2022-06-17, 20:51
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Hahaha Putin var nog inte glad när Tokayev sa rätt i ansiktet på honom att LPR/DPR är bullshit

https://twitter.com/nexta_tv/status/1537833612615237632

Ta din medicin nu.

Regarding Tokayev's statements that Kazakhstan does not recognize the independence of the DPR and LPR, just as it does not recognize the independence of Kosovo and Taiwan.

In fact, Kazakhstan’s recognition of the independence of the DPR and LPR is no longer important, since after the completion of the liberation of the territories of Donbass, referendums on reunification with Russia will be held there and the issue of “recognition of the sovereign DPR and LPR” will no longer be relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
NATO får minsann ta och gripa dessa då och ta dem till Haag

Väx upp.
Allt för gammal för att växa mer, men ja, jag skall ta upp det nästa gång jag är I HAAG, ok. Men såhär innan jag gör det....Om jag säger att jag har ett ärende gällande NATO i Haag, så kommer de titta på mig med frågande ögon, så kan jag hänvisa till dig då? Jag menar, kanske du kan hjälpa oss "alltför unga" att förstå hur man framför frågor rörande en helt annan organisation till den andra. I believe in you, I believe in you...är grillfesten på innergården för alla eller endast de stackarna som stulit medlen till att skaffa köttet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Han pratade om AMMUNITION, bara det att varken han eller hans översättningsprogram FATTADE det. Det tar liksom inte slut på dumheterna och kalkylerna gjorda från Mustafa i Fittja

OK du har rätt, siffran avser ammunition.
Citera
2022-06-17, 20:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ta din medicin nu.

Regarding Tokayev's statements that Kazakhstan does not recognize the independence of the DPR and LPR, just as it does not recognize the independence of Kosovo and Taiwan.

In fact, Kazakhstan’s recognition of the independence of the DPR and LPR is no longer important, since after the completion of the liberation of the territories of Donbass, referendums on reunification with Russia will be held there and the issue of “recognition of the sovereign DPR and LPR” will no longer be relevant.

Lägg in källa när du citerar från källskyddat material, hur svårt ska det vara?
Citera
2022-06-17, 20:55
Medlem
Citat:
Jaha, så de ca 2500+ Ukrainarna i Azotanläggningen kan när som helst "smyga ut" men väljer att stanna kvar och tugga grus, rök och artilleri för vadå? Ett fabriksområde? Resten av staden är under Rysk kontroll.

Nej min unge vän, de är avskurna och omringade och kommer att likt Azov i Azovstal ge upp och ställas inför krigsrätt.

Det fanns uppgifter i tråden om att det bara rörde sig om 600 soldater varav 400 ukrainska och 200 utländska frivilliga. Soldater kan inte ställas inför rätta såvida dom inte begår krigsbrott mot icke krigförande.

Men siffran 600 kan vara en trådsanning. Du kan ju tänka dig nattetid att soldater smyger både in och ut och tar sig över floden med små flottor.
Citera
2022-06-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Förlusterna tillfogas givetvis på annat håll där striderna står, där ryssarna är svagare när de bundit upp massor av soldater för att "vakta fabriker". Det är ju gigantiska fabrikskomplex stora som en medelstor svensk stad det rör sig om. Gissar att man behöver flera bataljoner för att omringa ett sådant och hindra utbrytningar.
Mer än bataljoner, men ja, du har rätt åter igen
Citera
2022-06-17, 20:58
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Förlusterna tillfogas givetvis på annat håll där striderna står, där ryssarna är svagare när de bundit upp massor av soldater för att "vakta fabriker". Det är ju gigantiska fabrikskomplex stora som en medelstor svensk stad det rör sig om. Gissar att man behöver flera bataljoner för att omringa ett sådant och hindra utbrytningar.

Så vart tog Ukraina mark när Azov ruttnade och svalt under Azovstal?

Mig veterligen tog Ryssland Popasnaya och områden väst om Severodonetsk (som just nu är i samma situation som Azovstal). Förmodligen andra offensiva vinster också.

T ex har Azotanläggningen gjort att Ryssarna gjort flera lyckade offensiver i Kharkov (där 2 Amerikaner tillfångatogs bl a).

Så nej, att gömma sig är inte en strategi för Ukrainarna, det är som det låter, en fördröjning av en kapitulation. Ryssarna kommer lämna kvar kanske 1000-1500 man medans resten förflyttas till andra fronter.

Förmodligen Bakhmut.
Citera
2022-06-17, 21:00
Medlem
Citat:
Jag skämdes å dina vägnar när jag läste ett sådant patetiskt inlägg.

Den "demokratiska" världen är över, tack vare demokrati får trälar som du en röst, som historien visat om och om igen att det slutar alltid i digra tider.

Som t ex att Ryssland behövde bara se till att bli "cancellad" så skulle det skicka väst in i en ekonomisk kollaps, när du snarare än sent måste välja mellan att äta eller ha det varmt i hemmet så kan du tänka på hur du gav Putin fingret iallafall, det värmer säkert din patetiska tillvaro.

Det kanske du borde tänka på själv med tanke på att ditt älskade Ryssland till 25% består av hushåll med utedass

Den normala världen kommer att förakta Ryssland i många år framöver, oavsett utgången av invasionen av Ukraina.
Citera
2022-06-17, 21:00
Medlem
Tillssons avatar
Combatfoto från Severodonetsk.

https://twitter.com/Marine_Ukraine/status/1537604221108903940
Citera
2022-06-17, 21:02
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det fanns uppgifter i tråden om att det bara rörde sig om 600 soldater varav 400 ukrainska och 200 utländska frivilliga. Soldater kan inte ställas inför rätta såvida dom inte begår krigsbrott mot icke krigförande.

Men siffran 600 kan vara en trådsanning. Du kan ju tänka dig nattetid att soldater smyger både in och ut och tar sig över floden med små flottor.

2500+ är lågt räknat enligt uppgifter från båda sidor.

"600 max" är samma cope som att 150 Ukrainare dör om dagen när den verkliga siffran är 750-1000 (enligt Zelensky).

Och nej, du "smyger" inte in och ut när Ryssen har drönare fullständig kontroll över områden runtomkring.
Citera
2022-06-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Goda nyheter Rysslands förenade styrkor och inhyrda byggnadsarbetare är redan igång med att uppföra nya bostadshus i Mariupol som ersättning för de hus som blivit förstörda under de senaste månaderna grundsättningen för den första huskroppen är redan klar och husen kommer att uppföras i fem våningsplan.

Och hur ska de återuppbygga de har dödat?
Celldelning, dna, vad tycker du?
Citera
2022-06-17, 21:04
Medlem
Citat:
2500+ är lågt räknat enligt uppgifter från båda sidor.

"600 max" är samma cope som att 150 Ukrainare dör om dagen när den verkliga siffran är 750-1000 (enligt Zelensky).

Och nej, du "smyger" inte in och ut när Ryssen har drönare fullständig kontroll över områden runtomkring.

Ryssland har brist på drönare. Det har dom till och med klagat över i rysk TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in