2022-06-19, 00:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll

Skulle väljarna straffa oppositionen för de försöker bli av med denna tomte? Tror snarare detta har gynnat oppositionen. Fiffel som vanligt. SD har betydligt högre stöd än 17.5% det borde alla begripa. Men å andra sidan är svenskarna världen mest sadistiska och hjärntvättade folk så skulle ju inte förvåna om Sossarna har högt stöd.

Problemet är att OU brukar stämma bra. Få undantag, t.ex SD inför 2014s.
Eller så valfuskas det i stor skala.
Jag tror mer på att svenskarna är inte smartare än så här. Demokraturen har även ett hårt grepp.
Citera
2022-06-19, 01:00
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det valfuskades i USA-valet och troligen i Franska valet och senaste svenska riksdagsvalet. Många konservativa på Internet har vant sig vid fusk och därför blivit så svartpillrade att de inte vill rösta alls:

(FB) Att inte rösta alls, bra eller dåligt?

GC och white flight fungerar bara tillfälligt och bristfälligt. Rädslan och den dåliga psykiska hälsan utan framtidstro för både en själv men även för framtida generationer kommer näst intill nolla barnavlandet.
Ingen sammanhållning annat än i den lilla gruppen.
Kämpa på ett eller annat sätt eller gå under.
Citera
2022-06-19, 01:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
GC och white flight fungerar bara tillfälligt och bristfälligt. Rädslan och den dåliga psykiska hälsan utan framtidstro för både en själv men även för framtida generationer kommer näst intill nolla barnavlandet.
Ingen sammanhållning annat än i den lilla gruppen.
Kämpa på ett eller annat sätt eller gå under.

Vad menar du med GC?
Citera
2022-06-19, 01:45
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad menar du med GC?
Gated communities.
Citera
2022-06-19, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror SD minskar i OU för att Svensson tycker att M, KD, L och S alla blivit invandringskritiska och kommer driva en annan politik än de gjort senaste 40 åren. De har ändrat retorik och därför tror folk att de har ändrat sin politik.

Ja det är nog så enkelt, inga ideologiska slutsatser eller politisk taktik. Bara en persons privata känslor. Men fårskocken verkar ju minska i storlek i alla fall.

Många SD företrädare skrämmer bort vanliga väljare för att dom är för hetsiga och ser
debatter som en MMA fight.
Förtroendeingivande företrädare behöver synas som tex Aron Emilsson och Louise Erixon.
Fler jordnära och förtroendeingivande företrädare behöver synas.

Tobias Andersson har en känslolös stekar stil med sin kotlett frilla och går på som i en boxnings match.
Jonas Andersson från Skellefteå skulle inge respekt hos vanligt folk.

Många väljare är trötta på onödiga sosse förbud gällande alkoholservering mm, och nymoralist
panik.
Det driver väljare till M.
Jag vill ha bättre uteliv och inget systembolag.
Senast redigerad av trollmongot 2022-06-19 kl. 06:25.
Citera
2022-06-19, 07:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Många SD företrädare skrämmer bort vanliga väljare för att dom är för hetsiga och serdebatter som en MMA fight.Förtroendeingivande företrädare behöver synas som tex Aron Emilsson och Louise Erixon.Fler jordnära och förtroendeingivande företrädare behöver synas.Tobias Andersson har en känslolös stekar stil med sin kotlett frilla och går på som i en boxnings match.Jonas Andersson från Skellefteå skulle inge respekt hos vanligt folk.
Många väljare är trötta på onödiga sosse förbud gällande alkoholservering mm, och nymoralist
panik.Det driver väljare till M.Jag vill ha bättre uteliv och inget systembolag.

Vi har stridit och jagats, vi kanske inte helt kan glömma. Vi kommer nog inte bli som moderat- eller sossepolitiker. När Sharia styr slipper du systembolaget för alkohol är förbjudet.
Citera
2022-06-19, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vi har stridit och jagats, vi kanske inte helt kan glömma. Vi kommer nog inte bli som moderat- eller sossepolitiker. När Sharia styr slipper du systembolaget för alkohol är förbjudet.

SD kan ha samma politik som nu men samma saker som företrädarna säger nu, kan
utryckas på bättre och mer förtroendegivande sätt utan att provocera.

Hade Sverige haft en bättre pubkultur som danskarna hade dom inte blivit så utråkade.
Många trodde att flykting mottagandet skulle göra Sverige till Brasilien.

Sverige är enda landet i världen där det krävs matservering för att sälja öl.
Folk måste ha roligt för att tycka om sitt land, Sverige är för pedantiskt och tråkigt.
Och sedan behöver kvinnorna i landet bli mindre egoistiska, för att stämningen mellan
människor ska bli bättre.
Citera
2022-06-19, 08:51
Medlem
Usch, jag drömmer mardrömmar om att alla småpartierna kommer att klara sig kvar i riksdagen. Det innebär ytterligare fyra år av kaoset som vi sett mer och mer tydligt för varje år som gått.

