2022-06-19, 20:36
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Jag önskar alla börshajar lycka till i sommar. Det har blivit dags för mig att ta lite välförtjänt semester på andra sidan jorden i landet där alla ler och kvinnorna är vackra. Ska göra ett allvarligt försökt att inte logga in på Avanza en enda dag under den tiden och glömma börsen helt. Sol, bad och dekadens väntar.
Citera
2022-06-19, 21:15
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Jag önskar alla börshajar lycka till i sommar. Det har blivit dags för mig att ta lite välförtjänt semester på andra sidan jorden i landet där alla ler och kvinnorna är vackra. Ska göra ett allvarligt försökt att inte logga in på Avanza en enda dag under den tiden och glömma börsen helt. Sol, bad och dekadens väntar.

Din rackare, må bäst!

In other news: Imorgon är amerikanska börsen stängd, det är Juneteenth.
Citera
2022-06-20, 10:19
Medlem
Black.Panthers avatar
Blev fler inköp idag. Norsk solar, humana, sats, norweigan air och Husqvarna b, blev det idag.
Citera
2022-06-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Pattaya?
Citera
2022-06-20, 18:23
Medlem
Swingexpertens avatar
Flygande start på börsveckan! Avanza-portföljen +11% 🎖 Jämför med OMXS30 +0,6%.

Bra drag i Bitcoin också 🎰 Mina ”Bitcoin Cash” stiger och ligger för närvarande på +14%.
Citera
2022-06-20, 21:16
Medlem
Swingexpertens avatar
IG-CFD-portföljen gick lite knackigt idag, bara +1,4% 🥉 Min bästa fond blev ”MS INVF US Advantage” som steg med +1,9%.
Citera
2022-06-21, 12:31
Medlem
Glossuss avatar
Bra drag i Norsk Offshore idag. Nu väntar jag bara på att Borr Drilling rycker upp sig. Den är för tillfället upp drygt 6% i pre-market i USA, vilket i o f s kan ändras mycket innan 15:30.
Citera
2022-06-21, 12:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Blev fler inköp idag. Norsk solar, humana, sats, norweigan air och Husqvarna b, blev det idag.

Vad spår du för utveckling för Norwegian? Vad har du för horisont där? Det är ett bolag jag inte tror på men de är väl trots allt sannolikt bättre än ett annat stort skandinaviskt flygbolag.
Citera
2022-06-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vad spår du för utveckling för Norwegian? Vad har du för horisont där? Det är ett bolag jag inte tror på men de är väl trots allt sannolikt bättre än ett annat stort skandinaviskt flygbolag.

Dansken håller SAS under armarna... SAS är nationellt väldigt viktigt för dem och de har starkare ekonomi än oss. Det rimliga är väl strukturaffärer för både Norge och Sverige/Danmark med t ex Lufthansa. Så neddragningar på det så kanske man kan sluta blöda?

Europa bör nog inte låta låglöneländer ta över helt, det skulle göra oss väldigt sårbara, så i slutändan hamnar man egentligen i säkerhetspolitik.

Jag skulle inte röra den branschen med tång...
Citera
2022-06-21, 14:56
Medlem
wwrs avatar
Nasdaq 100, pre market +1.4% just nu. Slipper vi verkligen en ny störtdykning idag?
Citera
2022-06-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nasdaq 100, pre market +1.4% just nu. Slipper vi verkligen en ny störtdykning idag?
Hela världens idioter skriker att det är helt självklart att vi ska ner 50%. Så jag skulle vända på detta och säga allin om det dippar rejält nu, för det finns inget bättre läge att köpa/sälja än när alla idioter har helt rätt om riktningen.
Citera
2022-06-21, 15:28
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Hela världens idioter skriker att det är helt självklart att vi ska ner 50%. Så jag skulle vända på detta och säga allin om det dippar rejält nu, för det finns inget bättre läge att köpa/sälja än när alla idioter har helt rätt om riktningen.

Denna "sentimentindiator" visar totaldepp, men detta tolkas som köpsignal.
Citat:
Rekordlåg sentimentnotering borgar för börsuppgång enligt den amerikanska investmentbanken Bofa Securities. Deras sentimentindikator Bofa Bull & Bear indikator har sjunkit till en rekordlåg nivå som historiskt varit en bra köpsignal.
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/06/20/sentimentindikator-ger-kopsignal.html

Jag säger ingenting. Men denna gång får kapitalet ligga i madrassen ett tag till Jag anser att systemet är styrt. Det är närmast oförutsägbart just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in