2022-06-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Det verkar onekligen finnas information i Snapchat- och SMS-konversationer vilket vi vet kan räcka långt som bevisning i sexualbrott.

Än mer intressant blir det precis som du skriver eftersom detta har skrivits i direkt anslutning till händelsen och dessutom veckan innan han greps för våldtäkt nummer två på målsägande nummer ett. En målsägande som inte själv betraktar sig som våldtagen av J*hn. Några rykten om våldtäkt lär därmed inte ha förekommit på avdelningen under denna vecka.

J*hn åker nog dit så det sjunger om det även för denna våldtäkt.

Ja bevisläget verkar rätt gott.
Lite intressant med försvarsadvokatens uttalade om att det bara finns "ett påstående". Det här känns som bättre bevisning än de tidigare fallen - och där vet vi ju hur det gick.

Noterar även att det är en chefsåklagare, som lär ha en hel del erfarenhet och rutin. Och som definitivt inte borde väckt åtal i tveksamt läge.

Hur fungerar det månntro, blir det någon slags straffrabatt eller att det tidigare straffet omfattar även detta? Eller är det minst två år till på anstaltsom blir resultatet?
Citera
2022-06-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Lite intressant med försvarsadvokatens uttalade om att det bara finns "ett påstående". Det här känns som bättre bevisning än de tidigare fallen - och där vet vi ju hur det gick.

Noterar även att det är en chefsåklagare, som lär ha en hel del erfarenhet och rutin. Och som definitivt inte borde väckt åtal i tveksamt läge.

Hur fungerar det månntro, blir det någon slags straffrabatt eller att det tidigare straffet omfattar även detta? Eller är det minst två år till på anstaltsom blir resultatet?

RABATT SÅ KLART!!, I detta land ska alla ha rabatt, stenkastare och seriepullande sjuksköterskor också!!
Helt säker på att Qatar eller Dubai tar emot en Svensk seriepullande sjuksköterska efter han avtjänat sitt straff!!
Citera
2022-06-18, 18:53
Medlem
Citat:

Vad ska hon annars säga? Hon måste ju försvara sin klient. Men ja, konversationerna via snapchat och sms kommer väga riktigt tungt. Det ska bli intressant att få ta del av den när FUPen publiceras under nästa vecka.

Citat:

Noterade också den ändringen, att det är lyft till en högre nivå. Eller så är det en ren slump att vederbörande var den som hade tid.

Citat:

Två år till kan det aldrig bli eftersom vi har straffrabatt i Sverige. Frågan är snarare hur många månader som kommer att läggas till tidigare straff. Jag skulle tippa på någonstans mellan 6-7 månader, men då skjuter jag från höften. Jag har ingen aning. Det lär dock finnas NJA från högsta domstolen som ger vägledning. Kan söka i databaserna kring detta och återkomma.

Staten har tidigare beslutat att efter fem våldtäkter får man inget längre straff. Förövaren döms för fem våldtäkter, alla därutöver går förövaren fri ifrån.
Citera
2022-06-18, 20:39
Medlem
Citat:
Vad ska hon annars säga? Hon måste ju försvara sin klient. Men ja, konversationerna via snapchat och sms kommer väga riktigt tungt. Det ska bli intressant att få ta del av den när FUPen publiceras under nästa vecka.

Noterade också den ändringen, att det är lyft till en högre nivå. Eller så är det en ren slump att vederbörande var den som hade tid.

Två år till kan det aldrig bli eftersom vi har straffrabatt i Sverige. Frågan är snarare hur många månader som kommer att läggas till tidigare straff. Jag skulle tippa på någonstans mellan 6-7 månader, men då skjuter jag från höften. Jag har ingen aning. Det lär dock finnas NJA från högsta domstolen som ger vägledning. Kan söka i databaserna kring detta och återkomma.

Staten har tidigare beslutat att efter fem våldtäkter får man inget längre straff. Förövaren döms för fem våldtäkter, alla därutöver går förövaren fri ifrån.

Straffrabatten gäller alltså även fast det avhandlas i två separata rättegångar? Jag gissade det men var inte säker. Det är iofs logiskt på sitt bakvända vis, annars skulle åklagarna kunna medvetet dela upp åtal. Och i just detta fall är kanske huvudsaken att brottsoffret får skadestånd och att J inte kan verka mer I vården. Och det senare är ju ordnat med indragen legitimation redan. Men lite illa smakar det med rabatten...
Citera
2022-06-19, 14:09
Medlem
Gentlemahns avatar
Så allt det här är sant pga Snapchat konv? Om jag går till läkaren och sen snapar min kompis direkt efter och säger att jag blivit antastad, betyder det då att det hänt?

Hur vet man att dessa två "offer" inte känner varandra? Har man inte undersökt deras sociala medier och mobiler? De kanske tänkte att John var det perfekta offret med tanke på hur han såg ut (anabola, enorm, rakat huvud m.m). De har ju hur mycket som helst att vinna på det här rent ekonomiskt.

Önskar att man kunde följa allting som med Amber Heard - Johnny Depp rättegången och dra sina egna slutsatser. Att något inte stämmer här fattar man nästan direkt.
Citera
2022-06-19, 15:05
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Så allt det här är sant pga Snapchat konv? Om jag går till läkaren och sen snapar min kompis direkt efter och säger att jag blivit antastad, betyder det då att det hänt?

