2022-06-18, 17:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det har ju varit rapporterat tidigare att det finns en hel del soldater i Röda Armén som har ett kontrakt på tre månader som snart går ut. Nu erbjuder Röda Armén nya tremånaders kontrakt på $12k. Det blir en månadslön på 45k sek vilket är en skyhög lön i Ryssland. Kan tyda på desperation från Putain. Sen lite information om några ryska befäl som fått sparken också.

https://twitter.com/stangermet/status/1538131559714131968

De kan nog locka mer trupper med en sådan lön, men det blir ju också dyrare. Skall de ha 200 000 man i Ukraina som har 4000 dollar i månaden så blir det 800 miljoner dollar i månaden bara i lönekostnader. 8 miljarder kronor.
Citera
2022-06-18, 17:41
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Du förstår helt enkelt inte det här. Ryssland har inte fört anfallskrig mot Donbas. Putin deklarerade Donetsks och Luhansks självständighet och gick in i kriget för att hjälpa dom och skydda dom mot mot Ukraina. Det är Ukraina som är i krig mot dessa utbrytarstater, Putin hjälper dom.

https://lieber.westpoint.edu/russia-special-military-operation-claimed-right-self-defense/
Läser du det du länkar? Man slaktar ju Rysslands agerande totalt. Troll.
Citera
2022-06-18, 17:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Det är väl inte en fråga huruvida Ryssland har synat NATO och västs bluffar gång på gång, det är ett konstanterande att Rysslands sanning är den man förhåller sig till, då de har våldsmonopolet.

Definitivt inte NATO eller väst, för den riktiga frågan är - Vad fan kan de göra åt saken? Just det, kan sitta och knyta näven i fickan som en duktig svennebanan..
Den hårda sanningen. Det saknar (tyvärr?) praktisk betydelse vad man anser att Ryssland ska göra, dra sig ur och be om ursäkt och allt vad det är, när det är Ryssland som tar ständiga egna initiativ. Hela diskussionen går i cirklar när man gång på gång på gång återkommer till att Ryssland startat krig, "ett olagligt krig mot ett fredligt grannland", och så vidare, när det som är mest intressant är vad det ska bli av allt detta.

Ryssland gick in i Ukraina på bred front den 24 februari i år — är det bra så? Kan inget mer sägas om det här kriget? Jag tror att det kan det. Sedan kan man hålla på och nysta i orsakerna hur länge man vill och jobba sig bakåt ett ordentligt stycke i tiden.
Citera
2022-06-18, 17:46
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Jag föreslår att beställer copium så att du har till senare i år, så att du har eftersom det kommer ta slut.

"Mariupol kommer aldrig falla!"

"Izium kommer aldrig falla!"

"Kherson kommer aldrig falla!"

"Melitopol kommer aldrig falla!"

"Popasnaya kommer aldrig falla!"

Du är här.

"Severodonetsk kommer aldrig falla!"

Ukrainakonflikten 2022 kommer kommas ihåg som "Nu flyttar vi målstolparna igen-konflikten"..
Citera
2022-06-18, 17:48
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
Läser du det du länkar? Man slaktar ju Rysslands agerande totalt. Troll.

Så bra, då läste du det. Man gör en sådan tolkning, ja. Men det förklarar Putins eget resonemang bra. Bra att du förstod så mycket.
Citera
2022-06-18, 17:49
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Den hårda sanningen. Det saknar (tyvärr?) praktisk betydelse vad man anser att Ryssland ska göra, dra sig ur och be om ursäkt och allt vad det är, när det är Ryssland som tar ständiga egna initiativ. Hela diskussionen går i cirklar när man gång på gång på gång återkommer till att Ryssland startat krig, "ett olagligt krig mot ett fredligt grannland", och så vidare, när det som är mest intressant är vad det ska bli av allt detta.

