2022-06-18, 04:16
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizdec
Mycket dålig idé och upphovsmannen borde straffas. T.ex. genom uteslutning från partiet eller liknande.
Borde pryglas offentligt!
Citera
2022-06-18, 05:16
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Bra att ta bort f. Det kan inte vara roligt att bli underkänd. Bort med f, en win win för alla.

Jag tycker du har helt rätt. Jag skulle vilja ta det ett steg vidare:

Det kan inte vara roligt att få sämre betyg än sin klasskamrat. Jag tycker alla i en klass ska få lika bra betyg som den som fått det bästa betyget i klassen - det är riktigt demotiverande och kränkande att peka ut vissa elever genom att ge dem ett lägre betyg än ex. deras bästa vän. Om vi ändå ska avskaffa underkänt kan vi lika gärna ta bort betyg helt och hållet!?
Citera
2022-06-18, 05:55
Medlem
Är vi på väg mot ännu en betygsinflation måntro?
Citera
2022-06-18, 06:00
Medlem
Avskaffa allt förutom högsta betyg.

Ge alla A+ med stjärna och beröm.

Ge alla högsta chefsjobbet med högsta lönen.

Gör alla till professorer, raketforskare och hjärnkirurger.

Gör alla världens förståndshandikappade till svenska medborgare.

Sänk begåvningskraven till noll för att bli polis.

Uppenbart att S (och flera andra partier) har infiltrerats av främmande makt, bestående av negrer, araber, muslimer, kurder, judar o.s.v. Alla svenskar som finns kvar i partiet är Quislingar och nyttiga idioter som hjälper till att förinta landet, och jag menar alla eftersom de som ifrågasätter slängs ut ur sektpartiet på grund av "fel värdegrund".
Citera
2022-06-18, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleet
Är vi på väg mot ännu en betygsinflation måntro?
Absolut.

Och snart undantar de 90% när de ska beräkna Pisa-resultatet, för att inte hamna under internationellt genomsnitt, och skryter sedan om "STYRKEBESKED" som ett resultat av "KOMPETENSREGN" från Somalia.

https://www.expressen.se/ledare/regeringens-pisa-mygel-har-slagit-mot-svaga-elever/
Citera
2022-06-18, 06:38
Medlem
AckaDemikers avatar
Jag har jobbat 20 år som lärare - och visst, i många fall är det inte lathet... det är ren jävla dumhet. Saker som för 20 år sedan var självklara är idag omöjliga för eleverna. Repetera och automatisera multiplikationstabellen, läsa en romanklassiker, skriva för hand... på DLS-tester är två godkänt på en niogradig skala då normalfördelningen skjutits så långt åt vänster (det skulle motsvara att ha 0.25 på HP och komma in på dagens utbildningar som kräver 1.2). Och nej - det är inte bara babbar som drar ner resultaten (även om många av dessa kaosmänniskor är svårt kunskapsresistenta) utan en stor del av eleverna...
Citera
2022-06-18, 06:55
Medlem
CyberIngmars avatar
Om Sverige gick tillbaka till svensk skola före 68. Hur många elever har slagits ut direkt.

Hur sänker vi kriminaliteten i Sverige. Vi gör det lagligt att vara kriminell. Vips har vi inga problem med brottslighet. Eleverna klarar skolan, brottsligheten är borta S har räddat Sverige.
Citera
2022-06-18, 06:56
Medlem
Att de ska hålla på och peta på betygssystemet hela tiden. Är ju knappast det som är problemet.
Citera
2022-06-18, 07:04
Medlem
Fangfaces avatar
Jag vet inte exakt hur betygssystemet funkar idag, men vad var det för fel med 1-5? Då kunde du få en 1:a i ett ämne eller två och ändå gå ut med ett högt snitt och komma in på den utbildning du ville.
Tyckte det funkade bra när jag gick i skolan iaf. Sen dess känns det som att de ändrat en jävla massa gånger.
Citera
2022-06-18, 07:46
Avslutad
Det är övervägande del lathet och ointresse som gör att invandrarungarna får F. Jag har sett det själv som tidigare lärare. Det är fåtal som klarar grundläggande matte och svenska från 9:an. Idiotiskt att låta dessa problembarn gå vidare till annat än taxiförare, kebabingenjör eller pizzabagare.
Citera
2022-06-18, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GarMinEgenVag
Att de ska hålla på och peta på betygssystemet hela tiden. Är ju knappast det som är problemet.
nej, det är helt menlöst, håller med. 1-5 var bäst och det enda som behövs
Citera
2022-06-18, 07:51
Medlem
Bra förslag men varför inte ta det längre och avskaffa alla betyg utom A?
Det skulle höja snittbetyget avsevärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in