Citat:
Ursprungligen postat av
114060
Alltid otrevligt från deras sida i säkerhetskontrollen så man kan väl kalla detta karma. Absolut noll sympati för dessa idioter som på daglig basis svinar sig mot resenärer. Särskilt Arlanda, men Landvetter också.
Reser mycket och Sverige har utan tvekan de mest skitnödiga säkerhetskontrollerna. Det bildar nämligen köer när man ska anmärka på massa småskit och göra "slumpmässiga" kontroller på Svensson. Inget land är så otroligt nitiskt när det kommer till vätska i handbagaget.
Brukar köra samma sviniga attityd tillbaka. Jag har inget att dölja.

Jag reser också en del och delar inte alls din uppfattning, jag anser tvärtom att Arlanda har en ganska slapp kontroll.
Glömde att ta ur min påse med vätskor när jag flög från Arlanda förra veckan och de kollade inte ens. När jag glömt det på vissa flygplatser har man stött på patrull.
Kontrollerna på olika flygplatser i t ex Storbritannien har varit extremt mycket mer strikta. Helkroppsscanning och utförliga strykprov där de rivit ut hela handbagaget.
Jag har aldrig blivit utsatt för något krångel alls på Arlanda och jag undrar vart du har rest för att uppleva kontrollerna där som skitnödiga.
Jag har inte heller på något sätt blivit illa bemött i någon säkerhetskontroll i något land någonsin. Att någon har lite lätt irriterad ton efter att ha fått upprepa sig till någon idiot som var före en i kön räknas inte som ett otrevligt bemötande. Jag tror att majoriteten av dessa klagomål kommer från människor som själva är otrevliga och som saknar självinsikt. Detsamma gäller egentligen all form av kontakt med servicepersonal, jag har knappt blivit illa bemött av servicepersonal eller myndigheter/polis/ordningsvakter i något sammanhang över huvud taget i hela mitt liv.
Inte heller har jag blivit illa bemött av kunder trots något år i kassan på bensinmackar. De som varit lite otrevliga/upprörda över något utanför min kontroll till en början mjuknar snabbt när man artigt förklarar eller beklagar situationen och de personer som helt uppenbart är någon form utav psykfall räknar jag inte in och bortsett från ett märkligt och osocialt bemötande har jag aldrig upplevt någon aggressivitet från dessa heller.
Det kanske hjälper att ha blåa ögon och se snäll ut, jag vet inte.