Hur vet man att dessa två "offer" inte känner varandra? Har man inte undersökt deras sociala medier och mobiler? De kanske tänkte att John var det perfekta offret med tanke på hur han såg ut (anabola, enorm, rakat huvud m.m). De har ju hur mycket som helst att vinna på det här rent ekonomiskt.

Önskar att man kunde följa allting som med Amber Heard - Johnny Depp rättegången och dra sina egna slutsatser. Att något inte stämmer här fattar man nästan direkt.

Du har uppenbarligen inte hängt med alls sen han vart häktad. Rekommenderar dig att läsa igenom hela tråden.
Citera
2022-06-19, 16:20
Medlem
Citat:

Ställer en mot fråga igen , ingen som kunnat svara på den. Varför är det ingen annan manlig skötare som blivit anklagad?
Citera
2022-06-19, 20:39
Medlem
Citat:

Rörande om offren känner varandra så när det gäller de två första offren så har fup lagts ut i tråden där kontroller mm framgick. Om man även gjort fler kontroller nu är ju svårt att säga. Men det finns en dom som slår fast att båda de tidigare offren är trovärdiga och att misstänkts påstående om rykten eller att de ska ha pratat ihop sig är osannolik.

När man nu åtalar igen gäller det ett tredje offer som ska ha blivit utsatt INNAN anmälan om det han är dömd för kom in. Om denna person det nu gäller skulle hittat på skulle de andra alltså tagit efter detta offe, men detta offer väntat med att anmäla? Det känns enormt osannolikt
Citera
2022-06-20, 02:28
Medlem
Citat:
Straffrabatten gäller alltså även fast det avhandlas i två separata rättegångar? Jag gissade det men var inte säker. Det är iofs logiskt på sitt bakvända vis, annars skulle åklagarna kunna medvetet dela upp åtal. Och i just detta fall är kanske huvudsaken att brottsoffret får skadestånd och att J inte kan verka mer I vården. Och det senare är ju ordnat med indragen legitimation redan. Men lite illa smakar det med rabatten...

Ja rabatten gäller även vid separata domar.

Men nej huvudanledningen är att vi har rabatt på brott i Sverige. Skadestånd och indragen legitimation och avsked är andra saker som visserligen påverkar strafflängden i första skedet. Men anledningen till att J*hn inte kommer få som lägst två år till ifall han fälls (vilket är det lägsta straffvärdet för en våldtäkt) är att vi har rabatt på brott. Det har ingenting med indragen legitimation eller skadestånd att göra.
Citera
2022-06-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ja rabatten gäller även vid separata domar.

Men nej huvudanledningen är att vi har rabatt på brott i Sverige. Skadestånd och indragen legitimation och avsked är andra saker som visserligen påverkar strafflängden i första skedet. Men anledningen till att J*hn inte kommer få som lägst två år till ifall han fälls (vilket är det lägsta straffvärdet för en våldtäkt) är att vi har rabatt på brott. Det har ingenting med indragen legitimation eller skadestånd att göra.

Jag tror du Missförstod mig? Jag menade ingenstans att indragen legitimation osv hade med rabatten att göra. Utan att det känns som längden på straffet för detta tredje offer inte är det viktiga - utan att huvudsaken är att även detta offer får skadestånd. Och att han inte kan fortsätta verka i vården. Men legitimationen är redan indragen, så den delen är redan ordnad. Kvar är då skadestånd till offer 3. Och det kommer hon ju få om han döms, och det rabatterad inte. Och då kan det, tycker jag, lite kvitta exakt hur mycket längre frihetsberövande han får. Det är inte det viktigaste.
Citera
2022-06-20, 19:49
Medlem
Citat:

Äntligen en kritisk tänkande människa på denna tråd! Ja, du har helt rätt i allt, M1 och den senaste (M3) var ju inlagda samtidigt på psyk. Dessutom får man både skadestånd och ersättning från försäkringsbolag, så en nätt summa på minst ca 250000 kr till den som gör en falskanmälan och därmed förstör ett helt liv för en oskyldig...
Se mina inlägg tidigare, det är bara fakta, inga spekulationer. Och se filmen nedan "Döms oskyldiga i Sverige?", som visats i Sveriges Riksdag.

https://www.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw
Citera
2022-06-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximus999
Äntligen en kritisk tänkande människa på denna tråd! Ja, du har helt rätt i allt, M1 och den senaste (M3) var ju inlagda samtidigt på psyk. Dessutom får man både skadestånd och ersättning från försäkringsbolag, så en nätt summa på minst ca 250000 kr till den som gör en falskanmälan och därmed förstör ett helt liv för en oskyldig...
Se mina inlägg tidigare, det är bara fakta, inga spekulationer. Och se filmen nedan "Döms oskyldiga i Sverige?", som visats i Sveriges Riksdag.

https://www.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw

Vadå inga spekulationer? Du spekulerar ju nu om att GM är oskyldig och BO ska ha anklagat honom falskt för pengar.

Inge fakta alls , Du spekulerar. Och alla bevis tyder på att allt verkar stämma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in