2022-06-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Här är ett utdrag från pensionerade översten och fil. doktorn Douglas Macgregor artikel i American Conservative om vem som vinner i Ukraina.

Stämmer detta? Vad vet jag.

Nä vad vet vi. Han har dock tjatat om det sen februari så det är väl nån liten ledtråd hur mycket det senaste är värt om en vecka
Citera
2022-06-19, 21:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Rumänien skall tillverka fler granater av typen 152 mm som Ukraina har brist på. 50 000 per månad. Nu börjar västs krigsindustri att komma igång.
https://twitter.com/NLwartracker/status/1538314424880140289
Citera
2022-06-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det är sant att Ukraina har utstått mycket från ryssarna. Stalins folkmord. Har full förståelse för att många, särskilt i västra Ukraina, inte gillar ryssar. Tyvärr är många av dom alldeles för extrema, fascistiska.

Ett steg back två steg fram, har du läst FSB manualen om hur man ljuger man väver in självklara sanningar i flödet för att kunna fortsätta att ljuga. Och dom som är tveksamma tror ju på vad som står där, titta han skriver ju tydlig sanning där alltså är han pålitlig.
Citera
2022-06-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Här är ett utdrag från pensionerade översten och fil. doktorn Douglas Macgregor artikel i American Conservative om vem som vinner i Ukraina.

Stämmer detta? Vad vet jag.
Nej det stämmer inte , jag vet . Fråga på ,jag delar gärna med mig av min visdom .
Citera
2022-06-19, 21:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Rumänien skall tillverka fler granater av typen 152 mm som Ukraina har brist på. 50 000 per månad. Nu börjar västs krigsindustri att komma igång.

Bra!
Trodde det bara var zigenare i Rumänien.

Men 50 tusen per månad är något som Ryssland förbrukar på en dag....
Citera
2022-06-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är rätt uppenbart att Ukraina ensamt inte kan vinna mot Ryssland.

Men det handlar om att få Ryssland blöda innan NATO går in.

Enklare då.

Ett problem är också att Ryssland kan hota med att skjuta atombomber på London och Paris, alltså civila.
Något som väst aldrig skulle göra mot S.t Petersburg.

Hiroshima ? Nej jag är inget Putin troll men att måla upp väst som "de goda som aldrig skulle göra fel" börjar bli ganska löjligt...
Citera
2022-06-19, 21:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Gamla WP-länderna har inte ens gått all-in än. Tyskland kan tramsa hur mycket de vill. Totalt oseriösa just nu, snart kommer pressen inifrån och utifrån att bli för stor. Polen levererar 18 st Krab och Ukraina har köpt ytterligare 60 enheter. Gamla WP-länderna samt USA & UK kommer att pumpa in allt tyngre leksaker. Kriget har knappt börjat. Ofattbart att ADHD-ryssarna inte lägger ner. Tyvärr är en hård iron fist i nyllet det enda språket alkisarna i Moskva förstår.

Poland delivers Krab self-propelled artillery to Ukraine
https://news.yahoo.com/poland-delivers-krab-self-propelled-132300479.html
Citera
2022-06-19, 21:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Hiroshima ? Nej jag är inget Putin troll men att måla upp väst som "de goda som aldrig skulle göra fel" börjar bli ganska löjligt...

Klart väst gör fel, framförallt mångkultur och annat islamistiskt "bjuda in trams".

Men invasionen är väst helt oskyldig till. Putin kunde bedriva enklare krig istället t.ex finansiera korrupta politiker, men han valde att gå all och krig skapades.
Citera
2022-06-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Klart väst gör fel, framförallt mångkultur och annat islamistiskt "bjuda in trams".

Men invasionen är väst helt oskyldig till. Putin kunde bedriva enklare krig istället t.ex finansiera korrupta politiker, men han valde att gå all och krig skapades.

Invasionen håller jag med er till fullo. Men det känns/syns mer och mer som foliehattarna faktiskt hade rätt, detta är ett j*vla proxykrig som USA kör och det förvånar mig inte ett dugg om vi snart [b]"måste[ bomba bort hela Ryssland"/B] och alla ska bara fortsätta dansa efter USA's/EU's pipa.
Sverige har mer eller mindre totalt förfallit de senaste 40åren..

E: detta är dock en diskussion i en annan tråd. Vela bara poängtera att Väst/EU/USA/Sverige/Ukraina är låååååååååångt ifrån ofelbara, vilket många i denna tråd tycks tro fast de själva lever mitt i förfallet...
Senast redigerad av firmahasten 2022-06-19 kl. 21:32.
Citera
2022-06-19, 21:31
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Du "glömde" Putins folkmord. Har du full förståelse för att Ukrainare och rysstalande inte vill bli styrda av ryska ultranationalister, nazister och kriminella drägg i Luhansk och Donetsk Oblast?

Det är Ukraina som har utsatt Donbas för folkmord.
Citera
2022-06-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Abdallah Arbetet har inte haft ett rätt i sina analyser. En användare i tråden sa att han sitter tydligen i häktet. Där kan han komma med sina analyser, om hur grava mentala problem han har...
Åjo, du får ha tålamod. Att konvertera från libertian till fascist har nog tagit kraft av sinnet.
Framöver får vi nog se glasklara analyser av situationen i både Ryssland och Ukraina.

T.ex. att Ryssland inte lider av sanktionerna, tvärtom, de är styrkta av sanktionerna,. Enligt denne skribent går ju Moskvabörsen som tåget, samtidigt som statskassan fylls på. Han har ju inte fel…
Citera
2022-06-19, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Varm luft ??stollevarning på dig !!,nåväl , till saken —arméchefen Patrick Sanders skriver även att Rysslands planer måste kvävas . Borde ske bäst via sanktioner ,,,om vi tänker oss Ryssland inneslutet i en jätteplastpåse ,kommer ju inte kvävas direkt , men som sanktioner verkar kommer luften bli tunnare o tunnare, fram till ”the bitter end”,,,,tar viss tid , men som Rolling Stones sjunger :Time is on our side!
Du verkar inte begripa någonting. Gissa varför han kommer med dess uttalanden. Skulle han verkligen göra det om det går bra för Ukraina? Om Kiev var på väg att vinna varför då mobilisera armén?

Dessutom skulle det krävas allmän mobilisering i UK för att över huvud taget spela någon avgörande roll i en direkt konflikt med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in