Citat:
Ursprungligen postat av
kLFFiVfTFba9Huz
Betalvägg. Står det när den här våldtäkten skulle ha ägt rum?
Har någon begärt ut FUPen?
I mars står det bara i artikeln. Och han nekar till brott.
"Men på onsdagen åtalades han för ännu en våldtäkt – som ska ha skett i mars 2021. Även den våldtäkten ska ha skett i sjukhusets lokaler.
Enligt åtalet ska mannen ha utfört sexuella handlingar på en patient och påstått att det var medicinskt motiverad.
Den misstänkte mannens advokat, Hanna Lindblom, säger att mannen nekar till brott.
– Han förnekar misstankarna och är tidigare dömd mot sitt nekande. Så han nekar till allt.
Att sjuksköterskan nu är åtalad för samma typ av brott, med samma tillvägagångssätt som vid de tidigare tillfällena, som han dömts för, ska inte spela någon roll. Det säger Hanna Lindblom.
– Det ska absolut inte göra det. Åklagaren kommer försöka göra en poäng av det, men jag menar att varje åtal måste stå på egna ben och ha egen bevisning. Och enligt min uppfattning finns det ingen bevisning här. Det finns ett påstående "