2022-06-16, 11:59
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
hur menar du nu? Hans så kallade bevis höll ej, annars hade de inte lagt ner plus de väl trötta på hans gråtande?

va yrar du om ? grova hot om att mörda hans barn och fru borde räcka till många gripanden när han hade fulla namn på deras facebook men allt las bara ner, undrar varför ? du är ju inte bättre än dessa sjuka människor som dödshotar journalister till tystnad.
Citera
2022-06-16, 12:13
Medlem
Offices avatar
Det hade varit intressant att se exempel på hot som han har anmält. Låter ju helt sjukt och är minst lika illa som all annan skit han har rapporterat om. Han borde verkligen göra en sammanställning (typ) och publicera nånstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Hot är något som hör journalistyrket till - gilla det eller ej.
Skillnaden är att de flesta journalister lär sig att leva med det och inser att det finns ett pris för att säga sin åsikt. Aftonbladetjournalister har hotats av SD-svansen åtminstone sen internet kom.
Lamotte är däremot en liten lipsill som aldrig visar sig offentligt utan ett av sina två favoritplagg: skyddsvästen och offerkoftan.
Du är verkligen riktigt sjuk.
Citera
2022-06-16, 12:15
Medlem
swebarbs avatar
Polischefen: ”Rättsystemet är inte byggt för provokativ journalistik”

Erik Nord är polishcef i Storgöteborg och han berättar att myndigheten har behandlat flera anmälningar från Lamotte. Men enligt polischefen är dagens rättsystem ”inte byggt för den här formen av provokativ journalistik”.

vilken pajas. avgå genast för helvete.

https://samnytt.se/polischef-om-lamottes-avslut-efter-hot-rattsystemet-ar-inte-byggt-for-provokativ-journalistik/
Citera
2022-06-16, 12:32
Medlem
Det är ingen idé att anmäla babbar och liknande, de pratar aldrig med polisen och alla ser likadana ut, de vet knappt själva vem som är vem.

Själv anmält rån med bra signalement och polisen sa rakt ut att det inte finns något de kan göra, vilket förvisso var vad jag förväntade mig. Är man dessutom som Lamotte hatad av etablissemanget för att man vågat ifrågasätta galenskaper så kan jag bara föreställa mig hur det måste vara.

Det är dessutom skillnad på folk och folk, en svennebanan kan knappt lämna häcken oklippt utan att få böter medan vidriga importerade underarter kommer undan med mord.
Citera
2022-06-16, 12:46
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag ställde en fråga.
jag ställde två
Citera
2022-06-16, 12:51
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
va yrar du om ? grova hot om att mörda hans barn och fru borde räcka till många gripanden när han hade fulla namn på deras facebook men allt las bara ner, undrar varför ? du är ju inte bättre än dessa sjuka människor som dödshotar journalister till tystnad.
Du fattar väl att han överdriver? Han har han lagt upp några dumpar på hoten så folk kan se att det sant?
Citera
2022-06-16, 12:54
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
jag ställde två
Du vet alltså inte vad bevisbörda betyder men är ändå övertygad om att du vet varför dessa anmälningar lagts ned. Ok, då vet jag.
Citera
2022-06-16, 12:56
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Du vet alltså inte vad bevisbörda betyder men är ändå övertygad om att du vet varför dessa anmälningar lagts ned. Ok, då vet jag.
Tar hans ord med nypa salt, han säger nog inte hela sanningen heller.
Det brukar väl stå en anledning till varför det lades ner? Det nämner han inte.

Bevisbörda är ett juridiskt begrepp för det förhållandet att när något ska bevisas i en rättegång är det också någon av parterna som ska bevisa vad han påstår.
Citera
2022-06-16, 13:19
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Du fattar väl att han överdriver? Han har han lagt upp några dumpar på hoten så folk kan se att det sant?

varför ska han lägga ut sånt ? räcker väl att han skickat in över 200 anmälningar ? vafan är det fel på dig ? du sitter bara o kastar skit på en människa som fått grova hot mot sina barn och fru, det har han sagt många gånger under sina livesändningar och jag ser ingen anledning varför han skulle ljuga.
Citera
2022-06-16, 13:21
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Du påstår alltså att han överdriver utan att du faktiskt har noll koll alls på hur många anmälningar han har gjort, därefter undrar du om det finns skärmdumpar på det?

Varför skulle han överdriva?
200 anmälningar jämfört med hur länge han har arbetat som journalist låter inte direkt mycket.
Inte med tanke på hur han har ’provocerat’ vissa människor.

Jag hade nog också ”gråtit” om min respektive och barn blivit hotade till livet av folk som säkert kan göra allvar av hoten dessutom, och givetvis polisanmält eftersom det är rätt allvarliga grejer.
Han vill såklart skydda sin familj.

Om det hade varit en annan journalist, säg valfri från ex Aftonbladet, hade du också tyckt att dessa anmälningar varit ”överdrivna”?

Dessutom ger ju polischefen anledningen (som fö är helt idiotiskt) till att dessa lades ner i artikeln från Samnytt, läste du ens den?
Citera
2022-06-16, 13:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Polischefen: ”Rättsystemet är inte byggt för provokativ journalistik”

Erik Nord är polishcef i Storgöteborg och han berättar att myndigheten har behandlat flera anmälningar från Lamotte. Men enligt polischefen är dagens rättsystem ”inte byggt för den här formen av provokativ journalistik”.

vilken pajas. avgå genast för helvete.

https://samnytt.se/polischef-om-lamottes-avslut-efter-hot-rattsystemet-ar-inte-byggt-for-provokativ-journalistik/

Näthatsgranskaren anmäler flera hundra inlägg varje år och polisen tar det seriöst. Det verkar polisen inte klaga på.
Citera
2022-06-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Hur är det rimligt att vi medborgare accepterar att polisen lägger ner i princip alla brott som riktas mot oss enskilda medborgare? De flesta som anmält brott hos polisen de senaste åren vet ju att utredningen läggs ner innan man hunnit lägga på luren. Hur i helvete kan detta accepteras???

Vaddå acceptera? Vad förväntar du oss(inte vänsteridioter) att göra? Revolt? Ta ner svenska våldsmonopolet?

Jag kan inte göra annat än att anmoda folk att rösta AFS men eftersom inte ens exposamarbetande SD kan nå vettiga siffror så vet jag inte vad som kan göras.

Jag mottar gärna vita piller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in