2022-06-17, 09:40
Medlem
Cykelbarnens avatar
Man blir nog lyckligare av blattar, i alla fall jag blir glad eftersom dom är så livskraftiga.
Citera
2022-06-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
(FB) FN fruktar nytt krig i Bosnien: ”Största hot”

Enligt en bosnisk muslim på Flashback så vore etniska svenskar olyckliga om Sverige inte hade haft en massinvandring ifrån MENA som i princip utgörs utav bara muslimer. En del assyrier och syrianer har kommit också, men dom utgör en liten andel.

Enligt den bosniska muslimen så hade etniska svenskar inte varit lyckliga utan alla utsatta områden, att Sverige ligger etta i EU sett till antalet invånare när det gäller dödsskjutningar och skottlossningar, förnedringsrån, mängder utav överfall och våldtäkter (3 500 per år) och rån.
Lägg till även alla imamer som är emot judar, majoriteten utav dom etniska svenskarna (förutom Vänsterpartiet) är inte emot judar då det inte är svensk stil att vara emot judar.

Enligt personen i fråga så hade Sverige haft en medelålder på 60 år utan MENA folket och stort antal självmord.

Vad tycker ni om detta?
Finland har mycket låg invandring och finländarna är lyckligast i Europa. Även Danmark har en låg invandring och danskarna är lyckliga.

Italien är ganska etniskt homogent och italienarna är lyckliga och i Italien finns god mat, fina kvinnor, alperna och badstränder. I Rom är 90% ungefär utav befolkningen italienare. Ändå är Romborna lyckliga.

Jag anser att mångkultur är bra (upp till 10-15% utav befolkningen kan vara utländsk), men då skall det vara kristen europeisk invandring och judar.
Judar är ofta högutbildade och lika européer både till utseende och levnadsstil och värderingar.
I Kroatien finns det en stad som heter Rijeka, majoriteten är kroater men det finns flera andra europeiska folkgrupper och staden är trygg och i staden finns inte utsatta områden eller ungdomar som kastar sten på ambulans eller polis eller bränner bilar. Även i Serbien finns det städer med många olika europeiska folkgrupper som är trygga.
Det är anmärkningsvärt att Belgrad och Zagreb är tryggare än Stockholm.

Hela världen skulle vara lyckligare och må bättre utan islam
Citera
2022-06-17, 12:03
Medlem
Svårt att säga om det är ett troll eller någon som verkligen inbillar sig att det är så.
Citera
2022-06-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Man blir nog lyckligare av blattar, i alla fall jag blir glad eftersom dom är så livskraftiga.

En del blir ju glada av andras olycka så det kan ju stämma.

Saken är är den att det bara är männen som får ränna runt och vara oansvariga, kvinnorna hålls hårt och ska helst vara fastkedjade framför spisen eller i sängen.
Inget som jag avundas i alla fall.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-06-17 kl. 12:07.
Citera
2022-06-17, 15:37
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
En del blir ju glada av andras olycka så det kan ju stämma.

Saken är är den att det bara är männen som får ränna runt och vara oansvariga, kvinnorna hålls hårt och ska helst vara fastkedjade framför spisen eller i sängen.
Inget som jag avundas i alla fall.
Der är väl inte alla MENA som är så som du bestrider..?
Citera
2022-06-17, 18:44
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Detta är antingen ett skämt, eller så är han korkad. Självmord har för det första varit hyfsat vanligt i Sverige ganska länge, vilket jag tror beror på det mörka gråa klimatet. För det andra tror jag att antalet självmord idag är fler än någonsin. Nej jag tror inte att svenskar hade varit lyckligare utan människor från MENA, då de flesta från MENA hatar svenskar. Jag umgicks en hel del med juggar när jag var yngre, och med dem trivdes jag bra. Men med araber har det aldrig gått något vidare. Det tar två minuter och sedan börjar han tjafsa med en om det ena eller andra.

