2022-06-19, 11:05
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Är tränaren rasist?

Ja
Citera
2022-06-19, 11:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Inte så förvånande med tanke på att hon är alban. Få kvinnor utanför Västvärlden är bi/lebbar.

Märkligt förresten att Madelen Janogy inte fick plats. En teknisk spelare som bryter mönster. Är tränaren rasist?

Hon är lite för valpig. Men hon borde ändå ha varit med. Märkligt.
Citera
2022-06-19, 12:04
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Frankrikes förbundskapten väljer att lämna Amandine Henry utanför EM-truppen, vilket är fullständigt huvudlöst, känns som dagisnivå..

Dock är det bara att tacka och ta emot för övriga nationer, som slipper en världsklasspelare, ofta avgörs matcher på innermittfältet också..

Är jag lite fördomsfull när jag säger att det känns lite kvinnligt över det hela, det känns som en hämnd ifrån den kvinnliga förbundskaptenen att Henry har varit lite kritisk över vissa saker, inte speciellt allvarliga saker heller tycker jag.

Och sen påstå att Henry inte kommer med på sportsliga grunder är naturligtvis jättelöjligt, dagisnivå som du skriver är ju bra sätt att utrycka det hela på.
Citera
2022-06-19, 12:05
Medlem
Tycker faktiskt damfotbollen har utvecklats mkt. Kan vara roligt att titta på när det är VM och EM.
Sen har vi många snygga damer i svenska!
Citera
2022-06-19, 13:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Inte så förvånande med tanke på att hon är alban. Få kvinnor utanför Västvärlden är bi/lebbar.
Really?! Källa på det?
Snarare så att det är tuffare att vara öppen med det i vissa länder/kulturer.

Citat:
Märkligt förresten att Madelen Janogy inte fick plats. En teknisk spelare som bryter mönster. Är tränaren rasist?
Synd att hon inte fick plats. Jag hade gärna sett henne som joker/inhoppare om vi behöver jaga mål.
Citera
2022-06-19, 18:42
Medlem
Att inte Janogy fick en plats ser jag som ett sundhetstecken. Går inte plocka ut en spelare gång på gång som aldrig fungerar så fort motståndet är av bra kvalitet. I EM finns inga blåbärsnationer hon skulle kunna hoppa och in och snubbla runt lite. Att inte ta ut truppen via PK-poäng eller för att de är medias älsklingar är det som är det bästa med EM-truppen. Nu kanske jag tycker att hon visserligen är bättre än ännu mer överdrivet upphaussade Bennison, men Rytting Kaneryd och Blomqvist är helt enkelt bättre och mer spännande än Janogy.
Citera
2022-06-20, 00:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Tycker faktiskt damfotbollen har utvecklats mkt. Kan vara roligt att titta på när det är VM och EM.
Sen har vi många snygga damer i svenska!
Det är väl snarare så att fotbollen som helhet har utvecklats mkt (inklusive damfotboll), men jämför man damfotboll på elitnivå mot elitfotboll så ser man tydligt att skillnaden mellan fotboll och damfotboll fortfarande är så sanslöst stor. Damfotboll är ingen sport, det är bara ett (misslyckat) politiskt Jinx.
Citera
2022-06-20, 00:24
Medlem
Bra uppladdning inför mästerskapet..

https://www.svtplay.se/hemma-hos-em-stjarnorna
Citera
2022-06-20, 00:50
Medlem
Citat:
Är tränaren rasist?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Är jag lite fördomsfull när jag säger att det känns lite kvinnligt över det hela, det känns som en hämnd ifrån den kvinnliga förbundskaptenen att Henry har varit lite kritisk över vissa saker, inte speciellt allvarliga saker heller tycker jag.

Och sen påstå att Henry inte kommer med på sportsliga grunder är naturligtvis jättelöjligt, dagisnivå som du skriver är ju bra sätt att utrycka det hela på.

+1
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-06-20 kl. 00:52.
Citera
2022-06-20, 01:36
Medlem
Matcharenor 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿🏟

https://youtu.be/lfNwP0m-nAs

EM-finalen 1984, Sverige - England

https://youtu.be/rQdafhrv82o

Produktionsvideo av "stickers", från Panini

https://youtu.be/vx7OI8Lu8y0
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-06-20 kl. 01:47.
Citera
2022-06-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FleraTallrikar
Vet någon om Aftonbladet kommer ut med en EM-bibel inför mästerskapet? Är vanligtvis inget större fan av den tidningen, men biblarna till internationella mästerskap har blivit en tradition här hemma.

VM senast (har det verkligen redan gått 3 år?) var kul att följa lite halvhjärtat, så förväntningarna på EM är höga. Att Sverige spelar underhållande fotboll under Gerhardsson skadar ju inte heller. Sedan hoppas man givetvis lite extra på att England floppar och att man blir charmad av något skrällag.

Stark trådstart för övrigt! Hoppas att YourNameIsSexy dyker upp regelbundet i tråden under turneringen.

Ja, de gör reklam för den på sin hemsida..

"Missa inte EM-bibeln 2022 - 100 sidor om fotbollsfesten i England"
Citera
2022-06-20, 11:46
Medlem
Ledarens avatar
Jag tror inte Sverige kommer ta något guld. De är fortfarande för stabbiga rent spelarmässigt och de andra lagen har gått förbi dem rent teknikmässigt. Att de fortfarande kör Asllani och Seger är inget sundhetstecken direkt. Jag tror mer att Nederländerna eller England kommer ta hem det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in