Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Då var det ännu konstigare att jämföra med ett konstverk, om du inte ens kan titta på din "konst".
Frågan var om jag kände glädje över mina bitcoins. Det gör jag. Hade jag haft en miljard dollar på ett bankkonto hade jag också känt glädje.
Du har ingen möjlighet att föreställa dig saker som du inte kan se och ta på. Det är helt ok. Efterblivet men ok. Om du läser bokens Sapiens av Noah Harari så inser du att det är den egenskapen som särskiljer människan från djur.
Jag misstänker att du går runt och tycker många saker är ”konstiga” medan din omvärld förstår. Exemplet med Mona Lisa handlar om sakers värde på en marknad kontra sakens beståndsdelar(färg, papper) samt utbud och efterfrågan på en marknad. Detta har jag redan förklarat men det gick över ditt huvud. Istället tar du en helt annan egenskap på tavlan, att den för somliga är vacker att titta på, och börjar svamla om glädje och hur man tittar på btc.
Igen, om du inte kan se eller ta på något så förstår du det inte. Då bör man kanske inte ge sig in i diskussioner om saker man inte har förmågan att förstå. Lite som att en rullstolsbunden inte kommer slå världsrekord i stavhopp. För att förtydliga(du tycks behöva tydlighet), så är du den rullstolsbundna som tror du kan slå världsrekord i stavhopp. Du är korkad. Du är en kebabsvarvare.