Noterbart dock att C och V försvagas, medan L och MP stärks något. Är det väljarna som går mellan de här fyra partierna?

C har ju backat hela tiden så de ska nog vara riktigt tacksamma att det är val redan om några månader för som de tappar sina väljare kommer de ligga och nosa på 4% spärren om ett halvår.
Citera
2022-06-19, 09:26
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Usch, jag drömmer mardrömmar om att alla småpartierna kommer att klara sig kvar i riksdagen. Det innebär ytterligare fyra år av kaoset som vi sett mer och mer tydligt för varje år som gått.

Noterbart dock att C och V försvagas, medan L och MP stärks något. Är det väljarna som går mellan de här fyra partierna?

C har ju backat hela tiden så de ska nog vara riktigt tacksamma att det är val redan om några månader för som de tappar sina väljare kommer de ligga och nosa på 4% spärren om ett halvår.
Instämmer i mardrömmandet. Flera jag känner säger att de helst vill att S sitter kvar pga osäkerheten i omvärlden, ännu värre mardrömmar av det. Mogge, Magda, Strandhäll i fyra år till.
Citera
2022-06-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Instämmer i mardrömmandet. Flera jag känner säger att de helst vill att S sitter kvar pga osäkerheten i omvärlden, ännu värre mardrömmar av det. Mogge, Magda, Strandhäll i fyra år till.

Förvisso. Jag vet socialdemokraterna gör precis allt för att behålla makten. De sista 8 åren har de betalt dyrt till MP, men även till V och C. Vilket inneburit ganska stora konsekvenser i samhället som vi ser idag och att ingenting görs för att förhindra en ganska tråkig utveckling.

Om däremot Socialdemokraterna växer och småpartiernas roll med deras extrema sjuka politik utan någon konsekvenstänkande minskar, då blir det åtminstone lite mer fokus att lyssna på de socialdemokratiska väljarna istället för MP.

Jag tror det gör stor skillnad. Speciellt om de sedan även väljer att inte lyssna på C och V lika ofta i framtiden utan kanske samarbeta lite mer med M och SD så förändras situationen radikalt. Plötsligt kommer ju beslut att tas som har mer folkligt stöd.
Citera
2022-06-19, 10:03
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Problemet är att OU brukar stämma bra. Få undantag, t.ex SD inför 2014s.
Eller så valfuskas det i stor skala.
Jag tror mer på att svenskarna är inte smartare än så här. Demokraturen har även ett hårt grepp.

Problemet ligger i att Socialdemokratiska väljare röstar inte på det parti de tycker för bäst politik, utan de röstar ist på det "säkraste" alternativet då de oftast saknar bildning och intresse för vad som händer i landet. Medans folk som röstar på Sverigedemokraterna gör det för de genuint tycker om den politiken de för.

Jag är ändå rätt övertygad om att SD kommer landa på närmare 20% än 17%. Sen tror jag personligen att OU blivit mer politiserade med åren. Litar mindre på dem.
Citera
2022-06-19, 11:54
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Förvisso. Jag vet socialdemokraterna gör precis allt för att behålla makten. De sista 8 åren har de betalt dyrt till MP, men även till V och C. Vilket inneburit ganska stora konsekvenser i samhället som vi ser idag och att ingenting görs för att förhindra en ganska tråkig utveckling.

Om däremot Socialdemokraterna växer och småpartiernas roll med deras extrema sjuka politik utan någon konsekvenstänkande minskar, då blir det åtminstone lite mer fokus att lyssna på de socialdemokratiska väljarna istället för MP.

Jag tror det gör stor skillnad. Speciellt om de sedan även väljer att inte lyssna på C och V lika ofta i framtiden utan kanske samarbeta lite mer med M och SD så förändras situationen radikalt. Plötsligt kommer ju beslut att tas som har mer folkligt stöd.
Spelar ingen roll om S får 45 och MP 4,0. MP och andra småpartier kan fortfarande kräva extremt mycket. Det är knappast så att förhandlingarna måste baseras på hur många procent partierna fick. Enda lösningen är att småpartierna hamnar under spärren.

Om S ignorerar C, V, MP och lyssnar mer på M, SD i sakfrågor så kan någon eller alla av C, V, MP säga "då släpper vi inte fram dig som statsminister". Den detaljen glömmer du alltså bort. Precis som alla andra i den här tråden som inte kan ett jävla skit om hur politik fungerar och hur vårt styrelseskick är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in