Ryssland gick in i Ukraina på bred front den 24 februari i år — är det bra så? Kan inget mer sägas om det här kriget? Jag tror att det kan det. Sedan kan man hålla på och nysta i orsakerna hur länge man vill och jobba sig bakåt ett ordentligt stycke i tiden.

Absolut kan man det. Men det är meningslöst ordbajseri.

Ryssen gör vad de säger och säger vad de gör, antingen åker man ner och med handling stoppar dem.. eller så sitter man och lipar om "vem som började" på Flashback..
Citera
2022-06-18, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Putin skickar Hitler-hyllande nazister sitt anfallskrig mot Ukrainas kvinnor och barn.
https://twitter.com/bellingcat/status/1537813694666645505
Gott att se de normala nazisterna slåss på den goda sidan. Bättre än de landsförrädare till neonazisvin som slåss för Ukrainas oligarker. Hoppas Rusich, Wagner, och alla andra seriösa nazister får fatt på många neo- och judeonazister.
Citera
2022-06-18, 17:53
Medlem
Citat:
Här för några dagar sedan postade jag om detta med källor:
(FB) Fas 3: Vad händer efter att Donbass fallit till Ryssland?

Och så ett par videor här, Ukrainas armé:

https://odysee.com/@TheTruthSeeker:d/ukrainian-units-refuse-to-fight:5
https://odysee.com/@TheTruthSeeker:d/chaos-among-ukrainian-soldiers:d

Vad säger du?

Jag säger att det där är små grupper soldater och blåses upp bortom proportionerna.

Det är inte troligt att Ryssland orkar med att ta hela Donbass, än mindre hålla kvar territoriet.

Men jag vill inte att du ska må alltför dåligt framöver så jag rekommenderar att du beställer en laddning copium så att du har till sen.
Citera
2022-06-18, 17:53
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jag säger att hen är fullständigt hjärntvättat

Du menar att New York Times och Washington Post är hjärntvättade? Har du öht läst artiklarna?

Hur menar du att Ukrainas soldater som aldrig får vila, lever på en potatis per dag och som känner sig övergivna har mera motivation att slåss än ryssarna?
Citera
2022-06-18, 17:56
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Jag säger att det där är små grupper soldater och blåses upp bortom proportionerna.

Ok, fair comment.

Du vet väl att Ukraina säger nu att upp emot 500 av deras soldater stupar varje dag?

Citat:
Det är inte troligt att Ryssland orkar med att ta hela Donbass, än mindre hålla kvar territoriet.

Vad menar du tyder på att de förlorar områden?
Citera
2022-06-18, 17:59
Medlem
Citat:
Att befria Donbas är ett av målen.
vad målet Putins krig är har han Börjat tala klarspråk angående, att allt snack om avnazifiering skydda rysktalande osv bara är trams förstod de flesta, Putin har nyligen deklarerat; vi tar tillbaka det som är vårat, Peter den store är förebilden, diskussioner om att baltstaternas tillhör Ryssland har redan tagits upp i duman, alltså Putin vill återskapa cccp,s välde, länder som tillhört sovjet kan med fog känna sig hotade, att områden som ockuperas förvandlas till wastland o att miljoner civila mördas eller får fly, är något Putin tar i beräkningen o är en omständighet han anser det hela är värt,, forna Sovjetstater har en mycket mycket mörk tid framför sig, om inte Ryssland i detta stoppas
Citera
2022-06-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
"Mariupol kommer aldrig falla!"

"Izium kommer aldrig falla!"

"Kherson kommer aldrig falla!"

"Melitopol kommer aldrig falla!"

"Popasnaya kommer aldrig falla!"

Du är här.

"Severodonetsk kommer aldrig falla!"

Ukrainakonflikten 2022 kommer kommas ihåg som "Nu flyttar vi målstolparna igen-konflikten"..

Jo, men jag har inte sagt någon av de sakerna. Jag tror att Ryssland kommer ta Severodonetsk och Lusychansk. Men jag är väldigt tveksam till att Ryssarna orkar mala sig fram till och ta Kramatorsk och Sloviansk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in