Jag hade ett samtal med en man som var född i Irak samtidigt som USA var inne i Irak. Jag var helt emot detta kriget, och sa därför till honom att "USA fuckar ditt land" (för att visa sympati). Då säger han "Ja USA fuckar mitt land, det är sant. Men vi fuckar ditt land" (med värsta stoltheten). Han tolkade alltså inte alls detta som sympati, utan som någon slags "dominans-lek", och det är araber i ett nötskal. Allting handlar om att dominera. Därför är det helt omöjligt att vara vän med dem eller ha samtal om olika saker. Visst har jag stött på undantag, så är det med alla folk. Men denna typ av mentalitet är väldigt vanlig hos araber. Det enda folk från MENA som är annorlunda när det gäller sånt här är iranier (i varje fall de jag har träffat). Jag har haft många intellektuella samtal med iranier.
Citera
2022-06-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Alla kulturer har bra och dåliga sidor. Jag har listat ett par av de. Just därför är jag glad att jag växte upp i ett område där svenska barn kunde umgås med 2a gen Somalier,kurder,iranier,assyrer,chilenare mm och lära av varandra. Jag inser att samhället har förändrats idag med en polarisering men jag är så glad för min uppväxt. Det finns en anledning till att samhället ser ut som det gör idag. Jag skiter fullständigt i politiska ideologiers olika förklaringar. Det finns lite sanning hos alla.

Du håller säkert rent hemma hos dig då du äger eller ansvarar för din bostad. Så är det med etniska svenskar i samhället. Äganderätten och stoltheten av Sverige måste finnas hos invandrare. Där har faktiskt Sd en poäng. Samtidigt spär de på polariseringen mer än något annat parti genom misstänkliggörande retorik, brist på förebyggande arbete mm. Tobias Andersson sa i Svt igår att det är helt rätt av polisen att stoppa icke kriminella mörkhyade då 4/5 brottslingar ser ut som de kommer från Mogadishu. Tänk då på 18 åriga somaliska killen som är född i Sverige och går på gymnasiet och får höra detta. Känner han sig som en del av "innanförskapet" eller "utanförskapet"
Varför ens kämpa när människor som du säger att dåligt beteende sitter i hans dna? Hatet som göder alla debatter nu skapar bara större problem.

Jag tror likväl att en katt som föder i ett stall får kattungar, inte hästar. Du ska dock ha en eloge för att försöka försvara alla drabbade. Dock menar jag att vi kan inte jobba bara med nästa generation(er). Vi har gigantiska problem nu nu nu. Vi måste agera. Vi har problem som kräver icke traditionella metoder. Invandringen har fört med sig problem och situationer vi inte är vana med och inte har rutiner att handskas med. Därför har jag svårt att sympatisera med mamman som gråter ut i TV då hennes son blir kollad av polisen. Polisen har ett väldigt svårt uppdrag. De skall bemöta kritik för att de inte har koll på buset. När de försöker så har de egna chefer att bemöta, pressen, allmänheten. Inte helt enkelt. Så, de har inget annat att gå på än statistik och erfarenhet. Dvs om allt bus utförs av blonda blåögda ynglingar kollar de såklart dessa individer. Men nu vet vi ju alla att verkligheten är annorlunda. Så vad föreslår du att polisen skall göra istället?
Citera
2022-06-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag tror likväl att en katt som föder i ett stall får kattungar, inte hästar. Du ska dock ha en eloge för att försöka försvara alla drabbade. Dock menar jag att vi kan inte jobba bara med nästa generation(er). Vi har gigantiska problem nu nu nu. Vi måste agera. Vi har problem som kräver icke traditionella metoder. Invandringen har fört med sig problem och situationer vi inte är vana med och inte har rutiner att handskas med. Därför har jag svårt att sympatisera med mamman som gråter ut i TV då hennes son blir kollad av polisen. Polisen har ett väldigt svårt uppdrag. De skall bemöta kritik för att de inte har koll på buset. När de försöker så har de egna chefer att bemöta, pressen, allmänheten. Inte helt enkelt. Så, de har inget annat att gå på än statistik och erfarenhet. Dvs om allt bus utförs av blonda blåögda ynglingar kollar de såklart dessa individer. Men nu vet vi ju alla att verkligheten är annorlunda. Så vad föreslår du att polisen skall göra istället?

