliga material som
IB03 nyligen har överlämnat till Kalla Fall
Nu måste man våga leta efter GM i Helena's närmaste krets.
DET är nog sista chansen att lösa fallet.