2022-06-19, 05:58
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengil
Spot-on!! Gais "yngre" ultras/huliganer driver K.O.T.S. FIGHCLUB och HYPE CREW, så dom har mannar men frågan e t.ex om dom möter 50 Wisemen? E dom totalt chanslösa typ???? och nja malmös sk "BLATTE ULTRAS"/BRIGADA är snarare ca 25 st, räknat med deras allra innersta krets, plus dom har småpojkar/yngre ultras som hjälper dom göra kaos, t.ex när malmö ultras stenade en buss med mjällby folk,v.

Notera, det var 15 åringar som stenade mjällbys buss, inga ultras.

Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det fanns ju ett gäng runt HIF som kallade sig Kreml Boys för ett tiotal år sedan. Antar att de med läget i världspolitiken kanske inte vurmar lika mycket för Ryssland längre (om personerna ens finns kvar), men vad var det för gäng och varför tog de det namnet?

Är relativt säker på att Kreml Boys var med i Hbgy eller HP.

Citat:
Ursprungligen postat av diffanatics
Stort grattis DFG 30år 🍻💛❤️💙

Den firma som är äldst i Sverige?
Senast redigerad av Lundbonden 2022-06-19 kl. 06:02.
Citera
2022-06-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diffanatics
Stort grattis DFG 30år 🍻💛❤️💙

Dom la väl ner helt i sambandet med flytten till till Tele 2? Troligen en tid innan det också men definitivt då. Så 30 år räknas till runt 2015 då eller?
Citera
2022-06-19, 14:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Den firma som är äldst i Sverige?

Om jag ska uttrycka mig diplomatiskt så skulle jag säga så här; FB är äldre än DFG men DFG är lite av en sammanslagning och ett namnbyte och föregångaren till DFG får man nog säga är den första organiserade firman i Sverige.
Citera
2022-06-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengil
Spot-on!! Gais "yngre" ultras/huliganer driver K.O.T.S. FIGHCLUB och HYPE CREW, så dom har mannar men frågan e t.ex om dom möter 50 Wisemen? E dom totalt chanslösa typ???? och nja malmös sk "BLATTE ULTRAS"/BRIGADA är snarare ca 25 st, räknat med deras allra innersta krets, plus dom har småpojkar/yngre ultras som hjälper dom göra kaos, t.ex när malmö ultras stenade en buss med mjällby folk, asball video dom har även bilder på sin privata Instagram där dom plockat trofeér bl.a från bajen!! sen är BRIGADA/BLATTE ULTRAS som sagt aktiva i K.O.T.S. FIGHTCLUB, Bl.a har dom fightats på betonggolv mot en från helsingborg's "yngre", plus att dom fick med sig en veteran från true rockers som också hade fight i K.O.T.S. FIGHTCLUB, i övrigt slåss dom mest i skogen i mindre antal t.ex 8 vs.8, 12 vs. 12 osv. osv.

Namn garna en (!) firma i Sverige som skulle sta upp emot 50 WM?!
Citera
2022-06-19, 16:20
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om jag ska uttrycka mig diplomatiskt så skulle jag säga så här; FB är äldre än DFG men DFG är lite av en sammanslagning och ett namnbyte och föregångaren till DFG får man nog säga är den första organiserade firman i Sverige.
Vet ej vad som anses som "organiserade" i detta sammanhang, men anser att Sätra var första firman i Sverige även om ordet firma inte var något man svängde sig med på den tiden.
Citera
2022-06-19, 16:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Vet ej vad som anses som "organiserade" i detta sammanhang, men anser att Sätra var första firman i Sverige även om ordet firma inte var något man svängde sig med på den tiden.

Vi ska inte skapa en ändlös debatt om vad som är och inte är en firma. Håller man Sätra som första firman i Sverige så är detta en fullt legitim åsikt och jag ska vara ärlig här och säga att Sätra är långt innan jag ens var påtänkt men min åsikt av det jag hört om Sätra var att det snarare var lite mer av ett kompisgäng än en firma i den moderna bemärkelsen. Skulle även hävda att Tumba också faller inom denna kategorin.
Citera
2022-06-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vi ska inte skapa en ändlös debatt om vad som är och inte är en firma. Håller man Sätra som första firman i Sverige så är detta en fullt legitim åsikt och jag ska vara ärlig här och säga att Sätra är långt innan jag ens var påtänkt men min åsikt av det jag hört om Sätra var att det snarare var lite mer av ett kompisgäng än en firma i den moderna bemärkelsen. Skulle även hävda att Tumba också faller inom denna kategorin.
Helt rätt!

FB började redan 92 på nackas minne och trakassera oskyldiga bajare på Kvarnen. DFG kom väl i samma period så båda ska ha kred för att ha funnits länge. Bajen hade ingen liga då så där är FB & DFG före, absolut.

Hur det ser ut idag har jag ingen aning om. Men FB & DFG var störst på början av 90-talet.

FB mot Sätra _ ingen aning då det skiljde minst 10-15 år...
Citera
2022-06-19, 21:22
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Helt rätt!

FB började redan 92 på nackas minne och trakassera oskyldiga bajare på Kvarnen. DFG kom väl i samma period så båda ska ha kred för att ha funnits länge. Bajen hade ingen liga då så där är FB & DFG före, absolut.

Hur det ser ut idag har jag ingen aning om. Men FB & DFG var störst på början av 90-talet.

Bajare hämnades senare den säsongen efter derbyt på Råsunda. Helt oprovocerat åkte vanliga gnagare på duktigt med stryk på tunnelbanan i Solna. Edit. AIK:are var riktigt upprörda efter det.
Citera
2022-06-19, 21:48
Medlem
wow dessa små internethuliganer bråkar om vilken firma som är äldst i Sverige. Herrejösses. Firmorna är inte bara full av bögar och våldtäktsmän, utan även fulla av mentalitet som hör hemma på dagis. Inte undra på att ingen har respekt för dessa huliganer i Sverige. Fyfan. Tack och adjö. Pinsamt.
Citera
2022-06-20, 09:37
Medlem
Pancevs avatar
Både FB o DFG är 1991, men beroende på hur man ser på Järngänget kan året för DFG justeras ngt år.
Citera
2022-06-20, 11:52
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Namn garna en (!) firma i Sverige som skulle sta upp emot 50 WM?!

När Malmö United var som starkast så hade vi kunnat stå emot vilken liga som helst. Saken är den att MU var old school & körde aldrig uppstyrt. Det var gatans lag som gällde, inga jämna nr eller annan skit. Vi körde med vad vi hade mot det som kom liksom. That's for sure.

Känslan när puben stormades eller när man ryckte troféer från horungar som inte höll måttet var underbart. Hehe Pushkick all the way!
Citera
2022-06-20, 13:25
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Helt rätt!

När bildades KGB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in