2022-06-18, 09:06
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hur står det till med gamla HBGY (Före detta Yngre firma till FL) är de fortfarande aktiva?
Det finns undantag men de flesta utav dessa grabbar är inte aktiva nej. I likhet med Frontline's medlemmar har många fått barn och har då valt att dra sig tillbaka. HP däremot har en del folk som fortfarande är aktiva (plus nytillkomna) och det är de som brukar köra uppstyrt numera.

Merparten utav de HIF:are som slagits i samband med matcherna på senare år finns i sfären runt Kompaniet och i viss mån Skånepågarna. De är så kallade ultras.
Citera
2022-06-18, 09:52
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Du verkar ha otroligt bra koll! Är Bajens seniorer tunga? Är det sant att de låg bakom Arlandarånet ihop med ledarna för Djurgårdens pensionärer och att det var ledaren för Aiks minioner som flög helikoptern?
Det där vet jag inget om. Fotbollshuliganer är ganska enkelspåriga. De sysslar mest med att sitta online och kolla på klipp från 10 år sen och chatta med andra huliganer. Nån gång ibland så anordnar några st av dem ett sk "box" med en rivaliserande firma. Oftast 10 vs 10 typ. Oftast blir det bara skrik och viftande följt av springa därifrån.
Känns ganska avlägset att de skulle syssla med väpnat rån men vad vet jag
Citera
2022-06-18, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hahaha, på riktigt?!

(Jultomten avses)
Jag ber om ursäkt att jag glömt vad bajens firma heter. I övrigt var det väl ganska spot on? Annars är du välkommen att rätta mig
Citera
2022-06-18, 09:54
Medlem
Citat:
Bajens firma heter KGB. Djurgårdens firma heter DFG och Natural Section. Malmö har inte haft en firma sen 2015. Numera har Malmö 15 st yngre ultras som kör lite då och då. Gais har väl något också. Men tror inte det är gamla "Gais Yngre".
Just det ja, Järnkaminerna är deras hejaklack. My bad
Citera
2022-06-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Jag ber om ursäkt att jag glömt vad bajens firma heter. I övrigt var det väl ganska spot on? Annars är du välkommen att rätta mig

Hade förväxlat Djurgårdens firma DFG med namnet på klacken, Järnkaminerna
Citera
2022-06-18, 16:27
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Same same vart med runt gamla FL på ”den gamla goda tiden”. Sedan 2012-2014 är det inte många ”grabbar” kvar på Södra och runt HIF. Många FL som går med ungarna på matcherna och är inte alls aktiva längre. Upplever däremot att det är fler och fler Ultras på Södra, vilket är kul! Har dock ingen jätte insyn längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det finns undantag men de flesta utav dessa grabbar är inte aktiva nej. I likhet med Frontline's medlemmar har många fått barn och har då valt att dra sig tillbaka. HP däremot har en del folk som fortfarande är aktiva (plus nytillkomna) och det är de som brukar köra uppstyrt numera.

Merparten utav de HIF:are som slagits i samband med matcherna på senare år finns i sfären runt Kompaniet och i viss mån Skånepågarna. De är så kallade ultras.

Det fanns ju ett gäng runt HIF som kallade sig Kreml Boys för ett tiotal år sedan. Antar att de med läget i världspolitiken kanske inte vurmar lika mycket för Ryssland längre (om personerna ens finns kvar), men vad var det för gäng och varför tog de det namnet?
Citera
2022-06-18, 18:59
Medlem
Citat:
Just det ja, Järnkaminerna är deras hejaklack. My bad

Deras "hejaklack".... Herregud - det är en supporterförening, varken ultras eller hejaklack.
Citera
2022-06-18, 19:41
Medlem
AndersTengils avatar
Citat:
Bajens firma heter KGB. Djurgårdens firma heter DFG och Natural Section. Malmö har inte haft en firma sen 2015. Numera har Malmö 15 st yngre ultras som kör lite då och då. Gais har väl något också. Men tror inte det är gamla "Gais Yngre".
Spot-on!! Gais "yngre" ultras/huliganer driver K.O.T.S. FIGHCLUB och HYPE CREW, så dom har mannar men frågan e t.ex om dom möter 50 Wisemen? E dom totalt chanslösa typ???? och nja malmös sk "BLATTE ULTRAS"/BRIGADA är snarare ca 25 st, räknat med deras allra innersta krets, plus dom har småpojkar/yngre ultras som hjälper dom göra kaos, t.ex när malmö ultras stenade en buss med mjällby folk, asball video dom har även bilder på sin privata Instagram där dom plockat trofeér bl.a från bajen!! sen är BRIGADA/BLATTE ULTRAS som sagt aktiva i K.O.T.S. FIGHTCLUB, Bl.a har dom fightats på betonggolv mot en från helsingborg's "yngre", plus att dom fick med sig en veteran från true rockers som också hade fight i K.O.T.S. FIGHTCLUB, i övrigt slåss dom mest i skogen i mindre antal t.ex 8 vs.8, 12 vs. 12 osv. osv.
Citera
2022-06-18, 19:51
Medlem
Citat:
Det där vet jag inget om. Fotbollshuliganer är ganska enkelspåriga. De sysslar mest med att sitta online och kolla på klipp från 10 år sen och chatta med andra huliganer. Nån gång ibland så anordnar några st av dem ett sk "box" med en rivaliserande firma. Oftast 10 vs 10 typ. Oftast blir det bara skrik och viftande följt av springa därifrån.
Känns ganska avlägset att de skulle syssla med väpnat rån men vad vet jag

Ok fan tack då vet jag hur det funkar nu! Vilken särskola gick du på?
Citera
2022-06-18, 19:51
Medlem
diffanaticss avatar
Stort grattis DFG 30år 🍻💛❤️💙
Citera
2022-06-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Ok fan tack då vet jag hur det funkar nu! Vilken särskola gick du på?
Ingen orsak. Gick på vanlig skola, vad nu det har med nånting att göra, knasboll
Citera
2022-06-19, 02:03
Medlem
Citat:
Ingen orsak. Gick på vanlig skola, vad nu det har med nånting att göra, knasboll

Snälla, sluta.
Du kan ju absolut INGET om ämnet. Varför då komma in och låtsas ha koll. Du inser inte hur ironiskt det blir då?
Det är helt ok att inte kunna något om detta ämne. Inget att skämmas för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in