2022-06-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Det är inte som du tror. Det är inte alls för pengar de flesta vill ha upprättelse. Sen har vi svensk domstol, inte tredje världen..

Min fråga är varför bara han blir anklagad? Ingen annan manlig skötare

Påstår inte att det är lögner, men känns som att tex den här som ska ha skett runt samma tid som en av dom andra kanske borde kommit fram tidigare och inte nu när han är dömd. Tvivlar inte på tjejerna i fråga killen är en störd person utan tvekan. Men menar att folk kan mycket väl utnyttja den här situationen och anmäla han för något som aldrig hänt för dom har varit inskriven på psyk under den perioden.
Citera
2022-06-16, 19:53
Medlem
Ska krävas mycket stöd bevis, vilket blir lätt, eftersom kanske 30 -40 personal kan bekräfta att patienten var inskriven och kanske upplevdes må extra dåligt den perioden p.g.a kanske just denna anledning som står i tidningen
Citera
2022-06-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Betalvägg. Står det när den här våldtäkten skulle ha ägt rum?

Har någon begärt ut FUPen?

I mars står det bara i artikeln. Och han nekar till brott.

"Men på onsdagen åtalades han för ännu en våldtäkt – som ska ha skett i mars 2021. Även den våldtäkten ska ha skett i sjukhusets lokaler.

Enligt åtalet ska mannen ha utfört sexuella handlingar på en patient och påstått att det var medicinskt motiverad.

Den misstänkte mannens advokat, Hanna Lindblom, säger att mannen nekar till brott.
– Han förnekar misstankarna och är tidigare dömd mot sitt nekande. Så han nekar till allt.

Att sjuksköterskan nu är åtalad för samma typ av brott, med samma tillvägagångssätt som vid de tidigare tillfällena, som han dömts för, ska inte spela någon roll. Det säger Hanna Lindblom.
– Det ska absolut inte göra det. Åklagaren kommer försöka göra en poäng av det, men jag menar att varje åtal måste stå på egna ben och ha egen bevisning. Och enligt min uppfattning finns det ingen bevisning här. Det finns ett påstående "
Citera
2022-06-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Påstår inte att det är lögner, men känns som att tex den här som ska ha skett runt samma tid som en av dom andra kanske borde kommit fram tidigare och inte nu när han är dömd. Tvivlar inte på tjejerna i fråga killen är en störd person utan tvekan. Men menar att folk kan mycket väl utnyttja den här situationen och anmäla han för något som aldrig hänt för dom har varit inskriven på psyk under den perioden.

Just för det skrivits så mycket om det tidigare och FUP finns ute med mera så tror jag att för åtal har åklagaren något mer än bara målsägandes historia?

För annars skulle vem som helst som legat inne på psyk när han jobbat kunna berätta en detaljerad historia tagen direkt ut fup och dom. Precis som du är inne på.

Därför tror jag att åklagaren har något mer i bevisväg. Annars tror jag ingen åklagare skulle våga åtala igen - försvaret är ju givet!
Citera
2022-06-16, 21:12
Medlem
48 stöd bevis / kollegor och en trovärdig historia från BO räckte förra gången? Kan personalen minnas att patienten var inlagd och hon mått kanske extra dåligt efter de datum som detta ska ha hänt hört henne berättat om det till någon av personal. Så räcker det väl? Det här är garanterat inte det sista offret av Serie pullande våldtäktsmannen vi kommer få höra om.
Senast redigerad av colombo123 2022-06-16 kl. 21:27.
Citera
2022-06-17, 09:45
Medlem
Citat:
48 stöd bevis / kollegor och en trovärdig historia från BO räckte förra gången? Kan personalen minnas att patienten var inlagd och hon mått kanske extra dåligt efter de datum som detta ska ha hänt hört henne berättat om det till någon av personal. Så räcker det väl? Det här är garanterat inte det sista offret av Serie pullande våldtäktsmannen vi kommer få höra om.
Om hon berättat för personal borde det anmälts då. Däremot ett försämrat mående bör ju styrkas av journal så det skulle fungera som bevisning om man kan utesluta att måendet berott på annat.

Det kommer säkerligen framgå av domen vad det finns eller inte finns för bevisning. Men helt klart är att det måste finnas mer än en berättelse.
Citera
2022-06-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Om hon berättat för personal borde det anmälts då. Däremot ett försämrat mående bör ju styrkas av journal så det skulle fungera som bevisning om man kan utesluta att måendet berott på annat.

Det kommer säkerligen framgå av domen vad det finns eller inte finns för bevisning. Men helt klart är att det måste finnas mer än en berättelse.

Ända sedan början av tråden visste folk att det var minst tre offer. De väljer nog ut de fall de kan få fällande dom först. Jag tror ju att GM har varit på patienter i fyra år på psyk, man börjar inte helt sonika med detta efter fyra år, något som han förmodan kommit undan med de flesta gångerna , han jobbade tidigare på somatiska sidan . Också där kan detta ha pågått?
Citera
2022-06-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ända sedan början av tråden visste folk att det var minst tre offer. De väljer nog ut de fall de kan få fällande dom först. Jag tror ju att GM har varit på patienter i fyra år på psyk, man börjar inte helt sonika med detta efter fyra år, något som han förmodan kommit undan med de flesta gångerna , han jobbade tidigare på somatiska sidan . Också där kan detta ha pågått?

Vem visste det var tre offer?
Nej polisen arbetar inte så att de väljer ut och delar upp. Hade detta brottsoffer varit känt hade det ingått I den tidigare utredningen och tagits upp i den tidigare rättegången. Så den här händelsen måste kommit in efter rättegången.
Citera
2022-06-17, 11:27
Medlem
Fupen är sekretessbelagd så jag frågade efter stämningsansökan.
Den skulle godkännas först om man ens får den.
Citera
2022-06-17, 12:43
Medlem
Warhearts avatar
Citat:

Nej det va tre fall. Två offer.
Citera
2022-06-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Nej det va tre fall. Två offer.

Det var folk redan då som va inne på att det var tre offer . Redan då. Men en hade inte anmält ännu
Citera
2022-06-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma

Håller med dig. Hade en patient berättat för personalen där och då hade det funnits med i förra åtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in