2022-06-16, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Du får ta och läsa på om NFT och vad NFT är för något, för det har du heller inte begripit. Eftersom vi endast är i begynnelsen av denna tekniska utveckling återstår dock en hel del problematik att sortera ut, men att det är ett mänskligt steg framåt borde vara odiskutabelt.

https://www.delphi.se/sv/tech-blog/vad-ar-non-fungible-tokens/

NFTs kan vara bra som vissa funktioner men varenda apa kommer bli värderad som den jpeg den är och sjunka till nästan noll värde. NFTs som biljetter och sånt kan bli något men det har väl inget i den här tråden att göra
2022-06-16, 21:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Barnslig kommentar för övrigt.

Det barnsliga var nog att försöka hävda att bitcoins går att jämföra med konstverk.
2022-06-16, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det barnsliga var nog att försöka hävda att bitcoins går att jämföra med konstverk.

Konst är värt något för att någon säger det år värt något. Tar man Munch i Norge så var det ingen alls som gilla han men Oslo ärvde hela samlingen och shilla den hårt.
2022-06-16, 21:58
Avslutad
Citat:
Jag har läst på och begripit det för länge sen, vilket också är varför jag vet att det inte finns något vett i det hela. När man är bildad så tar det inte lång tid för en att förstå nya abstrakta begrepp.

Abstrakt förståelse har mer med intelligens än bildning att göra. Abstrakt förståelse betyder att man ser abstrakta saker framför sig, och det är du helt oförmögen till. Papper och Leaston är däremot högintelligenta och inte bara förstår utan även ser detta.

Problemet med BTC är att majoriteten av mänskligheten kanske inte klarar av att se BTC för vad det är, det är den enda risk jag ser framför mig. Mänskligheten är tyvärr ännu väldigt primitiv, det är bara att titta ut över världen och notera hur den fungerar, respektive hur den skulle/borde kunna fungera.

Vi som tror på en bättre morgondag för mänskligheten köper BTC, för oss själva och för mänskligheten.
2022-06-16, 22:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Abstrakt förståelse har mer med intelligens än bildning att göra. Abstrakt förståelse betyder att man ser abstrakta saker framför sig, och det är du helt oförmögen till. Papper och Leaston är däremot högintelligenta och inte bara förstår utan även ser detta.

Problemet med BTC är att majoriteten av mänskligheten kanske inte klarar av att se BTC för vad det är, det är den enda risk jag ser framför mig. Mänskligheten är tyvärr ännu väldigt primitiv, det är bara att titta ut över världen och notera hur den fungerar, respektive hur den skulle/borde kunna fungera.

Vi som tror på en bättre morgondag för mänskligheten köper BTC, för oss själva och för mänskligheten.

Vilken tur att jag har både intelligens och bildning (dessutom inom relevanta områden), vilket är den bästa kombinationen för att förstå sig på dessa ämnen.

Klassiskt grepp det där, att "de flesta kommer aldrig förstå". Kanske är det tvärtom du som inte förstår?
2022-06-16, 22:03
Avslutad
Citat:
Vilken tur att jag har både intelligens och bildning (dessutom inom relevanta områden), vilket är den bästa kombinationen för att förstå sig på dessa ämnen.

Klassiskt grepp det där, att "de flesta kommer aldrig förstå". Kanske är det tvärtom du som inte förstår?

Tveksamt att du förstår när det krävs hundratals timmar att förstå. Du har säkert dock slösat mer än det på att sitta här och gnälla istället
2022-06-16, 22:22
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Tja, jag gillar att runka och det skänker mig mycket glädje, men det går nog inte att kalla det för en konstform. Återigen så kommer du på många långsökta och felaktiga analogier för att rättfärdiga någon konstig tro du har.

Intressant hur du kom till denna slutsats om mitt yrke.
Vad är felaktigt?
2022-06-16, 22:24
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
På vilket sätt?
2022-06-17, 07:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
På vilket sätt?

Säg att du tittar på en fil innehållande en bitcoin. Kan du ens se vad den innehåller, och se skillnaden mot en annan fil som innehåller t ex en jpeg av en dickpic?
2022-06-17, 07:30
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Säg att du tittar på en fil innehållande en bitcoin. Kan du ens se vad den innehåller, och se skillnaden mot en annan fil som innehåller t ex en jpeg av en dickpic?
Jag har inga filer innehållande bitcoin.
2022-06-17, 07:33
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag har skrivit det tidigare i tråden, jag rider också till noll. Når vi dit förlorar jag nästan allt utom mina två fastigheter. So be it jedi.
Då sitter vi i samma båt mina herrar, ser ut som om det blir vi som får stå för att spela musiken ombord på Titanic medans alla andra försöker ta sig ner i livbåtarna. Haze på fiolen, pappret på cellon och sithmaster på violinen.
https://youtu.be/ur9JHXirUBs
2022-06-17, 07:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag har inga filer innehållande bitcoin.

Då var det ännu konstigare att jämföra med ett konstverk, om du inte ens kan titta på din "konst".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in