2022-06-16, 21:22
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Digital sällsynthet (scarcity) är en oxymoron.
Enligt dig, ja. Inte enligt marknaden. Om du kan ordna fram kopior av samma värde som jag kan lura på andra på marknadsplatserna eller köpa grejer för så köper jag dem gärna av dig.
Citat:
Brukar du titta på dina coins och känna glädje? Eller är det källkoden till nätverket som du brukar läsa och få stånd av?
Jag känner att jag är med och bygger ett monetärt nätverk som kan förbättra världen. Det känner jag glädje över.
2022-06-16, 21:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Enligt dig, ja. Inte enligt marknaden. Om du kan ordna fram kopior av samma värde som jag kan lura på andra på marknadsplatserna eller köpa grejer för så köper jag dem gärna av dig.

Jag känner att jag är med och bygger ett monetärt nätverk som kan förbättra världen. Det känner jag glädje över.

Det finns andra skäl till att köpa bitcoin än att man tror på digital scarcity. T ex att man hoppas kunna sälja till högre pris senare.

Man kan känna glädje över många saker, men det behöver inte vara jämförbart med konst.

Du har extremt många konstiga analogier som inte är rationella. Låter som att du desperat försöker rättfärdiga din tro (på gud, eller jag menar bitcoin).
2022-06-16, 21:33
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det finns andra skäl till att köpa bitcoin än att man tror på digital scarcity. T ex att man hoppas kunna sälja till högre pris senare.

Man kan känna glädje över många saker, men det behöver inte vara jämförbart med konst.

Du har extremt många konstiga analogier som inte är rationella. Låter som att du desperat försöker rättfärdiga din tro (på gud, eller jag menar bitcoin).
Du har rätt, det finns många andra anledningar att köpa bitcoin. Bra exempel du nämnde.

Hurvida olika sorts glädje är jämförbart med konst ligger i betraktarens ögon. Du varken vet eller bestämmer över andras känslor.

Jag ser btc som något lite större än bara en investering, så är det. Jag menar att vårt nuvarande monetära system är ruttet och riggat och jag vill ändra på det. Btc är den kandidaten jag tror mest på.

Du jobbar som materialförvaltare och sparar i aktier. Kul för dig. Jag vill inte göra som du.
2022-06-16, 21:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du har rätt, det finns många andra anledningar att köpa bitcoin. Bra exempel du nämnde.

Hurvida olika sorts glädje är jämförbart med konst ligger i betraktarens ögon. Du varken vet eller bestämmer över andras känslor.

Jag ser btc som något lite större än bara en investering, så är det. Jag menar att vårt nuvarande monetära system är ruttet och riggat och jag vill ändra på det. Btc är den kandidaten jag tror mest på.

Du jobbar som materialförvaltare och sparar i aktier. Kul för dig. Jag vill inte göra som du.

Tja, jag gillar att runka och det skänker mig mycket glädje, men det går nog inte att kalla det för en konstform. Återigen så kommer du på många långsökta och felaktiga analogier för att rättfärdiga någon konstig tro du har.

Intressant hur du kom till denna slutsats om mitt yrke.
2022-06-16, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Så du tar råd från Michael Saylor som var den stora förloraren i dot-com bubblan?

Vem har inte förlorat nångång då?
2022-06-16, 21:40
Avslutad
Citat:
Det här var bokstavligt talat bland det dummaste jag har lyssnat på. Topp 10 åtminstone. Jag är förbannad över att jag slösade fem minuter av mitt liv på den här sektledarens skitsnack.

Lyssna på den här då. Hedgefund ägare om bitcoin

https://open.spotify.com/episode/5ckvmguVYVCT0zasFEKKFG?si=mXaC7flTTHeyUEaTYvv_Mg&u tm_source=copy-link
2022-06-16, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Du förstår dock inte att mona lisa tavlan har ett värde av estetiska skäl, konstälskare betraktar den som en av världens vackraste tavlor. Bitcoin har inga motivationer för sitt pris annat än som en digital trisslott som hypats av bondfångare.

Lol du vet inte mycket om konst väl? Helt andra principer den värderas så högt av.
2022-06-16, 21:46
Avslutad
Bitcoin är de bästa pengarna som någonsin funnits efter guld. Allt däremellan kan knappt klassas som pengar. Folk som inte förstår det kommer få sin lön i bitcoin i framtiden och gnälla över att dom inte får mer än 0.00000078 i månaden.
2022-06-16, 21:46
Avslutad
Citat:
Digital sällsynthet (scarcity) är en oxymoron.

Du får ta och läsa på om NFT och vad NFT är för något, för det har du heller inte begripit. Eftersom vi endast är i begynnelsen av denna tekniska utveckling återstår dock en hel del problematik att sortera ut, men att det är ett mänskligt steg framåt borde vara odiskutabelt.

https://www.delphi.se/sv/tech-blog/vad-ar-non-fungible-tokens/
2022-06-16, 21:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Du får ta och läsa på om NFT och vad NFT är för något, för det har du heller inte begripit. Eftersom vi endast är i begynnelsen av denna tekniska utveckling återstår dock en hel del problematik att sortera ut, men att det är ett mänskligt steg framåt borde vara odiskutabelt.

https://www.delphi.se/sv/tech-blog/vad-ar-non-fungible-tokens/

Jag har läst på och begripit det för länge sen, vilket också är varför jag vet att det inte finns något vett i det hela. När man är bildad så tar det inte lång tid för en att förstå nya abstrakta begrepp.
2022-06-16, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vilka I tråden kommer att hålla till det bittra slutet?

Citat:
Jag. Rider till noll om det krävs. Btc är min pension.

Jag har skrivit det tidigare i tråden, jag rider också till noll. Når vi dit förlorar jag nästan allt utom mina två fastigheter. So be it jedi.
2022-06-16, 21:52
Avslutad
Citat:
Brukar du titta på dina coins och känna glädje? Eller är det källkoden till nätverket som du brukar läsa och få stånd av?

Barnslig kommentar för övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in