2022-06-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det jag skrivit är sakligt riktigt. Det är du som argumenterat för exempelvis internationell rätt, utan att ge exempel på att det finns rimlig substans bakom ett sådant begrepp.

Flera av Sveriges universitet undervisar i internationell rätt. Det finns även professorer i ämnet vid flera juridiska universitetsinstitutioner.
Citera
2022-06-17, 10:20
Medlem
Enligt twitteruppgifter skall Ukrainskt flyg ha angripit ryska positioner i Kherson-distriktet. Ukrainska flygvapnet är tydligen inte utslaget.

Från ukrainas försvarsdepartement rapporteras numera trovärdiga siffror. 200 dödade ryska bögfascister och betänk då antalet skadade. Vi får räkna med cirka 500 bögfascister som inte kan fortsätta att strida och som alla vet har Ryssland svårt med sjukvården i fält.

Ryssland sitter i en fälla. Även områden man säger sig kontrollera behärskar man inte. Ockupationen är svår, alla vill inte lyda under bögfascismen.

Något måste hända i Ryssland. Jag ser dock inte stort hopp, hela duman verkar bestå av hjärndöda människor som inte kan tänka nytt.
Citera
2022-06-17, 10:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja och?

Utifrån en mening/defintion finns inte internationell lag. Men utifrån andra, samt i praxis, så finns det. Ungefär som Djävulen. Han existerar inte i vetenskaplig mening, men i social praxis så gör han.
Citera
2022-06-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Ingen blir väl förvånad. Det är precis vad man kan förvänta sig av ryssar.

Är det inte den nya tiden i väst ? hon, han, hen !
Citera
2022-06-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Utifrån en mening/defintion finns inte internationell lag. Men utifrån andra, samt i praxis, så finns det. Ungefär som Djävulen. Han existerar inte i vetenskaplig mening, men i social praxis så gör han.

Jaha vad intressant! Så internationell rätt existerar i något slags abstrakt universum enligt dig?
Då kan Ryssjävlarna alltså inte dömas för krigsbrott t.ex?
Citera
2022-06-17, 10:33
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Putin skulle tydligen hålla ett viktigt tal idag. Någon som vet när det ska ske?
Citera
2022-06-17, 10:34
Medlem
Hur många dödsfall är det änsålänge på båda sidor?
Låter som Ryssland har fått ta enorma förluster.
Citera
2022-06-17, 10:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
US marines i den internationella brigaden rensar i Siverdonesk:

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1537713326125457408?s=20&t=MdBGTWV1GjE79KKzK7oyXg
Citera
2022-06-17, 10:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaha vad intressant! Så internationell rätt existerar i något slags abstrakt universum enligt dig?
Då kan Ryssjävlarna alltså inte dömas för krigsbrott t.ex?

Jag försöker bara förklara ontologin omkring internationell rätt för dig.

Om du frågar vad jag tycker, så är min hållning att man borde arbeta för att förankra internationell rätt mer demokratiskt, och göra den universell och transparent. Men det är ett långt, segt arbete som kommer ta hundratals år.

Jag tycker också det är bra om ryssar, ukrainare och alla andra blir dömda för krigsbrott. Men jag förstår att det bara är mitt särintresse, inte något "av gud givet".
Citera
2022-06-17, 10:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Stollen Solovyov har bjudit in några stolpskott till sin show. Själv står han och kallar Tyskland för nazister och vill anfalla de. Sen är där en otäck äldre man Andrey Gurulyov som påstår att Ryssland ska inta hela Ukraina. Han är parlamentsledamot och tidigare militär. Putinregimen har helt tappat det om det inte framgått redan.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1537559550433296384
Citera
2022-06-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag försöker bara förklara ontologin omkring internationell rätt för dig.

Om du frågar vad jag tycker, så är min hållning att man borde arbeta för att förankra internationell rätt mer demokratiskt, och göra den universell och transparent. Men det är ett långt, segt arbete som kommer ta hundratals år.

Jag tycker också det är bra om ryssar, ukrainare och alla andra blir dömda för krigsbrott. Men jag förstår att det bara är mitt särintresse, inte något "av gud givet".

Tack för undervisningen, kamrat.

Jag tycker också att alla som begår krigsbrott ska dömas för det, även om det är uppenbart att Putler och hans orcher samlat på sig fler potentiella domar.
Citera
2022-06-17, 10:44
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Stollen Solovyov har bjudit in några stolpskott till sin show. Själv står han och kallar Tyskland för nazister och vill anfalla de. Sen är där en otäck äldre man Andrey Gurulyov som påstår att Ryssland ska inta hela Ukraina. Han är parlamentsledamot och tidigare militär. Putinregimen har helt tappat det om det inte framgått redan.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1537559550433296384
att han en nykter syn på vad som sker i / runt ryssland har väl aldrig varit deras starka sida.

Det är ju som dumt att man storknar, tror ens ryssarna själva på denna bs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in