Hästar och katter är två olika arter. Människan är en art och genetiskt är det enda som skiljer oss vårt utseende. Kultur och värderingar skiljer sig åt ja men vill man försvenska invandrare och skippa polarisering så kan inte ett vi och dem tänk existera.

Vad ska polisen göra? Till att börja med så kan de sluta jävlas. Ungdomar blir skjutsade till landsbygden och får promenera 13 km hem, mitt i natten. Vad tjänar det till? Svenska poliser är generellt väldigt bra men vill man regelbundet kontrollera icke kriminella så gör det med vänlighet. Jag har sympati för polisen, mamman och hennes son. Självklart blir det tröttsamt när du har ett rent brottsregister.
Citera
2022-06-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Svensken kommer alltid vara en bitter och miserabel person med ett meningslöst liv. Klagas det inte över invandrare så hade det klagats över något annat. Det sker fler självmord per capita i Sverige än i Kabul,Mogadishu eller Aleppo. Heja världsbästa Sverige. Varför? En meningslös tillvaro där syftet med livet är att jobba tills man blir 65 för att sedan hamna på ett äldreboende där dina barn besöker dig en gång i månaden.

Mår illa när jag sitter med ett gäng svenskar och får lyssna på deras sterila snack om vädret eller extrapriser på Ica. 25 åringar som talar om att de sparar till pensionen på Avanza. Hur jävla död i själen är man inte om man tänker på pensionen som 25. Längta till Fredag varje vecka för att sedan må dåligt över Måndag på Söndag.
Vad vill du se istället?
Citera
2022-06-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mephmiga03
Hela världen skulle vara lyckligare och må bättre utan islam
Jag tror inte att det är så enkelt. Integrationshaveriet bevisade en sak: Människor är rasister. Även Svenskar. Världens mest toleranta folk.

Spelar ingen roll vilken kultur som knackar på, svensken trivs bäst med pseudo-ateister, f.d. protestanter med fornnordisk touch. Glöm att språkkunskaper och självförsörjning innebär integration.

Adoptivbarn och barn med endast en etniskt svensk förälder är brännmärkta för livet. Social ingenjörskonst i all ära, men vissa saker är väldigt djupt rotade.

Edit: Islam är långt ifrån vårt enda integrationsproblem.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-06-18 kl. 00:53.
Citera
2022-06-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Vad vill du se istället?

Religiösa nämner alltid faith and family som de högsta prioriteringarna. Alla studier om lycka pekar på att inkomst över en viss nivå som du behöver för det basala inte påverkar din lycka positivt. Jag vill se mer tro i samhället. Inte religiöst möjligtvis men alla behöver en mening i sitt liv. Att utbilda sig till ekonom och få en revisortjänst är ingen mening. Alldeles för många lever förvirrade liv i konstgjorda sociala roller.

Rent konkret. Värdera familjen. Håll kontakt med syskon och föräldrar. När föräldrar blir äldre, låt de bo nära dig. Besök de flera gånger i veckan. Hitta på saker tillsammans. Uppfostra dina barn och våga ge konsekvenser när de beter sig illa. Låt inte din 10 åring isolera sig på sitt rum med en smartphone hela kvällen. Ensamhet är ett stort problem i Sverige och måste utrotas.

Fundera över vem du är. Inte vilket universitet du ska börja eller hur många tusenlappar du kan placera på avanza varje månad. Vem är jag? Vad är mitt syfte på jorden?
Citera
2022-06-18, 15:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen

Ja de är duktiga på att skaffa barn, men hur reagerar du för övrigt på dem? Som tex bristande intelligens, bristande moral, oförmåga att kunna skapa harmoniska och fungerande samhällen. Vad jag förstår så rankar du sådant lägre än just barnafödandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in