Citat:
Ursprungligen postat av
benjaminjuhlin
Kul att du läste texten! Det är väl subjektivt, men min uppfattning är att det för gemene man är 50x svårare att använda Bitcoin än Swish. Dessutom kan minsta misstag vid användning av Bitcoin vara ödesdigert och leda till förlusten av alla ens tillgångar.
(Först och främst vet jag inte om jag håller med dig att Bitcoin är svårare än Swish, men skitsamma.)
Som sagt, finns behoven så kommer lösningarna garanterat.
Som jag ser det, i en hyperbitcoiniserad värld så behöver inte användaren nödvändigtvis känna till hur Bitcoin eller diverse lager 2 lösningar fungerar. Precis lika lite som folk som surfar på nätet måste veta hur HTML, HTTP, SLL fungerar eller vad en router eller dns gör.
Det användarna bryr sig om är att dom har credit att spendera på en viss vara eller tjänst. De lösningarna kommer komma när Bitcoin har mognat och fått större acceptans.
Citat:
Ursprungligen postat av
benjaminjuhlin
Det är möjligt att användningen av Bitcoin kommer att öka i framtiden, men att användningen nu efter 13 år är så liten borde tala emot det. Och med en marketcap typ lika stor som VISA:s är en stor ökning av användningen inprisad, som måste uppenbara sig snart för att värderingen ska hålla.
Innan någonting annat så måste "användningen" öka genom att fler stora företag (och länder) ser Bitcoin som ett alternativ när dom behöver placera sin kassa i något. Detta så att market cap ökar och volatiliteten minskar, och den resan tror jag det är 3-5 år kvar på.
En halvt hyperbitcoinserad värld är fortfarande minst 8-10 år bort. Det går inte att införa något så här stort mycket fortare. Jämför med internets intåg. 1995 så hade ändå internet funnits länge, men då tog men det var ändå 10 år kvar innan Google och Amazon började i små skalor.
Tålamod...